نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴

لقب پردرآمدترین بازیکن ورزش‌های الکترونیک تمام ادوار به N0tail رسید

یوهان سانستین، بازیکن ساپورتر و کاپیتان تیم OG پس از قهرمانی در مسابقات The International 9 به پردرآمدترین بازیکن تمام دوران ورزش‌های الکترونیک تبدیل شد.

در هفته‌ی جاری، یوهان “N0tail” سانستین تیم OG را به سوی کسب یک قهرمانی باورنکردنی در مسابقات The International 9 هدایت کرد که دریافت جایزه‌ی بالغ بر ۱۵.۶ میلیون دلاری این تورنمنت سالانه باعث شد تا این بازیکن محبوب و تیمش به پردرآمدترین بازیکنان ورزش های الکترونیک تبدیل شوند. پس از تمام تلاش‌های OG برای کسب امتیاز Dota Pro Circuit در طول فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ و به‌دنبال آن راه یافتن به مسابقات اینترنشنال ۹، این تیم نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از رقابت‌ها به ثبت رساند و به این ترتیب ۴۵.۵ درصد از بزرگ‌ترین جایزه در نظر گرفته شده برای یک مسابقه در طول تاریخ را که معادل ۳۴ میلیون دلار بود، به خانه برد. تیم اوجی پس از به دست آوردن این مقام با انتشار توییتی اظهار داشت:

برای دومین سال پیاپی. ما قهرمان شما در مسابقات اینترنشنال ۹ هستیم و با احتساب امسال دوبار برنده Aegis شده‌ایم! هیچ یک از تیم‌ها تابه‌حال این کار را در تاریخ دوتا انجام نداده است!

The International 9

با فتح مسابقات اینترنشنال برای دومین سال پیاپی، بازیکنان تیم OG یعنی یوهان “N0tail” سانستین، آناتان “ana” فم، توپیاس “Topson” تاویتساینِن، سباستین “Ceb” دبز و جسی “JerAx” واینیکا خود را به عنوان بهترین تیم تاریخ بازی Dota 2 معرفی کردند. تنها در سال جاری، به هر یک از این بازیکنان مبلغ ۳.۱ میلیون دلار پرداخت شده است که این مبلغ بلافاصله آن‌ها را در صدر پردرآمدترین بازیکنان eSports قرار داد. شما می‌توانید فهرست ۱۰ بازیکن پردرآمد تمام ادوار را در ادامه‌ی مطلب مشاهده کنید.

پردرآمدترین بازیکنان ورزش‌های الکترونیک

رتبهلقب بازیکننام بازیکنمجموع درآمد (دلار)
۱N0tailیوهان سانستین۶,۸۸۶,۱۸۱
۲JerAxجسی واینیکا۶,۴۶۵,۵۹۰
۳anaآناتان فم۵,۹۹۶,۰۰۲
۴Cebسباستین دبز۵,۴۸۴,۸۲۳
۵Topsonتوپیاس تاویتساینن۵,۴۱۰,۰۳۶
۶KuroKyکورو تخاصمی۵,۱۲۷,۸۱۴
۷-Miracleعامر البرقاوی۴,۶۹۱,۴۴۴
۸MinD_ContRoLایوان بوریسلاوف۴,۴۸۲,۵۱۹
۹GHمارون مرهج۴,۰۸۵,۴۵۲
۱۰SumaiLسمیل حسن۳,۵۸۹,۹۶۳

The International 9

ترکیب اصلی تیم OG که پیش از مسابقات اینترنشنال سال گذشته شکل گرفت، به لطف جایزه‌ی دیوانه‌کننده مسابقات اینترنشنال ۹، جایزه‌ی ۲.۲ میلیون دلاری مسابقات اینترنشنال ۸ برای هر بازیکن و جایزه‌ی سایر تورنمنت‌ها، بیش از ۳۰ میلیون دلار به دست آورده است. همچنین مجموع درآمد تیم اوجی که حالا از مبلغ ۳۳ میلیون دلار عبور کرده است، آن‌ها را در رده‌ی دوم جدول تیم‌های دارای بیشترین مجموع درآمد در ورزش‌های الکترونیک قرار می‌دهد. در این میان لیکوئید تنها سازمانی است که در این جدول بالاتر از آن‌ها قرار گرفته و این به خاطر ۲۰۰ هزار دلار جایزه‌ای است که آن‌ها بیشتر از تیم OG کسب کرده‌اند. البته OG تنها در ۶۷ تورنمنت مربوط به بازی Dota 2 شرکت کرده است، اما در طرف مقابل، Team Liquid با شرکت در بیش از ۱۵۰۰ تورنمنت مرتبط با چندین بازی مختلف به این مقام دست یافته است. شما می‌توانید فهرست ۱۰ تیم با بیشترین مجموع درآمد از طریق ورزش‌های الکترونیک را در ادامه مشاهده کنید.

پردرآمدترین سازمان‌ها از نظر مجموع درآمد

رتبهنام سازماندرآمد کل (دلار)تعداد تورنمنت‌ها
۱Team Liquid۳۳,۵۹۷,۳۲۲۱۵۹۵
۲OG۳۳,۳۹۲,۹۲۷۶۷
۳Evil Geniuses۲۲,۸۵۸,۰۰۸۷۹۱
۴Fnatic۱۴,۰۸۹,۷۰۹۸۴۵
۵Newbee۱۳,۹۵۸,۲۳۷۱۷۳

پنج جایگاه اول جدول پردرآمدترین بازیکنان ورزش‌های الکترونیک توسط بازیکنان تیم OG اشغال شده است و در چهار جایگاه بعدی شاهد چهار بازیکن از تیم لیکوئید هستیم که در فینال مسابقات اینترنشنال امسال مغلوب اوجی شدند. بازی دیگری که در این لیست به چشم می‌خورد، بازی Fortnite است که کایل “Bugha” گیرسدورف پس از قهرمانی در بخش انفرادی مسابقات Fortnite World Cup، با مجموع درآمد بیش از ۳ میلیون دلاری در رده‌ی سیزدهم آن قرار دارد.


منبع DOT ESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده