نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

جزئیاتی از تریلر جدید فیلم مولان منتشر شد [D23 2019]

به‌تازگی شرکت دیزنی به‌طور محرمانه تریلری از فیلم Mulan را برای افراد حاضر در سالن مراسم D23 پخش کرد که به‌طور عمومی منتشر نشد، اما حالا جزئیاتی از این تریلر پخش شده است.

اخیرا اعلام شد که شرکت دیزنی در طی مراسم D23 امسال خود، تریلر جدید فیلم لایو اکشن Mulan (مولان) را پشت درهای بسته و تنها برای افراد حاضر در سالن پخش کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعات جدیدی از این تریلر منتشر شده است. این ویدیو منتشر شده، چندین مورد از صحنه‌های اولیه‌ی فیلم مولان را در اختیار ما می‌گذارد. علاوه‌بر این، ما با تماشای این تریلر بهتر از قبل متوجه می‌شویم که این اثر با نسخه انیمیشنی سال ۱۹۹۸ چه فرقی دارد و باید چگونه آن‌ها را مقایسه کنیم. دو صحنه اولیه‌ای که در این تریلر نشان داده شده، مربوط‌به قسمت مچ میکر یا همان همسان‌گزینی است که برای ازدواج و یافتن همسر مناسب انجام می‌شود.

در این صحنه مولان نشان می‌دهد که نهایت تلاش خود را می‌کند تا بتواند مچ میکر را تحت تاثیر قرار دهد که بلکه او بتواند یک فرد بسیار خوب و شریف برای ازدواج با مولان انتخاب کند. مادر مولان به او دستور می‌دهد که به هیچ عنوان غذا نخورد تا مبادا آرایش خود را خراب کند. البته مولان هم در پاسخ به مادرش می‌گوید که «شدیدترین طوفان زمستانی هم نمی‌تواند چنین آرایشی را از بین ببرد.» در همین حین هم مچ میکر اعلام می‌کند که «آرام بودن، خونسردی، برازندگی و ظرافت؛ این‌ها خصوصیاتی هستند که ما برای انتخاب یک همسر زن خوب در نظر داریم. این‌ها خصوصیت‌هایی هستند که ما در مولان می‌بینیم. زمانی‌که یک زن به همسر خود خدمت می‌کند، باید کاملا آرام باشد؛ باید کاملا نامرئی باشد.»

Mulan

زمانی‌که مولان تلاش می‌کند تا یک عنکبوت مزاحم را با یک قوری گیر بیندازد، هرج‌و‌مرج به وجود می‌آید و طولی نمی‌کشد که به بالاترین حد خود می‌رسد. زمانی‌که این عنکبوت از درون تله خود بیرون می‌آید و آزاد می‌شود، مولان دوباره تلاش می‌کند تا با هر چیزی که در اطرافش هست، این عنکبوت را بگیرد و در آخر کار آن را یکسره کند. اما در همین حین گیره موی او باز می‌شود و روی یک فنجان چای می‌افتد. مچ میکر که به‌شدت از این اتفاق عصبانی می‌شود، با انزجار آن‌جا را ترک می‌کند. او پدر و مادر مولان را متهم می‌کند که در طی این سال‌ها نتوانستند یک دختر خوب تربیت و بزرگ کنند. دومین صحنه این تریلر شباهت بسیار زیادی به نسخه انیمیشنی داستان مولان دارد؛ آن هم زمانی‌که سربازان به خانه مولان می‌آیند تا یک مرد را برای ارتش خود استخدام کنند. پدر مولان با اینکه جراحت‌هایی در ناحیه پای خود دارد، بلافاصله می‌ایستد و می‌گوید که «من دو دختر دارم. من مبارزه می‌کنم.»

ما در صحنه بعدی شاهد این هستیم که مولان در حال تماشای پدرش است؛ آن هم زمانی‌که او در حال تمرین کردن با شمشیر خود است. این صحنه بلافاصله با صحنه‌ای عوض می‌شود که مولان در حال تمرین کردن است، یک نیزه را پرتاب می‌کند، به درون یخ‌ها می‌افتد، درحالی‌که درون سالن‌ها در حال دویدن است افراد مختلفی را به قتل می‌رساند و در آخر هم اجازه می‌دهد که موهاش رها شوند و به‌عنوان یک جنگجوی زن، مبارزه کند. مولان با خودش قسم می‌خورد که «من افتخار را برای همه‌مان به ارمغان می‌آورم.» به‌طور خلاصه می‌توان گفت با اینکه فیلم Mulan موسیقی‌ها و دیگر المان‌های مخصوص نسخه انیمیشنی را درون خودش ندارد، اما باز هم شباهت خیلی زیادی بین این دو نسخه حس می‌شود؛ آن هم در بحث داستان کلی و همچنین اوج‌های مختلفی که در خط داستانی وجود دارد.

فیلم مولان برای اکران در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۰ (۸ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده