نویسنده: تیم کجارو
// شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵

چه زمانی به سواحل طلایی وارنا سفر کنیم؟

بلغارستان کشوری چهار فصل مملو از جاذبه‌های گردشگری است و وارنا نیز به‌دلیل سواحل طلایی یکی از مشهورترین مقصدهای گردشگران محسوب می‌شود.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده صرفا در زومیت بازنشر شده است.

وارنا، واقع شده در شرق کشور بلغارستان و بر ساحل دریای سیاه، سومین شهر بزرگ این کشور با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت است. بیشتر شهر وارنا، ساحلی است. وارنا، این بندرگاه مهم صنعتی، همچنین رویدادهای فرهنگی متعددی را به شما پیشنهاد می‌کند و همیشه خوش‌آمدگوی گردشگرانی است که به ساحل و ویلاهای کنار دریا می‌آیند. همچنین، وارنا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب‌و‌هوا، رتبه ۴۳ از ۱۰۰ را دارا است.

برای برنامه‌ریزی یک سفر فراموش نشدنی به وارنا می‌توانید انواع تورهای وارنا و تور بلغارستان را در کجارو مشاهده کنید و بعد از مقایسه قیمت پکیج‌ها از آژانس‌های معتبر کشور، انتخابی آگاهانه و ارزان داشته باشید.

وارنا

بهترین زمان سفر به وارنا براساس آب‌و‌هوا

اگر به‌دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه اوت، ژوئیه و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) با دمای میانگین ۳۱٫۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۷٫۹ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است. بهترین زمان سفر به وارنا، براساس آب‌و‌هوا، ۲۳ام آوریل تا ۱۵ام ژوئیه (۳ اردیبهشت تا ۲۴ تیر) و ۲۰ام اوت تا ۱۴ام اکتبر (۲۹ مرداد تا ۲۲ مهر) است.

وارنا

بهترین زمان سفر به وارنا براساس بارش باران یا برف

اگر به‌دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم مؤثر (بارش مؤثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی اوت، مارس و می به وارنا بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ماه اوت تا اوایل ماه سپتامبر (اوایل تا اواسط شهریور) است. گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهند که احتمال بارش برف در ماه ژانویه بخصوص در اواسط ماه (اواخر دی) بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در وارنا (اگر امکان‌پذیر باشد)، میانه‌های ماه دسامبر (اواخر آذر) است.

وارنا

بهترین زمان سفر به وارنا براساس رطوبت و وزش باد

وارنا دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۵۹ درصد، ماه اوت و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۷۸٫۸ درصد، ژانویه است.

بهترین زمان سفر به وارنا براساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری وارنا، می و سپس ژوئن و ژوئیه هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌ هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارد؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید. خلوت‌ترین ماه گردشگری وارنا، اکتبر است؛ زمانی‌که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

وارنا

بهترین زمان سفر به وارنا براساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی سرد می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۹٫۶ تا ۲۴٫۴ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۳ تا ۴ روز بارش مؤثر در ماه در بهار، معمول است. فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری وارنا است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده‌آل برای گشت‌و‌گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

وارنا

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با ۲ تا ۴ روز بارش مؤثر در ماه، میزان بارش متوسطی را تجربه می‌کنند. ماه‌های ژوئن تا اوت، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در وارنا هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

وارنا

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۱٫۹ تا ۲۶٫۶ درجه سانتی‌گراد است که باتوجه‌به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس راحتی و معتدل بودن القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۳ تا ۵ روز بارش مؤثر برف یا باران وجود دارد. باتوجه‌به آب‌و‌هوا، پاییز فصل خلوت گردشگری وارنا است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۵٫۶ تا ۱۱٫۹ درجه سانتی‌گراد در وارنا بسیار سرد است. به‌صورت میانگین ۳ تا ۵ روز بارش مؤثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد. فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری وارنا است.

بهترین زمان سفر به وارنا براساس فستیوال‌ها و رویدادها

وارنا

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال ساحلی وارنا

فستیوال ساحلی وارنا یک فستیوال موسیقی است که توسط ام‌تی‌ای اروپا (MTV Europe) سازماندهی می‌شود. اولین فستیوال ساحلی وارنا در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۷ در ساحل جنوبی وارنا در بلغارستان برگزار شد و خوانندگان بین‌المللی و بومی در آن به اجرا پرداختند.

وارنا

فستیوال بین‌المللی فولکلور وارنا

وارنا، پایتخت فرهنگی تابستانی بلغارستان در ساحل دریای سیاه، نقطه‌ای برای ملاقات رویدادهای هنری بلغاری و بین‌المللی است. یکی از این رویدادهای مهم در فصل تابستان، فستیوال بین‌المللی فولکلور وارنا است.

این فستیوال در سال ۱۹۹۲ توسط شهرداری وارنا تأسیس شد. در ۲۳ سال برگزاری فستیوال بین‌المللی فولکلور وارنا، ۱۵۰ گروه تئاتر، رقص و موسیقی مردمی با بیش از ۱۰ هزار شرکت‌کننده از ۵۰ کشور اروپایی، آسیایی و آمریکایی اجرا داشته‌اند. بیش از ۵۶ گروه آماتور و حرفه‌ای از بلغارستان نیز در این فستیوال تاکنون حضور داشته‌اند.

این فستیوال معمولا در هفته اول اوت در ساختمان تئاتر تابستانی و راکووینا (Rakovina) در باغ دریایی و دیگر استیج‌های تئاتر در فضای باز شهر برگزار می‌شود.

وارنا

نمایشگاه کتاب «کوچه کتاب» (Alley of the Book)

نمایشگاه کتاب «کوچه کتاب» هر سال در ابتدای ماه اوت مرکز شهر وارنا را تبدیل به یک محله فوق‌العاده برای عاشقان کتاب می‌کند.

روز وارنا

روز وارنا در تاریخ ۱۵ام اوت (۲۴ مرداد) جشنی مملو از کنسرت‌ها و رویدادها در تمام نقاط شهر است.

وارنا

فستیوال بین‌المللی تئاتر وارنا

فستیوال بین‌المللی تابستانی تئاتر وارنا، رویداد اصلی بین‌المللی تئاتر در بلغارستان است. این فستیوال هر سال در اوایل ماه ژوئن در شهر وارنا در کرانه دریای سیاه برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی تئاتر وارنا توسط بنیاد ویافست (ViaFest) سازماندهی و توسط وزارت فرهنگ بلغارستان و شهرداری ورانا با همکاری انجمن تئاتر بلغاری حمایت می‌شود.

در طول ۲۵ سال برگزاری از سال ۱۹۹۳، این فستیوال میزبان بیش از ۶۰۰ اجرا از ۳۷ کشور مختلف از سراسر جهان بوده است. برنامه جشنواره شامل چهار بخش اصلی است. برنامه اصلی این فستیوال، انتخاب بلغاری، دستاوردهای قابل‌توجه هنری تئاترهای بلغارستان را به نمایش می‌گذارد و انتخاب بین‌المللی، تنوعی از تئاترهای برگزار شده در اروپا و سراسر جهان را به مخاطبان ارائه می‌کند. هر سال بیش از ۱۰ هزار نفر به این رویداد می‌روند تا آثار ارزشمند تئاتر اروپا را تماشا کنند.

وارنا

فستیوال بین‌المللی موسیقی وارنا

فستیوال بین‌المللی موسیقی وارنا در اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه ژوئیه، رویدادهای شاهکار فرهنگ موسیقی بلغاری و جهان و ژانرهای مختلف را در وارنا گرد هم می‌آورد. بسیاری از هنرمندان با اعتبار بین‌المللی در این فستیوال شرکت می‌کنند.

فستیوال بین‌المللی جاز وارنا

فستیوال بین‌المللی جاز وارنا از سال ۱۹۹۲ در ماه ژوئیه به‌صورت سالیانه برگزار می‌شود و از برنامه‌های آن می‌توان به اجرای موزیسین‌های مشهور بلغاری و بین‌المللی اشاره کرد.

وارنا

نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هنری (International Fair Arts and Crafts)

هر سال در ماه اوت می‌توانید در وارنا، به بازدید از بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هنری در بلغارستان بروید. این نمایشگاه معمولا در باغ دریایی (Sea Garden) زیر سایه‌های قدیمی‌ترین درختان وارنا برگزار می‌شود.

وارنا

فستیوال مگا راک وارنا (Varna Mega Rock)

فستیوال مگا راک وارنا هر سال در ماه اوت با حضور افسانه‌های راک مانند گروه نایت ویش (Nightwish) در وارنا برگزار می‌شود. پایتخت دریایی بلغارستان تنها شهر جنوب شرقی اروپا با میزبانی از ستاره‌های راک در تابستان است. فستیوال مگا راک در بندرگاه وارنا در طول دو روز برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

وارنا

فستیوال بین‌المللی فیلم عشق یک حماقت است (International Film Festival Love Is Folly)

فستیوال بین‌المللی فیلم عشق یک حماقت است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، با برنامه نمایش و رقابت فیلم‌ها یکی از فستیوال‌های پیشکسوت در بلغارستان است. در حال حاضر برنامه این فستیوال شامل بیش از ۹۰ عنوان فیلم، از جمله فیلم‌های پانوراما، فیلم‌های بلند، فیلم‌های سینمایی و غیره است. در اینجا شما می‌توانید برخی از هنرمندان مشهور بلغاری و سلبریتی‌ها را ملاقات کنید.

وارنا

فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی دلفین طلایی (International Puppet Festival Golden Dolphin)

فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی دلفین طلایی هر سه سال یک بار از سال ۱۹۷۲ در ابتدای ماه اکتبر برگزار می‌شود. بهترین هنرمندان بلغاری و بین‌المللی در زمینه عروسک گردانی در این فستیوال در شهر وارنا اجرا دارند.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده