نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۸

واکنش منتقدان به فیلم Angel Has Fallen - انجل سقوط کرده است

فیلم انجل سقوط کرده است (Angel Has Fallen) با بازی مورگان فریمن و جرارد باتلر اخیرا اکران شد. منتقدان اعتقاد داشتند این قسمت نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته است.

فیلم Angel Has Fallen یا در زبان فارسی «انجل سقوط کرده است» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام و دلهره‌آور کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) است که به‌دست ریک رومن وو، نویسنده و کارگردان فیلم Shot Caller (شات کالر)، مستند That Which I Love Destroys Me (جادوگری که دوستش داشتم، نابودم کرد)، فیلم Snitch (خبرچین)، فیلم Felon (جانی) و فیلم In the Shadows (درون سایه‌ها)، ساخته شده است. در فیلم انجل سقوط کرده است، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند جرارد باتلر در نقش مامور سرویس مخفی ایالات متحده به نام مایک بنینگ، مورگان فریمن در نقش رئیس جمهور آلن ترامبال، دنی هوستون در نقش وید جنینگز، مایکل لندز در نقش سم ویلکاکس، تیم بلیک نلسون در نقش معاون رئیس جمهور مارتین کربی، نیک هولت در نقش کلی بنینگ، پایپر پرابو در نقش لیاه بنینگ، جیدا پینکت اسمیت در نقش مامور اف‌بی‌آی هلن تامپسون، لنس ردیک در نقش رئیس سرویس مخفی دیوید جنتری، مارک آرنولد در نقش رئیس سازمان سیا جیمز هسکل و جوزف میلسون در نقش مامور اف‌بی‌آی رامیرز و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم انجل سقوط کرده است در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۱۹ (۱ شهریور ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۴۵ را از بین ۳۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. خود جرارد باتلر، آلن سیگل، مت اوتول، جان تامپسون، لس ولدون و یاریو لرنر وظیفه تهیه کنندگی این اثر را برعهده داشتند. ریک رومن وو علاوه‌بر کارگردانی این اثر اکشن، نگارش فیلمنامه آن را هم برعهده داشته است. مت کوک و رابرت مارک کامن در این کار با رومن وو همکاری داشتند. البته لازم به ذکر است که طرح اصلی داستان توسط کاترین بندیکت و کریتون روثنبرگر مطرح شده است. فیلم انجل سقوط کرده است، سومین قسمت از سری فیلم Fallen (سقوط کرده) محسوب می‌شود. پیش از این، فیلم Olympus Has Fallen (المپیوس سقوط کرده است) در سال ۲۰۱۳ و فیلم London Has Fallen (لندن سقوط کرده است) در سال ۲۰۱۶ در این مجموعه بودند که به روی پرده سینماها رفتند.

از آنجا که مدتی است که از اکران عمومی فیلم Angel Has Fallen می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Angel Has Fallen از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

زمانی که اقدامی ناموفق علیه رئیس جمهور ایالات متحده یعنی آلن ترامبال (با بازی مورگان فریمن) انجام می‌شود و تروریست‌ها قصد کشتن او را دارند، مامور سرویس مخفی مورد اعتماد و امید او یعنی مایک بنینگ (جرارد باتلر) به اتهام دست داشتن در این ماجرا به اشتباه دستگیر می‌شود و به زندان می‌افتد. بعد از اینکه او از زندان خود فرار می‌کند، تبدیل به یک مرد فراری می‌شود. حال او با این وضعیتی که دارد، هم باید از دست سازمان خود فرار کند و هم از ماموران سازمان FBI پیشی بگیرد تا بتواند تهدید واقعی‌ای را که قصد دارد رئیس جمهور را به قتل برساند، پیدا کند. بنینگ که برای آشکار کردن حقیقت ناامید و مستاصل شده است، به متحدان نسبتا غیرقابل اعتماد خود روی می‌آورد تا نام خود را از هرگونه اتهامی پاک کند. او قصد دارد با این کار هم خانواده خود را از آسیب دور نگه دارد و هم کشور را از یک خطر قریب‌الوقوع نجات دهد.

Angel Has Fallen

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Angel Has Fallen بیندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

در حقیقت هیچکدام از بازیگران این اثر، نقش‌های خود را بد بازی نکردند و عملکرد خوبی هم داشتند. فریمن نشان داد که شایستگی بسیار زیادی برای ریاست جمهوری دارد و باید حتما کاندید شدن را در نظر بگیرد. به همین طریق او می‌تواند هم در سینما و هم بیرون از آن نقش رئیس جمهور را بازی کند. تیم بلیک نلسون هم که در اینجا نقش معاون رئیس جمهور را داشت، بالاخره توانست نقشی را ایفا کند که ارزش عمق استعدادش را داشته باشد.

تیم روبی | تلگراف

۶۰ از ۱۰۰

فیلم انجل سقوط کرده است، تا حدودی ارزش تماشا کردن را دارد.

جویی اسپوزیتو | آی جی ان

۶۰ از ۱۰۰

فیلم Angel Has Fallen اصلا آنطور که باید و شاید، در ایده اصلی داستان خود و همچنین سبکی که دارد، غرق نمی‌شود و تنها به طور مداوم روی اجرای صحنه‌های اکشن خود تمرکز دارد.

برد ویلر | گلوب اند میل (تورنتو)

۵۰ از ۱۰۰

تقریبا هیچ هیجانی در این اثر هیجانی وجود ندارد. علاوه‌بر این هیچ تفاوت و تغییر خاصی هم در شخصیت‌ها به وجود نیامده است.

Angel Has Fallen

ایگناتی ویشنوتسکی | ای وی کلاب

۵۰ از ۱۰۰

با توجه به افتضاحی که قسمت قبلی این مجموعه به ارمغان آورد و حتی از طرف این انتشارات به عنوان بدترین اثر سینمایی سال ۲۰۱۶ انتخاب شد، می‌توان گفت که این اثر که وابستگی کمی به قسمت قبل خود دارد، پیشرفت نسبتا خوبی داشته است.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۳۳ از ۱۰۰

فیلم انجل سقوط کرده است، از آن دسته آثاری است که شما را فوق‌العاده خسته و بی‌قرار می‌کند؛ به طوری که شما پیش از آغاز قسمت سوم فیلم، مدام به پایان آن و همچنین ترک سینما فکر می‌کنید. اما اگر کسی بتواند این وضع را تحمل کند و تا انتها به پایان این اثر بنشیند، یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های پس از تیتراژی را که تا به امروز ساخته شده، جایزه می‌گیرد.

سایمون آبرامز | RogerEbert.com

۲۵ از ۱۰۰

فیلم Angel Has Fallen یک اثر اکشن خواب‌آور و احمقانه است که ایده اصلی و سرمایه خود را هدر داده است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Angel Has Fallen نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Angel Has Fallen


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده