نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۰

بررسی نتایج روز پنجم مرحله اصلی مسابقات The International 9

رویارویی تیم‌های براکت بالایی و پایینی در روز پنجم مرحله اصلی مسابقات The International 9 بازی Dota 2 باعث خط خوردن نام دو تیم دیگر از رقابت‌ها و راه‌یابی تیم پرآوازه OG به فینال این رویداد سالانه شد.

در فاصله یک روز مانده تا بسته شدن پرونده مرحله اصلی مسابقات The International 9 بازی Dota 2 شاهد برگزاری دیدارهای مهیج و نفس‌گیری در براکت بالایی و پایینی بودیم که با نتایجی غیرقابل پیش‌بینی همراه بود. پس از پایان روز پنجم مرحله اصلی مسابقات، تیم‌های Vici Gaming و Team Secret از گردونه‌ی رقابت‌ها خارج شدند که نتیجه‌ی آن کاهش تعداد تیم‌ها به سه تیم بود. در این روز تیم OG با غلبه بر تیم PSG.LGD در براکت بالایی به فینال بزرگ راه یافت و تیم پی‌اس‌جی.ال‌جی‌دی با سقوط به براکت بازنده‌ها به عنوان رقیب تیم Team Liquid در فینال براکت پایینی معرفی شد. این تمام اتفاق‌های مهم پنجمین روز مرحله اصلی مسابقات نبود و در این روز مسابقه کازپلی اینترنشنال ۹ نیز بین ۱۵ فینالیست برگزار شد. در این مسابقه کازپلی‌های بسیار زیبایی را شاهد بودیم که این موضوع انتخاب از میان آن‌ها را بسیار دشوار می‌کرد. برای این مسابقه در مجموع جایزه ۱۵ هزار دلاری در نظر گرفته شده بود که مبلغ سه هزار دلار از آن به بهترین کازپلی تعلق گرفت و کازپلی‌هایی با بهترین تکنیک، بزرگ‌ترین تحول و بیشترین نوآوری نیز هر یک مبلغ هزار و پانصد دلار دریافت کردند. البته برای تمام فینالیست‌های مسابقه هم جایزه پانصد دلاری در نظر گرفته شده بود تا هیچ یک از کازپلیرها این مسابقه را دست خالی ترک نکنند. با اینکه کمتر از یک روز تا پایان مهلت خریداری بسته‌های افزایش سطح بتل پَس باقی است، صبح امروز مبلغ جایزه مسابقات اینترنشنال امسال از مرز ۳۴ میلیون دلار هم عبور کرد تا جایزه قهرمان این دوره از رقابت‌ها را به ۱۵.۴ میلیون دلار برساند. افزون بر تمام این موارد، کمپانی ولو از هیروی تازه دیگری با نام Void Spirit رونمایی کرد که در زمانی نامشخص از طریق به‌روزرسانی The Outlanders به بازی اضافه خواهد شد. مرحله اصلی این رویداد سالانه پس از تمام اتفاقات تلخ و شیرین و فراز و نشیب‌هایش نهایتا در تاریخ سوم شهریور به پایان می‌رسد و بر این اساس، دیدارهای بسیار تماشایی و کم‌نظیری را در روز نهایی شاهد خواهیم بود که تماشای آن برای تمام طرفداران بازی امری ضروری است.

The International 9

در اولین دیدار روز پنجم مرحله اصلی، تیم‌های Vici Gaming و Team Secret در برابر هم قرار گرفتند که تیم سیکرت به سادگی هر چه تمام‌تر از سد حریف چینی خود گذشت و به همگان نشان داد که به این زودی‌ها قصد خروج از تورنمنت را ندارد. تیم وی چی گیمینگ که در روز سوم مرحله اصلی در برابر تیم PSG.LGD متحمل شکست سنگینی شده بود، در روز پنجم هم بسیار ضعیف عمل کرد و پس از شکست در هر دو بازی این روز مقابل تیم سیکرت، از تورنمنت کنار گذاشته شد. تیم Team Secret نیز به دنبال پیروزی در این دیدار به جمع چهار تیم برتر پیوست و به رقیب تیم Team Liquid در آخرین دیدار این روز تبدیل شد. دیدار دوم این روز تیم‌های PSG.LGD و OG را در براکت بالایی مقابل هم قرار داد که سرنوشت اولین فینالیست مسابقات را مشخص کرد. تیم PSG.LGD که تا به اینجای کار بازی‌های فوق‌العاده زیبایی را به نمایش گذاشته بود، در برابر تیم اوجی سر تعظیم فرود آورد و با نتیجه‌ی ۱-۲ به براکت پایینی سقوط کرد.

تیم PSG.LGD که تا به اینجای کار بازی‌های فوق‌العاده زیبایی را به نمایش گذاشته بود، در برابر تیم OG سر تعظیم فرود آورد و با نتیجه‌ی ۱-۲ به براکت پایینی سقوط کرد

تیم پی‌اس‌جی‌ال‌جی‌دی با این نتیجه راهی براکت پایینی شد تا در روز نهایی به مصاف تیم Team Liquid برود و از دومین شانس خود برای راه‌یابی به فینال استفاده کند. تیم OG که برای تکرار قهرمانی سال گذشته خود نصف راه را طی کرده است، در فینال بزرگ منتظر برنده‌ی دیدار PSG.LGD و Team Liquid ایستاده تا موفقیت دیگری را به ثبت برساند. در دیدار پایانی این روز اما شاهد رویارویی تیم‌های Team Secret و Team Liquid یا به عبارت بهتر پاپی و کروکی بودیم که با نتیجه‌ی ۰-۲ به نفع تیم Liquid پایان یافت. تیم لیکوئید که یک مسیر طولانی را برای راه‌یابی به این دیدار طی کرده بود، در برابر تیم سیکرت بسیار طوفانی ظاهر شد و دو پیروزی پیاپی کسب کرد. می‌توان گفت که این تیم پس از کسب نتایج نه‌چندان مطلوب در مرحله گروهی، به همان تیمی که طرفداران انتظارش را داشتند، تبدیل شده است و انتظار می‌رود که در فینال مسابقات شاهد رقابت آن‌ها با تیم اوجی باشیم. تیم وی‌چی گیمینگ با شکست از تیم رقیب در رده پنجم و ششم جای گرفت و ۳.۵ درصد از جایزه مسابقات را از آن خود کرد و تیم Team Secret با قرارگیری در رده چهارم ۶ درصد از مجموع جوایز مسابقات را به دست آورد. نتایج پنجمین روز از مرحله اصلی مسابقات در ادامه‌ی مطلب قابل مشاهده است.

نتایج دیدارهای روز پنجم مرحله‌ی اصلی

تیمنتیجه‌ی دیدارتیمبراکت
Vici Gaming۲-۰Team Secretپایینی
PSG.LGD۲-۱OGبالایی
Team Secret۲-۰Team Liquidپایینی

The International 9

در آخرین روز مرحله اصلی مسابقات اینترنشنال سال جاری دو دیدار برگزار خواهد شد که در اولین دیدار این روز تیم‌های PSG.LGD و Team Liquid در فینال براکت پایینی با هم روبه‌رو می‌شوند و برنده این دیدار در فینال بزرگ رودرروی تیم OG قرار می‌گیرد تا برای تصاحب قهرمانی و بالای سر بردن جام به رقابت بپردازد. نحوه برگزاری دیدار فینال براکت پایینی Best of Three است و فینال بزرگ هم به شکل Best of Five برگزار خواهد شد. شما می‌توانید زمان برگزاری دیدارهای روز ششم و پایانی مرحله اصلی مسابقات را در جدول زیر مشاهده کنید.

زمان برگزاری دیدارهای روز ششم و نهایی مرحله اصلی

تیمتیمزمان برگزاری دیداردیدار
PSG.LGDTeam Liquid۶:۳۰فینال براکت پایینی
برنده دیدار اولOG۱۰:۳۰فینال بزرگ
امسال نیز به مانند سال‌های گذشته با پوشش تمام اخبار و نتایج مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۹ در وب‌سایت زومجی با شما همراه خواهیم بود و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی این تورنمنت از آخرین اخبار مرتبط با آن مطلع شوید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده