نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳

حق ساخت فیلم Metro 2033 به شرکت Gazprom Media رسید

شرکت Gazprom Media حق و حقوق ساخت فیلم مورد انتظار مترو 2033 (Metro 2033) را به دست آورده است و قصد دارد طبق سلیقه نویسنده رمان‌ها، بسازد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، براساس گزارشی که سایت خبری هالیوود ریپورتر منتشر کرده است، شرکت Gazprom Media اخیرا حق ساخت و پخش فیلم Metro 2033 (مترو 2033) را به دست آورد. پیش از این، شرکت سونی به همراه شرکت MGM در تلاش بودند تا این سری رمان علمی-تخیلی پساآخرالزمانی را اقتباس کنند و به روی پرده سینماها ببرند. این سری رمان که توسط نویسنده‌ای به نام دیمیتری گلوخوفسکی نوشته شده است، به‌صورت گسترده در انواع مختلف رسانه ساخته شد؛ به‌طور مثال رمان‌های اسپین آفی، داستان‌های کوتاه و رمان‌های گرافیکی و همچنین یک سه‌گانه بازی‌های ویدیویی که خود گلوخوفسکی هم در ساخت آن همکاری داشت.

این بازی‌های ویدیویی بعد از عرضه نقدها و امتیازات بسیار خوبی را از طرف منتقدان مختلف دریافت کردند و توانستند در تمام پلتفرم‌های بازی، فروش بسیار زیادی داشته باشند و موفقیت‌های زیادی را به دست بیاورند. Gazprom Studios که یک استودیو روسی محسوب می‌شود، با شرکت‌های تولیدی مختلفی مانند TNT Premier Studios ،TV-3 Channel و همچنین Central Partnership تیمی را تشکیل می‌دهند تا با کمک یکدیگر بتوانند این اثر اقتباسی و مورد انتظار را بسازند. در تلاش قبلی که شرکت‌ها قصد ساخت فیلم مترو 2033 را داشتند، اف. اسکات فریزیر، کارگردان فیلم Triple X: The Return of Xander Cage (سه ایکس ۳: بازگشت زندر کیج)، برای کارگردانی این اثر انتخاب شده بود.

 اما گلوخوفسکی شدیدا با این انتخاب مخالفت کرد زیرا متوجه شده بود که این استودیو قصد دارد تا داستان را آمریکایی کند. از همین رو، او به‌طور کلی با این ایده مخالفت کرد و معتقد بود که تعداد زیادی از این المان‌ها و عناصر، در این داستان به خوبی کار نمی‌کنند و همه چیز را به هم می‌ریزند. گلوخوفسکی در طی یکی از مصاحبه‌هایش اینگونه درباره این پروژه صحبت کرد:

مترو 2033 اولین رمان است. این رمان نقش بسیار مهم و ویژه‌ای را در زندگی من ایفا کرد. با اینکه در طی این سال‌ها، شرکت‌ها با پیشنهاد‌های بسیار زیادی به سراغ من آمدند تا بتوانند داستان این رمان را به روی پرده سینماها ببرند، اما من تمام آن‌ها را برای ۱۰ سال رد کردم. اما حالا من بالاخره با تیمی آشنا شدم که می‌توانم با خیال راحت داستان مترو را در اختیار آن‌ها قرار دهم. مشخص شد که اهداف و جاه‌طلبی‌های ما شبیه به هم هستند؛ ما هر دو قصد داریم تا یک بلاک باستر در سطح جهانی خلق کنیم و حتی آنهایی که هر سه قسمت سه‌گانه را مطالعه کردند و با قلبشان این داستان را می‌شناسند، عاشق آن بشوند.

metro

داستان این کتاب و فیلم مخصوص به آن، در سال ۲۰۳۳ جریان دارد. جهان به‌طور کامل به آواره و خرابه تبدیل شده است. بشریت تقریبا در آستانه انقراض قرار دارد. شهرهای نیمه‌ویران شده به خاطر پرتوها کاملا غیرقابل سکونت شده‌اند. آن‌ها می‌گویند که فراتر از مرزهای آن‌ها، بی‌نهایت بیابان‌های سوخته و باقیمانده‌ی جنگل‌های نابود شده، قرار دارد. بازماندگان هنوز از گذشته، بشریت و عظمتی را که داشت، به یاد دارند. اما آخرین بقایای تمدن و انسانیت در حال حاضر تبدیل به یک خاطره بسیار دور شده است؛ چیزهایی مانند اسطوره و افسانه.

دیمیتری گلوخوفسکی معتقد است که سلیقه او و شرکت Gazprom هم‌سو است و آنها قصد دارند اثری باب طبع طرفداران بسازند

بیشتر از ۲۰ سال است که از پرواز آخرین هواپیمایی که از زمین بلند شده است، می‌گذرد. ریل‌های زنگ‌زده کم کم در حال تبدیل به پوچی و نابودی هستند. دیگر همه جا خالی و بی سروصدا شده است و مکان‌هایی که در گذشته پر بود از اخبار مربوط‌به توکیو، نیویورک و بوئنوس آیرس در حال نابود شدن است و هیچ خبر خوبی را اعلام نمی‌کنند. انسان‌هایی که قبلا زمین را می‌چرخاندند، دیگر هدایت و سرپرستی آن را به افراد دیگری سپرده‌اند؛ افرادی که بر اثر تابش جهش یافته شده‌اند و بهتر از دیگران می‌توانند با این جهان سازگار شوند. زمان انسان‌ها دیگر به پایان رسیده است.

تقریبا چیزی حدود چند صد نفر روی زمین زنده هستند و همچنان زندگی می‌کنند و نمی‌دانند که آیا فقط خودشان تنها بازمانده هستند یا خیر. آن‌ها در منطقه مترو مسکو زندگی می‌کنند؛ بزرگ‌ترین پناهگاه حملات هوایی که تا به امروز ساخته شده است. اینجا، آخرین پناهگاه بشریت است. ایستگاه‌ها تقریبا تبدیل به ایالت‌های بسیار کوچک شده است. مردم آن‌ها ازطریق ایده‌ها، مذهب‌ها، فیلترهای آب یا نیاز ساده‌ای برای دفع حمله دشمن درکنار یکدیگر جمع و با هم متحد می‌شوند. دنیایی است بدون فردا؛ دنیایی که هیچ جایی برای آرزو داشتن، برنامه‌ریزی و امیدوار بودن، ندارد.

احساسات دیگر جای خود را به غریزه دادند که حالا هم مهم‌ترین و اصلی‌ترین غریزه، بقا است. بقا در هر شرایطی و به هر قیمتی. VDNKh شمالی‌ترین ایستگاهی است که در این خط قرار دارد و افرادی در آن ساکن هستند. آن‌جا یکی از بهترین ایستگاه‌های مترو بود که هنوز هم جای امنی محسوب می‌شود. اما حالا یک تهدید جدید و وحشتناک ظاهر شده است. ارتیوم یک مرد جوان است که در VDNKh زندگی می‌کند. او وظیفه دارد که به قلب متروپلیس افسانه‌ای نفوذ کند و به همه هشدار دهد که یک خطر بسیار ترسناک در حال آمدن است. او آینده را با دستانش در ایستگاه بومی خود نگه می‌دارد؛ کل مترو و شاید کل بشریت به او نگاه می‌کنند.

فیلم‌برداری فیلم Metro 2033 در تاریخ نامشخصی در سال آینده آغاز می‌شود و برنامه‌ریزی شده که این اثر در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰) به روی پرده سینماها برود.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده