نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

فیلم Uncharted پنجمین کارگردان خود را هم از دست داد

دان تراختنبرگ که اوایل سال جاری به‌عنوان جدیدترین و پنجمین کارگردان فیلم آنچارتد (Uncharted) انتخاب شده بود، به‌تازگی تیم تولید را ترک کرد و فیلم را بدون کارگردان گذاشت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اثر لایو اکشنی بخت‌برگشته‌ی شرکت سونی، یعنی فیلم Uncharted (آنچارتد) یک کارگردان دیگر را هم از دست داد. دان تراختنبرگ پنجمین کارگردانی بود که به این پروژه آمد اما پیش از آغاز مراحل تولید، این اثر اقتباسی براساس بازی‌های ویدیویی را ترک کرد. البته لازم به ذکر است که تام هالند، از مدت‌ها پیش برای ایفای نقش نیتن دریک به این تیم آمد و هنوز هم اسم او جزو بازیگران قرار دارد. سایت خبری ددلاین اعلام کرد که دان تراختنبرگ، کارگردان فیلم 10 Cloverfield Lane (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد) اخیرا از تیم تولید فیلم آنچارتد کنار رفته است.

از همین رو شرکت سونی در تلاش است تا با سرعت زیاد یک جایگزین برای کارگردانی این اثر اقتباسی و مورد انتظار خود پیدا کند. این گزارش اعلام کرده که شرکت سونی در تلاش هستند که تا پایان فصل تابستان سال جاری، یک کارگردان جدید را برای این پروژه نهایی کنند. آن‌ها در نظر دارند تا مراحل تولید و فیلم‌برداری این اثر را اوایل سال آینده آغاز کنند. فیلم آنچارتد در ابتدا در دستان کارگردانی به نام دیوید او. راسل بود. این کارگردان در نظر داشت که مارک والبرگ را برای ایفای نقش نیتن دریک به تیم بیاورد.

بااین‌حال راسل در سال ۲۰۱۱ این پروژه را ترک کرد و مدت زیادی طول نکشید که کارگردان دیگری به نام نیل برگر جایگزین او شد. اما برگر هم در سال ۲۰۱۲ این پروژه را ترک کرد. ۲ سال بعد از این ماجراها یعنی در سال ۲۰۱۴، سث گوردن به تیم آورده شد تا مسئولیت‌های کارگردانی را برعهده بگیرد. علاوه‌بر این، در این مدت شایعه شده بود که کریس پرت قرار است به‌عنوان جایگزین والبرگ و بازیگر اصلی به تیم بیاید و نقش نیتن دریک را ایفا کند. اما مدت زیادی نگذشته بود که گوردن هم در سال ۲۰۱۵ این پروژه را ترک کرد.

در سال ۲۰۱۶ اعلام شد که شاون لوی قرار است به‌عنوان کارگردان جدید به تیم تولید فیلم آنچارتد بپیوندد. از طرف دیگر هم اعلام شده بود که تام هالند قرار است نقش نیتن دریک جوان را ایفا کند. بعد از پیوستن شاون لوی اعلام شد که این اثر یک پیش درآمد است و داستان آن در برهه زمانی‌ای پیش از مجموعه بازی جریان دارد. اما لوی هم مدت زیادی در این تیم نماند و در سال ۲۰۱۸ از تیم کنار رفت. اوایل سال ۲۰۱۹ اعلام شد که دان تراختنبرگ قرار است جایگزین لوی باشد.

فیلم آنچارتد همچنان در حال پیش‌روی است و مسیر خود را جلو می‌رود. این اثر، اولین فیلم سینمایی شرکت Sony PlayStation Productions خواهد بود. این استودیو فیلمسازی که مدت زیادی از تأسیس آن نمی‌گذرد، توسط اسد قزلباش و کارتر سوان هدایت می‌شود. برنامه فعلی برای فیلم آنچارتد این است که همچنان یک پیش درآمد باشد و یک نیتن دریک جوان به روی پرده سینماها بیاید؛ او قرار است در این فیلم ماجراجویی خود را آغاز کند و درنهایت تبدیل به همان شکارچی گنجی شود که در سری بازی Uncharted او را دیده بودیم.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده