نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹

تاریخ اکران فیلم 355 اعلام شد

شرکت یونیورسال پیکچرز به‌تازگی تاریخ اکران جدیدترین فیلم هیجان‌انگیز خود به نام 355 را که با محوریت زنان جاسوس با بازی پنه‌لوپه کروز و جسیکا چستین است، منتشر کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت یونیورسال پیکچرز اخیرا اعلام کرد که جدیدترین اثر جاسوسی و دلهره‌آور آن‌ها یعنی فیلم 355 قرار است در تاریخ ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۱ (۲۶ دی ۱۳۹۹) به روی پرده سینماها برود. فیلم 355 توسط سایمون کینبرگ کارگردانی شده است. جسیکا چستین، برنده جایزه اسکار یعنی لوپیتا نیونگو، برنده جایزه اسکار یعنی پنه‌لوپه کروز، دایان کروگر بازیگر فیلم Inglourious Basterds و فن بینگ بینگ بازیگر فیلم X-Men: Days of Future Past (مردان ایکس: روزهای گذشته آینده) از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خود سایمون کینبرگ به کمک تریسا ربک که خالق سریال Smash از شبکه NBC محسوب می‌شود، فیلمنامه این اثر هیجان‌انگیز را نوشته است. کینبرگ همچنین ازطریق شرکت Genre Films خود، تهیه کنندگی این اثر را برعهده داشت. فیلم 355 داستان یک گروه از بهترین ماموران زن را که در آژانس‌های دولتی سرتاسر دنیا فعالیت دارند، حکایت می‌کند. این ماموران زن در تلاش هستند تا مقابل یک سازمان بایستند و اقدامات آن‌ها را برای به دست آوردن یک سلاح مرگبار، متوقف کنند. این سازمان شرور قصد دارد که با استفاده از این سلاح مرگبار جهان را به آشوب بکشد.  

علاوه‌بر کینبرگ، جسیکا چستین و همچنین کلی کارمیکل هم از طرف شرکت Freckle Films از جمله تهیه کنندگان فیلم 355 بودند. ریچارد هویت که تهیه کنندگی فیلم Bohemian Rhapsody (بوهمین راپسودی) را در رزومه کاری خود دارد، تهیه کنندگی اجرایی این فیلم جاسوسی را برعهده گرفته است. فیلم 355، دومین اثری است که سایمون کینبرگ به‌تنهایی و کاملا مستقل کارگردانی آن را برعهده دارد. پیش از این، او فیلم Dark Phoenix (ققنوس تاریک) را کارگردانی کرده بود که اخیرا هم به اکران خود به‌طور رسمی پایان داد.

Dark Phoenix

او بیشتر از هر چیزی شهرت خود را مدیون نگارش فیلمنامه سه قسمت از سری فیلم X-Men (مردان ایکس) و همچنین فیلمنامه فیلم Sherlock Holmes (شرلوک هلمز) که در سال ۲۰۰۹ با بازی رابرت داونی جونیور به روی پرده سینما رفت و فیلم Abraham Lincoln: Vampire Hunter (آبراهام لینکلن: شکارچی خون‌آشام) که در سال ۲۰۱۲ با بازی بنجامین واکر اکران شد، است. جسیکا چستین فردی بود که ایده اصلی این فیلم را مطرح کرد و با همین کار توانست اعتباری به غیر از بازیگری و تهیه کنندگی به دست بیاورد. چستین در یک مصاحبه با گزارشگر سایت خبری ددلاین عنوان کرد که او زمانی‌که سر پروژه فیلم The Help (خدمتکاران) بود، این ایده را پیدا کرد.

او به خاطر همین پروژه متوجه شد که چقدر جمع شدن و تشکیل گروه شخصیت‌های زن را دوست دارد و دوست داشت تا شرایطی را به وجود بیاورد که دوباره اتفاقی مانند فیلم Charlie’s Angels (فرشتگان چارلی) در ژانر جاسوسی رخ دهد. جالب است بدانید که خود چستین نیروی محرک اصلی بازیگران در این فیلم بود؛ زیرا خودش با تمام آن‌ها تماس گرفت و نقشی را که برایشان در نظر گرفته بود، برایشان توضیح داد؛ تمام آن‌ها هم بلافاصله بعد از شنیدن پیشنهاد، آن را پذیرفتند.

عنوان فیلم یعنی همان 355 از یکی از اولین جاسوس‌های ایالات متحده گرفته شده است که در طی جریان انقلاب آمریکا فعالیت می‌کرد. جالب است بدانید که این جاسوس هم یک زن بود. به‌همین ترتیب مامور 355 تبدیل به یک واژه عامیانه برای تمام افرادی که در سازمان سیا کار می‌کردند، شد تا یک جاسوس زن را مورد خطاب قرار دهند. چستین هم زمانی‌که بر سر پروژه فیلم Zero Dark Thirty (سی دقیقه پس از نیمه‌شب) در سال ۲۰۱۲ تحقیقاتی را انجام می‌داد، به این حقیقت پی برد.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده