نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

مایکروسافت برنامه ای برای عرضه بازی‌های انحصاری خود برای دیگر پلتفرم ها ندارد

مایکروسافت می‌گوید فعلا برنامه‌ای برای عرضه بازی‌های انحصاری خود روی PS4 و سوییچ ندارد و روی تولید محتوا برای پلتفرم‌های خود تمرکز کرده است.

اگر آثار ساخته شده چند سال اخیر را مشاهده کنیم، بازی‌هایی را می‌توان پیدا کرد که با اینکه در ابتدا برای ایکس باکس و مایکروسافت عرضه شده بودند، اما پس از مدتی راهی کنسول‌های رقیب شده و به اصطلاح از انحصار ردموندی‌ها خارج شده‌اند. از مهم‌ترین آثاری که به این سرانجام دچار شده‌، می‌توان بازی محبوب ماینکرفت، کاپ هد و به‌تازگی نیز بازی Ori and the Blind Forest Definitive Edition را نام برد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که در یک سال گذشته همکاری‌‌های زیادی بین مایکروسافت و نینتندو حاصل شده است؛ این همکاری به‌‌حدی موفقیت آمیز بوده که نینتندو پس از عرضه بازی کاپ‌هد برای سوییچ، به صورت علنی مایکروسافت را دوست خود اعلام کرده است. در این چند وقت اخیر ایکس باکس استودیوهای زیادی از جمله آبسیدین، دابل فاین و نینجا تئوری را خریداری و تاسیس کرده است که بازی‌هایی نیز برای سوییچ عرضه کرده‌اند یا به‌زودی منتشر می‌کنند. 

مایکروسافت در همین رابطه بیانیه‌ای نیز منتشر کرده است که به‌نظر می‌رسد این اتفاق قرار است در آینده متوقف شود و بازی‌‌های انحصاری مایکروسافت تنها روی پی سی و ایکس باکس روانه بازار شوند:

یک سال گذشته برای ما سال هیجان‌انگیزی بود؛ چراکه اعضای تیم ایکس باکس بیشتر شده و توانسته‌ایم استودیوهای زیادی را تاسیس کنیم. ما کاملا از قول و قرارهایی که با دیگر پلتفرم‌ها بسته‌ایم، خبر داریم و به آن نیز افتخار می‌کنیم، اما در آینده تمرکز کار ما بیشتر روی تولید و عرضه بازی‌های مختلف به‌صورت انحصاری خواهد بود. با اینکه هنوز هم به پیاده‌سازی قابلیت کراس پلی اعتقاد داریم، اما مایکروسافت برنامه‌ای برای انتشار بازی‌های فرست‌پارتی انحصاری خود برای دیگر کنسول‌ها ندارد.

باید توجه داشته باشید که بازی‌های مایکروسافت از طریق سرویس ابری ایکس کلود روی دستگاه‌های مختلف قابل دسترسی هستند. به‌نظر شما این سیاست جدید مایکروسافت چه پیامد‌هایی در آینده خواهد داشت؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده