نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۹

هزینه اشتراک سرویس استریم Apple TV Plus اعلام شد

منابع خبری هزینه اشتراک سرویس استریم شرکت اپل یعنی Apple TV Plus را اعلام کردند. اما هنوز خود اپل هیچ بیانیه رسمی‌ای درباره این موضوع منتشر نکرده است.

چندی پیش اعلام شده بود که شرکت اپل در نظر دارد تا سرویس استریم و ویدیویی خود یعنی Apple TV Plus را در ماه نوامبر سال جاری عرضه کند؛ درست همان زمانی‌که قرار است سرویس استریم Disney Plus کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت اپل اعلام کرده که هزینه اشتراک ماهیانه این سرویس استریم ۹.۹۹ دلار خواهد بود. سایت خبری بلومبرگ اعلام کرد که براساس گفته‌های یک منبع ناشناس، سرویس استریم Apple TV Plus با تعداد کمی از برنامه‌های مختلف قرار است کار خود را در نوامبر آغاز کند.

با اینکه تحلیلگران اینگونه تحلیل کردند که این میزان هزینه اشتراکی در هر ماه، احتمالا در آینده ممکن است تغییر کند، اما در حال حاضر این ۹.۹۹ دلاری که شرکت اپل در نظر گرفته است، از هزینه اشتراکی استاندارد شبکه نتفلیکس (۱۲.۹۹ دلار) کمتر و از هزینه سرویس استریم دیزنی پلاس (۶.۹۹ دلار) بیشتر است. حال این سؤال به وجود می‌آید که آیا مصرف‌کنندگان و مشترکان به این نتیجه می‌رسند که سرویس استریم Apple TV Plus ارزش این را دارد که در یک مدت طولانی هر ماه حدود ۱۰ دلار صرف هزینه اشتراکی خود کنند یا خیر؛ آن هم در صورتی که سرویس‌های دیگری مانند شبکه نتفلیکس، هولو و Amazon Prime Video در جایگاه بالاتری نسبت به آن قرار دارند.

البته لازم به ذکر است ک سرویس استریم WarnerMedia به نام HBO Max و همچنین سرویس استریم NBCUniversal هم قرار است در ماه‌های آینده به جمع این سرویس‌ها اضافه شوند و رقابت تنگاتنگی را آغاز کنند. براساس برنامه‌ریزی‌ها، سرویس استریم دیزنی پلاس قرار است در ۱۲ نوامبر سال جاری (۲۱ آبان) در ایالات متحده، کانادا و همچنین هلند کار خود را آغاز کند. البته لازم به ذکر است که هفته بعد از آن هم در استرالیا و نیوزلند هم عرضه می‌شود. منبع خبری Financial Times روز دوشنبه اعلام کرد که براساس گفته‌های منبعی ناشناس، شرکت اپل به‌تازگی ۶ میلیارد دلار را به ساخت برنامه‌های مخصوص، اختصاص داده است؛ البته به اضافه آن ۱ میلیارد دلاری که قبلا سرمایه‌گذاری کرده بود.

The Morning Show

علاوه‌بر این، سایت خبری بلومبرگ اعلام کرده که این شرکت تکنولوژیکی غول‌پیکر ۳۰۰ میلیون دلار را تنها روی ۲ فصل ابتدایی سریال The Morning Show (برنامه صبحگاهی) خرج کرده است. شرکت اپل تا به امروز برای هر فصل از این مجموعه تلویزیونی ۱۰ قسمت را در دستور کار تولید قرار داده است. جنیفر آنیستون، ریس ویترسپون و استیو کارل از جمله بازیگران سریال برنامه صبحگاهی هستند. با این اوصاف، اپل برای ساخت هر قسمت، ۱۵ میلیون دلار خرج کرده است؛ تقریبا در حدود چیزی که شبکه HBO برای ساخت فصل آخر سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) خرج کرده بود.

علاوه‌بر سرویس استریم ویدیویی، شرکت اپل در حال آماده‌سازی یک سرویس اشتراک بازی است که Apple Arcade نام دارد. لازم به ذکر است که شرکت اپل هنوز بیانیه رسمی‌ای در خصوص هزینه اشتراکی و همچنین تاریخ عرضه سرویس استریم Apple TV Plus منتشر نکرده است. زمانی‌که سریال برنامه صبحگاهی و همچنین بازیگران آن در ماه مارس سال جاری معرفی شدند، این شرکت اعلام کرد که مجموعه تلویزیونی مذکور قرار است پاییز سال ۲۰۱۹ در بیشتر ۱۰۰ کشور جهان پخش شود. هنوز مشخص نیست که مجموعه‌ها و برنامه‌هایی که سرویس Apple TV Plus در هنگام عرضه در خود دارد، چه چیزهایی است.

حال باتوجه‌به اینکه خود شرکت اپل چقدر برای سریال برنامه صبحگاهی هیجان دارد و هزینه زیادی هم برای ساخت آن کرده است، به احتمال زیاد در فهرست برنامه‌های سرویس استریم خواهد بود. البته از آنجایی که در زمان عرضه این سرویس استریم، برنامه‌های کمی در آن وجود دارد، احتمال دارد که شرکت اپل یک مدت زمان آزمایشی رایگان هم برای مشترکان خود در نظر بگیرد. درکنار سریال برنامه صبحگاهی، اپل برنامه‌های دیگری را هم برای سرویس استریم خود معرفی کرده است؛ برنامه‌هایی مانند سریال For All Mankind (برای همه انسان‌ها)، سریال Little America (آمریکای کوچک)، سریال Little Voice (صدای کوچک)، سریال Dickinson (دیکینسون) و سریال Amazing Stories (داستان‌های شگفت‌انگیز).

شرکت اپل فعلا در حال برنامه‌ریزی است که چگونه قسمت‌های مختلف سریال‌های خود را روی سرویس استریم Apple TV Plus پخش کند. شرکت اپل در نظر دارد تا به‌جای منتشر کردن تمام قسمت‌های یک فصل (درست مانند شبکه Netflix)، سه قسمت ابتدایی هر فصل را یکجا پخش کند و قسمت‌های بعدی آن هم به‌صورت هفتگی برای مخاطبان پخش شود.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده