// جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸

شایعه: کپکام در مراحل پایانی ساخت یک Resident Evil جدید قرار دارد

باتوجه‌به تصویر منتشرشده از درخواست رسمی کپکام از آزمایش‌کنندگان همیشگی بازی‌های مجموعه‌ی محبوب Resident Evil، احتمالا مدت‌زمانی چندماهه تا عرضه‌ی یک «رزیدنت ایول» دیگر باقی مانده است.

Resident Evilشرکت کپکام که این‌روزها دائما بیش‌ازپیش با انتشار بازی‌هایی موفق در فروش و جلب نظر منتقدان مشغول بازپس‌گیری احترام و اعتبار بهترین سال‌های خود است، بدون شک برنامه‌های زیادی برای مجموعه‌ی «رزیدنت ایول» در سال‌های آتی دارد. این شرکت همواره برای پشت سر گذاشتن مرحله‌ی پلی‌تستِ (Playtest؛ آزمایش شدن بازی توسط بازیکنان) پروسه‌ی آفرینش بازی‌های این مجموعه سراغ بعضی از طرفداران دوآتشه‌ی آن در کشور ژاپن که Resident Evil Ambassadors نام دارند می‌رود و به نظر می‌رسد که به‌تازگی یک درخواستِ بازاستخدام برای آن‌ها ارسال کرده است. پس با اینکه ساخته شدن یک Resident Evil دیگر توسط کپکام ابدا تعجب‌برانگیز نیست، نکته‌ی جالب این‌جا است که بازی مورد بحث آن‌قدر در پروسه‌ی ساخت خود جلو رفته که اکنون در مرحله‌ی آمادگی برای آزمایش شدن توسط بازیکنان قرار دارد. در ایمیلی ارسال‌شده و جدید برای اعضای گروه Resident Evil Ambassadors، کپکام مشخصا اعلام کرده است که مشتاق به استخدام برخی از این افراد برای تست کردن یک بازی ویدیویی است که هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد. جالب‌تر آن که این آزمایش‌ها توسط بازیکنان در تاریخ هشتم و نهم سپتامبر سال میلادی جاری (یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ و دوشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ شمسی) انجام می‌شوند و این یعنی اصلا بعید نیست که تا پایان سال ۱۳۹۸، جدیدترین قسمت از مجموعه‌ی محبوب Resident Evil به دست طرفداران برسد! نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی متن بخش اصلی این ایمیل را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

خطاب به تمام اعضای گروه Resident Evil Ambassadors؛ بابت حمایت شما از سری Resident Evil و لطفی که به آن داشته‌اید، متشکریم. امروز به اطلاع شما می‌رسانیم که ما مشغول عضوگیری برای گروه تست‌کنندگان یک بازیِ در حال ساخت هستیم. ما به درنظرگرفتن نظرات و بازخوردهای تمام اعضای این گروه در ساخت بازی مورد اشاره علاقه داریم. پس لطفا اطلاعات زیر را بخوانید و اگر مایل به همکاری هستید، روی لینک قرارگرفته در ایمیل کلیک کنید.

اما حتی در صورت کاملا واقعی از آب درآمدن این شایعه‌ها، شاید سؤال اصلی چیزی نباشد جز آن که منظور کپکام از بازی جدید مجموعه‌ی «رزیدنت ایول» چه چیزی است؟ آیا ما در حال صحبت راجع به بازی Resident Evil 8 و دنباله‌ی مستقیمی برای خط داستانی مجموعه هستیم یا باید انتظار عرضه‌ی کم‌وبیش زودهنگام نسخه‌ی ریمیک و مطلقا بازسازی‌شده‌ی Resident Evil 3 با حضور عالی‌جناب نمسیس را بکشیم؟ از یک طرف ممکن است کپکام از سال ۲۰۱۷ مشغول کار روی دنباله‌ی Resident Evil 7: Biohazard بوده باشد و اکنون زمان مناسبی برای عرضه‌ی RE8 به نظر برسد و از طرفی هم ممکن است ژاپنی‌ها با تکیه بر موفقیت مثال‌زدنی Resident Evil 2 Remake، بخواهند بازسازی RE3 را زودتر به بازار بفرستند و «رزیدنت ایول 8» را برای عرضه در ماه‌های آغازینِ از راه رسیدنِ نسل بعدی کنسول‌ها نگه دارند.

هرچه که باشد، شکی نیست که پخش این شایعه‌ها سبب می‌شوند مخاطبان این بازی‌های پرشده از زامبی‌های خون‌خوار و شکل‌گرفته بر پایه‌ی شخصیت‌پردازی کاراکترهایی دوست‌داشتنی یا تنفربرانگیز و در هر دو حالت ماندگار، از هیجان در پوست خود نگنجند. مخصوصا حالا که شاید فقط باید اندکی بیشتر صبر کنیم تا خبری جذاب از بازی جدید این مجموعه‌ی موفق و بزرگ به گوش‌مان برسد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده