نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰

گزارش فروش سینمای ایران؛ آغاز ۶۰۰ میلیون تومانی قصر شیرین

در گزارش این هفته، از تازه‌اکران‌هایی مانند «قصر شیرین» گفته‌ایم و به دیگر فیلمهای جدول نیز پرداخته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

گیشه سینمای ایران بالاخره قرار است از ثبات چندهفته‌ی اخیر خود خارج شود. این اتفاق به‌لطف اکران فیلم‌های تازه‌ رخ خواهد داد. در این هفته فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار به مانند هفته‌های گذشته صدرنشین است. این فیلم ایرانی در هشتمین هفته اکرانش پس از نمایش در ۱۲۹ سینما به فروش هفتگی یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان دست پیدا کرد. «شبی که ماه کامل شد» اکنون به فروش کلی ۱۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان رسیده است. رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی است. فیلم سینمایی «ایکس لارج» در پنجمین هفته اکرانش ۱۵۴ سینما در اختیار داشته است. این فیلم سینمایی در هفته گذشته ۷۶۱ میلیون تومان فروخت. «ایکس لارج» با بازی سحر قریشی تاکنون ۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی برای اولین‌بار در چهار هفته گذشته به یکی از پنج فیلم پرفروش هفته تبدیل شده است. رتبه سوم و شاید عجیب‌ترین پرفروش این هفته، فیلم سینمایی «تگزاس ۲» ساخته مسعود اطیابی است. این فیلم سینمایی حالا، پس از پانزده هفته همچنان در بالای جدول دیده می‌شود. عجیب بودن ایستادن این فیلم سینمایی در رتبه سوم پرفروش‌ها، همین تدام فروش برای پانزدهمین هفته است. «تگزاس ۲» در هفته گذشته ۷۵۶ میلیون تومان فروخت تا به مجموع درآمد ۲۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان برسد. «تگزاس» که اولین فیلم مجموعه حساب می‌شد، حدودا ۱۴ میلیارد تومان فروخته بود و «تگزاس ۲» با فروشی بیشتر از ۲۲ میلیارد تومان، یک موفقیت تجاری محسوب می‌شود. به احتمال بسیار بالا سه فیلم دیگر از مجموعه «تگزاس» ساخته خواهند شد و به نظر در آینده نیز این اسم را در گیشه سینمای ایران خواهیم شنید.

فیلم شبی که ماه کامل شد

رتبه چهارم این هفته در اختیار یک تازه‌اکران است. منظور، فیلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی با نقش‌آفرینی حامد بهداد است. این فیلم سینمایی در هفته اول ۱۰۰ سینما در اختیار داشت. ساخته جدید میرکریمی در این هفته ۶۸۱ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی به‌دلیل تازه‌‌اکران بودن در میان فیلم‌هایی به نسبت کهنه در گیشه، می‌تواند فروش قابل قبولی داشته باشد. در رتبه پتجم این هفته فیلم سینمایی «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی را داریم. «سرخپوست» در این هفته که هشتمین هفته اکرانش محسوب می‌شود، ۱۰۰ سینما داشت و ۶۵۹ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «سرخپوست» تا این هفته مجموع درآمد ۱۲ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان را دارد. فیلم سینمایی «قصر شیرین» تنها تازه‌اکران این هفته نبود. فیلم‌های «سرکوب» ساخته رضا گوران و «تپلی و مپلی» ساخته رضا قناعت که اولی با ۲۳۳ میلیون فروش رتبه هشتم و دومی با ۱۹۳ میلیون فروش رتبه نهم گیشه را به خود اختصاص داده‌‌اند نیز تازه‌اکران محسوب می‌شوند. فیلم سینمایی «قسم» ساخته محسن تنابنده نیز درآینده‌ای بسیار نزدیک به اکران عمومی می‌رسد. در آینده به مرور آمار ده فیلم پرفروش هفته پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع فروش
۱شبی که ماه کامل شد۸۱۲۹۱,۰۸۶,۰۱۷,۰۰۰۱۵,۶۳۵,۲۵۲,۰۰۰
۲ایکس لارج
۵۱۵۴۷۶۱,۸۱۵,۰۰۰۳,۳۹۳,۴۶۳,۰۰۰
۳تگزاس ۲۱۵۸۶۷۵۶,۰۷۴,۰۰۰۲۲,۳۷۷,۷۷۱,۰۰۰
۴قصر شیرین۱۱۰۰۶۸۱,۶۲۴,۰۰۰۶۸۱,۶۲۳,۰۰۰
۵سرخپوست۸۱۰۰۶۵۹,۷۳۶,۰۰۰۱۲,۰۹۵,۳۸۸,۰۰۰
۶زهرمار۶۱۱۶۵۲۸,۰۶۶,۰۰۰۴,۴۵۰,۳۵۲,۰۰۰
۷نیوکاسل۲۱۱۰۳۹۷,۳۷۷,۰۰۰۷۹۲,۳۱۳,۰۰۰
۸سرکوب۱۴۴۲۳۳,۸۶۶,۰۰۰۲۳۳,۸۶۶,۰۰۰
۹تپلی و من۱۹۷۱۹۳,۷۳۵,۰۰۰۱۹۳,۷۳۴,۰۰۰
۱۰ما همه با هم هستیم۸۶۰۱۸۰,۱۲۱,۰۰۰۱۰,۱۷۲,۰۹۶,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده