Unbroken Soul سفری حماسی با چاشنی اکشن‌ و پلتفرمینگ‌های دوبعدی، پیکسلی، شدیدا چالشی و جذاب است که اگر ایرادات سیستم کنترلش را نداشت، به اثری بی‌نقص برای پلتفرم موبایل تبدیل می‌شد.

مخاطبان بازی‌های ویدیویی بسته به سلیقه‌ای که دارند، سراغ تجربه‌ی بازی‌های مختلفی می‌روند و آن‌ها را دنبال می‌کنند؛ برخی بازی‌های ورزشی را دوست دارند، برخی آثار اکشن را می‌پسندند، برخی بازی‌های ترسناک، بعضی‌ها هم دنبال بازی‌های شبیه‌سازی می‌روند و موارد بیشتر که پرداختن به آن‌ها یک مقاله‌ی جدا را طلب می‌کند. بازی‌های سخت و به‌شدت چالش‌برانگیز نیز هواداران خاص خود را دارند که تعدادشان اصلا هم کم نیست. به‌هر حال مسئله‌ی سلیقه است و حس لذت پس از رد کردن یک مرحله‌ی سخت در اثری به‌شدت دشوار، مانند حل کردن مسائل و معماهای مختلف، گیمر را سرگرم می‌کند و واقعا جذاب هم هست.

Unbroken Soul

تقریبا همه‌ی ما درجریان این موضوع هستیم که بازی‌های موبایل این سال‌ها اهمیت و جدیت خاصی پیدا کرده‌اند و جایگاهی مناسب و محکم را برای خود در هنر هشتم به‌دست آورده‌اند. طی سالیان اخیر که سال‌های رواج و گسترش بازی‌های موبایل بود، شاهد پوشش طیف وسیعی از سبک‌های مختلف توسط توسعه‌دهندگان این مدل از بازی‌ها بودیم و این وسط، بازی‌های چالشی هم سهم خود را ایفا کردند و حضور پررنگ‌ آن‌ها در بازار آثار موبایلی را شاهد هستیم. بازی اندروید و آیفون Unbroken Soul هم یکی از همین بازی‌ها است. جدیدترین بازی استودیو Chorrus Games یعنی بازی آیفون Unbroken Soul، گیمرها را به‌یک سفر پرچالش، هیجان‌انگیز، حماسی و جذاب می‌برد؛ جایی که بازیکنان باید دنیا را از چنگ یک موجود پلید نجات دهند. این بازی به‌قدری در بخش چالش‌سازی با استفاده از مکانیک‌های پلتفرمر و اکشن عالی عمل می‌کند که شاید تعجب کنید! اثری که بی‌نقص نیست و اگر ایراد سیستم کنترلش نبود، می‌توانست به اثری بی‌نقص تبدیل شود اما بازهم یک بازی خیلی خوب است.

Unbroken Soul

بازی روندی به‌شدت چالشی دارد و با مکانیزم‌های پلتفرمینگ و مبارزات خود حسابی شما را اذیت خواهد کرد. البته که می‌توانید درجه‌ی سختی بازی را هرآنچه که دوست دارید، تعیین کنید

بررسی بازی را با داستانش شروع کنیم. این بازی هم مثل بسیاری از آثاری که برای پلتفرم موبایل منتشر شده است، داستان خاصی را برای گیمرش روایت نمی‌کند اما همچون بازی‌های استاندارد و باکیفیت موبایل، درقالب یک داستان کاملا ساده، بهترین بهانه‌ی ممکن را به شما می‌دهد تا گوشی موبایل خود را در دست بگیرید و دل به دنیای آن بسپارید.

ماجراهای بازی پیرامون تلاش‌های پادشاه تیریون از سرزمین‌های آرالون روایت می‌شود؛ یک شوالیه که برای نجات انسانیت از چنگال‌های الانیوف، این پادشاه پلید و شیطانی باید از سفر دور و درازش جان سالم به‌در ببرد و کار الانیوف را بسازد! در طول داستان باید با سفر کردن به جهان‌های مختلف و شکست دادن گماشته‌های الانیوف خبیث، در نهایت به‌مبارزه با این نیروی پلید بروید، او را از میان بردارید و بشریت را نجات دهید. همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد، بازی یک داستان کاملا ساده و جذاب دارد که برای یک بازی موبایل کافی است و یک بهانه‌ی مناسب را برای دست گرفتن موبایل و درگیر شدن با بازی به گیمرها می‌دهد.

Unbroken Soul

گیم‌پلی اما اصلی‌ترین قسمتی است که بازی با آن مخاطبش را سرگرم می‌کند. اگر بخواهیم ایده‌ی بازی Unbroken Soul را بهتر درک کنیم می‌توانیم به‌اثاری همچون Dark Devotion ،Dead Cells و Celeste اشاره کنیم. بازی ساختاری شدیدا چالشی دارد و با اکشن‌ها و پلتفرمینگ‌های قوی و باکیفیت خود بازیکنان را به‌چالش می‌کشد. مراحل بازی ساختار جالب و جذابی دارند، رفته‌رفته پیچیده می‌شوند و علاوه بر تنوع گرافیکی و بصری آن‌ها، در موجودات اهریمنی که دشمنان گیمرها هستند نیز تنوع خوبی را شاهد هستیم. اکثر چالش مراحل در قسمت پلتفرمینگ متمرکز شده‌اند. پلتفرمینگ بازی هم از نظر ساختاری، در هر مرحله پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. در پایان هر مرحله، یکی از پادشاهان جهان‌های مختلف که به‌آن‌ها سفر می‌کنید منتظر شما است که با شکست دادن آن، یک آیتم و مهارت جدید را به‌دست می‌آورید. بازی همچون سری بازی‌های سولز، یک هاب مرکزی را برای شما تدارک دیده تا قبل یا حین مراحل، درصورت لزوم به آن بازگردید و لوازم خود را ارتقا بدهید.

بازی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای ندارد، اما از جلوه‌های دیداری و شنیداری روح‌نوازی بهره می‌برد

مبارزات بازی نیز همچون بخش پلتفرمینگ، عمیق و چالشی هستند که زمان‌بندی و صبر در آن اهمیت شدیدا بالایی دارد. با به‌دست آوردن آیتم‌های بیشتر، دشمنان سخت‌تر و ساختار مراحل پیچیده‌تر می‌شوند و بیشتر از قبل به‌دردسر می‌افتید اما باز هم باید گفت که تمرکز اصلی چالش‌های بازی، روی پلتفرمینگ و مکانیک‌های این بخش است که بدون زمان‌بندی درست‌وحسابی نمی‌توانید از پس آن‌ها بربیایید. خوشبختانه بازی یک سیستم چک‌پوینت کارآمد دارد و به‌لطف آن، هرگز نگرانی شروع دوباره مراحل از فاصله‌ی بسیار زیاد را نخواهید داشت. همانطور که خواندید، بازی از نظر گیم‌پلی واقعا جذاب، عمیق و شدیدا چالشی است که ایراد خاصی هم ندارد اما یک ایراد بزرگ دارد و آن، سیستم کنترلش است. کنترل Unbroken Soul چیزی مثل دیگر بازی‌های سایداسکرولر اکشن است اما تاخیری که در پاسخ‌گویی فرمان‌های بازیکن نسبت به روح شدیدا دقیق و سریع پلتفرمر آن وجود دارد، یک حالت ناراحت کننده و بعضا اعصاب‌خردکن را برای بازیکنان ایجاد می‌کند که در نتیجه‌ی آن، مرگ‌های پی‌درپی گیمر رقم می‌خورد و این از نکات آزاردهنده‌ی بازی است. البته که اگر از کنترلرهای ویژه‌ی بازی‌های موبایل استفاده کنید با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد اما در کل، برای بازیکنی که به کنترلر بازی موبایل دسترسی ندارد، تاخیر سیستم کنترل بازی در پاسخ‌گویی به فرمان‌های گیمر و تناقض این موضوع با شالوده‌ی چالش‌های پلتفرمر بازی که برمبنای زمان‌بندی دقیق پی‌ریزی شده است، این موضوع را به‌عنوان مشکل فنی بازی مطرح می‌کند.

Unbroken Soul

در کنار گیم‌پلی، گرافیک، جلوه‌های بصری، رنگ‌آمیزی‌ها، موزیک و صداگذاری‌ها را داریم که در سطوح استاندارد و مطلوبی قرار دارند. افکت‌های صوتی بازی بسیار جذاب و رضایت‌بخش هستند که در کنار موزیک‌های حماسی، متناسب و اتمسفریک‌اش، بازیکنان را از نظر شنوایی با خود همراه می‌کند. از منظر گرافیکی هم با یک بازی خاص و جذاب طرف هستیم که جلوه‌های پیکسلی آن درکنار رنگ‌آمیزی جذاب و روح‌نوازی که دارد، گیمرها را از نظر دیداری و بصری نیز با خود درگیر می‌کند. تنوع بسیار خوب محیط‌های بازی از معماری‌ها گرفته تا رنگ‌بندی‌ها و فضاسازی‌های مختلفی که دارد، از چیره شدن خستگی بر چشمان بازیکنان جلوگیری می‌کند.

در پایان و برای جمع‌بندی باید گفت که بازی Unbroken Soul نه یک بازی کژوال، که یک بازی هاردکورپسند و شدیدا چالشی است که با مکانیک‌های پلتفرمر مختلف، چالش‌های پلتفرمینگ، متنوع و سخت که دقت شدیدا بالایی برای رد کردن‌شان طلب می‌کند همراه با مبارزات چالشی که در آن جاخوش کرده‌اند، بازیکنان را به‌یک سفر حدودا ۴ ساعته می‌برد و حسابی آن‌ها را به چالش خواهد کشید.


منبع زومجی

Unbroken Soul

Unbroken Soul نه یک بازی کژوال و ساده، که اثری تماما سخت و چالشی است که شما را به یک سفر پرتب‌وتاب، حماسی و چالش‌برانگیز می‌برد؛ جایی که برای نجات نوع انسان، باید با کلی چالش پلتفرمینگ سروکله بزنید و با باس‌های متنوع و بزرگش مبارزه کنید. اگر سرتان برای تجربه‌ی چنین بازی‌هایی درد می‌کند، Unbroken Soul را به‌هیچ وجه از دست ندهید.
علی گودرزی

9

نقاط قوت

  • + روایت داستان جذاب
  • + گرافیک چشم‌نواز و دیدنی
  • + صداگذاری و موسیقی شنیدنی
  • + گیم‌پلی به‌شدت چالش‌برانگیز و متنوع
  • + طراحی مراحل، باس‌فایت‌ها، تنوع بالا در مکانیک‌ها، محیط‌ها و دشمنان

نقاط ضعف

  • - برخی ایرادات فنی
  • - تاخیر اجرای فرمان بازیکن در سیستم کنترل بازی، با روح دقیق و سریع چالش‌های پلتفرمر بازی تناقض دارد و گیمر را به استفاده از کنترلر مجاب می‌کند
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده