نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

بازی های رومیزی Contra و Bomberman به زودی عرضه می‌شوند

طبق قرارداد جدید کونامی با استودیوهای IDW و Blacklist Games، به‌نظر می‌رسد به‌زودی قرار است دو اثر محبوب کنترا و بمبرمن به دنیای بازی‌های رومیزی نیز راه پیدا کنند.

در این مدت نزدیک به سی سال از رشد صنعت بازی‌های ویدیویی، آثار بزرگی تولید شده‌اند که توانسته‌اند در سبک خود انقلابی به‌پا کنند و الهام‌بخش آثار بعد از خود شوند. دو بازی بمبرمن (Bomberman) و کنترا (Contra) ساخته کونامی را می‌توان در این گروه قرار داد. بازی بمبرمن در سال ۱۹۸۵ و بازی کنترا دو سال بعد از آن برای اولین بار روی NES روانه بازار شد. حال در جدیدترین اخبار بازی، به‌زودی قرار است این دو بازی خاطره‌انگیز وارد دنیای جدیدی شوند و این‌بار برای علاقه‌مندان به بازی‌های رومیزی نیز عرضه شوند.

با توجه به اخبار فاش شده، کونامی دو قرارداد جداگانه با استودیوهای Blacklist Games و IDW جهت انتشار بازی‌های رومیزی ذکر شده، امضا کرده است. به‌نظر می‌رسد استودیوی بلک‌لیست مسئول ساخت بازی کنترا است و استودیوی IDW وظیفه تولید بازی بمبرمن را برعهده داشته باشد. اگر کارنامه کاری استودیوی بلک‌لیست را مروری کنیم، متوجه می‌شویم که حیطه کاری آنها ساخت بازی‌های رومیزی کوچک است. آنها علاوه‌بر تولید آثاری چون Street Masters و ‌Brook City، بازی Altar Quest را نیز تا تابستان سال آینده عرضه خواهند کرد؛ اثری که توانست در کمپین کیک استارتر بالای ۶۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کند. حال باید دید چطور قرار است یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های ویدیویی یعنی کنترا را وارد دنیای کاغذی بازی‌های رومیزی کند.

اثر بعدی که قرار است توسط استودیوی IDW تولید شود، بازی بمبرمن خواهد بود؛ استودیویی که تبحر خاصی روی انتشار بازی‌‌های رومیزی از آثار بزرگ را دارد. از نمونه بردگیم‌های ساخته شده توسط آنها می‌توان به بازی TMNT و Metal Gear Solid: The Board Game اشاره کرد. براساس قرارداد امضا شده، این استودیو حق ساخت تمامی نسخه‌های بازی بمبرمن را خریداری کرده است؛ با این حساب باید منتظر بازی‌های رومیزی زیادی از این مجموعه محبوب باشیم.

با اینکه هنوز تاریخ رسمی دقیقی جهت عرضه این دو بازی اعلام نشده است، اما احتمالا عاشقان بازی‌های رومیزی و مخصوصا کسانی که با این دو بازی بزرگ خاطرات زیادی دارند، از امروز بیصبرانه منتظر تجربه آنها هستند. شما هم اگر خود را در این گروه افراد می‌بینید، لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده