نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

ریچارد ویلیامز، انیماتور پلنگ صورتی در ۸۶ سالگی درگذشت

با خبر شدیم که ریچارد ویلیامز، انیماتور شخصیت‌ها و انیمیشن‌هایی چون پلنگ صورتی، در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ریچارد ویلیامز، انیماتور سرشناس در سن ۸۶ سالگی درگذشته است. این انیماتور افسانه‌ای ۳ بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده و او در پشت صحنه ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی چون فیلم Who Framed Roger Rabbit (چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟)، ۲ قسمت فیلم Pink Panther (پلنگ صورتی) و چندین انیمیشن کلاسیک، حضور داشته است. طبق خبری که هالیوود ریپورتر منتشر کرده، ویلیامز در بریستول و در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفته است. ویلیامز متولد شهر تورنتو در کشور کانادا است و یکی از انیماتورهای صاحب سبک و فوق العاده از شروع فعالیتش از دهه ۵۰ میلادی است که او اولین اسکارش را برای کارگردانی انیمیشن A Christmas Carol (سرود کریسمس) دریافت کرده بود.

ویلیامز همچنین ۲ جایزه اسکار دیگر برای کار روی فیلم Who Framed Roger Rabbit دریافت کرده است. او همچنین کتاب The Animator’s Survival Kit را نیز نوشته و در سال ۲۰۰۱ منتشر کرده است. هدف از نوشتن این کتاب کمک به انیماتورهای جوان و کم تجربه بود تا بتوانند به حرفه‌ای که به آن علاقه‌مند هستند، بپردازند و او در واقع یکی از الهام بخش‌ترین انیماتورهای صنعت ساخت انیمیشن است. ویلیامز در سال ۲۰۱۵، انیمیشن کوتاه Prologue (مقدمه) را منتشر کرد که برای ساخت این انیمیشن موفق شد نامزد دریافت جایزه اسکار و بفتا شود.


منبع io9.gizmodo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده