// یکشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Yokai Dungeon؛ نبرد علیه یوکای

Yokai Dungeon شما را در فرهنگ غنی ژاپنی به نبرد علیه یوکای می‌برد و باید با توکای و دوستانش جشنواره را نجات دهید. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Yokai Dungeon توسط استودیو NEUTRONIZED در سبک آرکید عرضه شده است و علاقه‌مندان به فرهنگ ژاپنی را وارد ماجراجویی لذت‌بخشی می‌کند. این بازی اندروید از یک پیش‌زمینه داستانی ساده بهره می‌برد و توکای و دوستانش باید به سراغش کسی بروند که جشنواره مخصوص ژاپنی‌ها را بهم زده است و یوکای نام دارد. سیاه‌چال‌های یوکای معروف هستند و شما در هر مرحله با جنبه خاص از آن رو‌به‌رو خواهید شد.

بازی آیفون Yokai Dungeon در دنیای ساده‌ موسوم به فولکور ژاپنی‌ها جریان دارد و روایتی جذاب از تلاش توکای و دوستانش را برای نجات روز به‌ نمایش می‌گذارد. جشنواره مخصوص ژاپنی‌ها در حال برگزاری است و یوکای شرور با یک حرکت آن را بهم می‌ریزد. حال شما باید وارد سیاه‌چال‌های یوکای شوید و تلاش خود را برای نجات این فرهنگ عامه انجام دهید. این پیش‌زمینه داستانی ساده را می‌توانید نادیده بگیرید و تنها وارد گیم‌پلی جذاب و دنیاهای خاص این اثر شوید. سیاه‌چال‌های بازی به‌صورت خودکار در هر مرحله ساخته می‌شوند و شما باید جای جای آن را کشف کنید. این تولید تصادفی باعث می‌شود که هیچ کدام از مراحل حس تکراری بودن نداشته باشند و شما حتی با شکست هم وارد ماجراجویی جدیدی خواهید شد. بیست قهرمان منحصربه‌فرد در بازی وجود دارد که کم کم آن‌ها را آزاد خواهید کرد و با ویژگی‌های خاص‌شان آشنا می‌شوید. این توانایی در زمینه سرعت و سلاح‌ها تفاوت دارند و طراحی مخصوص ژاپنی هم از جذابیت‌های بصری آن‌ها است. هرکدام از قهرمانان بازی از آیتم‌های ویژه استفاده می‌کنند و در حین روند بازی آن را تجربه خواهید کرد. کنترل بازی ساده و روان است و به‌صورت چندگانه می‌توانید روی قهرمان خود تسلط داشته باشید. المان‌های محیطی بازی را حرکت دهید و با گیر انداختن دشمنان آن‌ها را نابود کنید. سرعت و تمرکز در بازی اهمیت بالایی دارد و باید مدت زمان درست، بلوک‌ها را حرکت دهید و با یک ضربه سریع دشمنان خود را پرس کنید. این اثر قطعا یکی از بهترین بازی های اندروید است و پتانسیل این را دارد که جز آثار اعتیادآور موبایل محسوب شود.

Yokai Dungeon
Yokai Dungeon
Yokai Dungeon

سازندگان مطابق انتظار از طراحی پیکسلی برای بازی Yokai Dungeon استفاده کرده‌اند و نوستالژیک را از گیم‌پلی به گرافیک هم بسط داده‌اند. حال این شما هستید که باید غرق در دنیای زیبای بازی شوید و بهترین عملکرد خود را نشان دهید. رنگ‌های سرد و گرم به وفور در قلعه‌های چوبی مراحل دیده می‌شود و شما در تابستان و زمستان باید شروران یوکای را شکست دهید. محیط تاثیر زیادی در به اتمام رساندن مراحل دارند و باید به علامت سؤال و درهای ورودی توجه کنید. روند مراحل بدین‌گونه است که با کشتن تمام دشمنان درها باز می‌شود و می‌توانید بدون نیاز به کسب سکه‌ها وارد مرحله بعدی شوید. البته این روند توصیه نمی‌شود و برای بازکردن قهرمانان بیشتر و آیتم‌های جذاب‌شان سعی کنید که تمام سکه‌ها را کسب کنید. این سکه‌ها با کشتن دشمنان و شکستن المان‌های محیطی به‌دست می‌آید.

شخصیت‌های متنوع را می‌توانید آنلاک کنید و در جهان زیبای ژاپنی آن‌ها را تجربه کنید

چالش‌ها و سناریوهای جالبی در بازی Yokai Dungeon دیده می‌شود اما شاید روند کند در آینده به تجربه آن لطمه بزند. سیستم کلی این اثر نشان می‌دهد که باید سریعا در بین راهروهای سیاه‌چال حرکت کنید و دشمان خود را نابود کنید، اما کنترل‌های بزرگ این امکان را به‌شما نمی‌دهد و کمی تأخیر در بازی دیده می‌شود. سیاه‌چال‌های بازی در فصول یخی هم دنبال می‌شود و هیولاهای مخصوص در این مکان‌ها به شما حمله می‌کنند. یخ‌ها باعث حرکت سخت کاراکتر بازی می‌شود و باید دقت بالایی در سرعت خود داشته باشید. بعد از هر منطقه شما با باس‌های بزرگ رو‌به‌رو می‌شوید و آیتم‌های ویژه به کمک شما می‌آیند تا پیروزی را از آن خود کنید. سازندگان فرصت زیادی به شما برای کسب سکه‌ها نداده‌اند و برای تجربه همه شخصیت‌های بازی باید چندین بار مراحل را تکرار کنید.

Yokai Dungeon
Yokai Dungeon
Yokai Dungeon
Yokai Dungeon تماما روی سرعت بالا استوار شده است و تفکر در آن جایگاهی ندارد، بنابراین باید سریعا در محیط حرکت کنید و اجازه نفس کشیدن به دشمنان خود ندهید

Yokai Dungeon به‌خوبی نشان می‌دهد که تفکر تقشی در تجربه بازی ندارد و تنها باید سرعت را چاشنی کار کنید. سازندگان قول داده‌اند که در آپدیت‌های بعدی گزینه‌های اختیاری برای تغییر کنترلر‌های بازی ارائه کنند و بازی را وارد فاز سرعتی‌تری کنند. عوامل مزاحم در هر محیط دیده می‌شود و باید قبل از اینکه دشمنان به‌شما برسند، آن‌ها را نابود کنید. مشت‌های شما روی دشمنان تاثیری ندارند و تنها بلوک‌ها هستند که باعث نابودی‌شان می‌شوند. بنابراین باید استفاده منصفانه‌ای از آن‌ها داشته باشید و با خوردکردن این بلوک‌ها کشتن دشمنان را برای خود سخت نکنید. بلوک‌ها معمولا در شرایط نامطلوبی قرار دارند و ابتدا با چند حرکت باید زاویه درست شلیک را نسبت به دشمنان خود ایجاد کنید. زمان‌بندی درست هم در این زمین تاثیر دارد و باید قبل از رسیدن دشمن خود پرتاب کنید.

بازی Yokai Dungeon طراحی ساده و جذابی دارد و شما را با یکی گیم‌پلی‌های نوستالژیک زمان همراه می‌کند. بخش‌های متنوع بازی و کتترل روان و چندگانه امکان لذت‌بردن از بازی در روزهای متمادی را فراهم می‌کند و هر مرحله از بازی اصلا حالت تکراری ندارد. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم‌عامل اندروید و iOS دریافت کنید. تریلر کوتاهی از بازی را می‌توانید در ادامه مشاهده و دانلود کنید.

دانلود از آپارات

دانلود بازی Yokai Dungeon


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده