بررسی شیائومی Mi 9 SE

بررسی شیائومی Mi 9 SE

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

گوشی شیائومی می ۹ اس ای، میان‌رده‌ای توانمند است که می‌تواند با قیمت مناسبی که دارد نیازهای گیمینگ کاربران را نیز برطرف کند.

دیگر مدت‌ها از افزایش و بهبود کیفیت محصولات شرکت‌های چینی می‌گذرد. این روزها به‌لطف حضور شرکت‌هایی قدرتمند نظیر هواوی، شیائومی و وان پلاس شاهد تولید گوشی‌هایی پرمیوم هستیم؛‌ شرکت‌هایی که محصولاتشون به سرعت میان علاقمندان به فناوری مورد توجه قرار گرفته است و در نمونه‌هایی مانند شیائومی شاهد قیمت‌گذاری منطقی و کاملا رقابتی روی محصولات حداقل تا به امروز بوده‌ایم. به‌لطف همین سیاست امسال نیز شیائومی گوشی‌های جدیدی را از سری می ۹ معرفی و روانه بازار کرد. فارغ از می ۹ که با اسنپ درگون ۸۵۵ حرف‌های زیادی برای گفتن به‌ویژه در زمینه اجرای بازی‌ها داشت، مانند سال گذشته امسال نیز شیائومی میان‌رده‌ای قدرتمند را با پسوند اس ای معرفی و روانه بازار کرد. شیائومی 9 SE در قلب خود پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۱۲ را به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم دارد که در هر دو مدل ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی یکسان است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی متفاوت به میان‌رده خوش قیمت شیائومی بیندازیم تا با بررسی عملکرد این محصول از دید گیمینگ بتوانیم دیدی جامع‌تر را از بعد توان پردازش بازی‌ها داشته باشیم.

باتوجه‌به پیشرفت هرچه سریع‌تر بازار بازی‌های باکیفیت موبایل، آنچه برای بازیکنان اهمیت دارد، عملکرد گوشی در اجرای بازی‌های مختلف است. اینکه در زمان تجربه بازی با یک دست چه حسی داشته باشید یا اسپیکر گوشی می 9 پاسخگوی موسیقی باکیفیت بازی‌های متفاوت است یا خیر، سوالاتی‌ هستند که می‌توانید در ادامه پاسخی برای آن‌ها پیدا کنید. در صورتی که به‌دنبال بررسی کامل شیائومی Mi 9 SE از همه جوانب از جمله دوربین هستید، می‌توانید با ورود به سایت زومیت، بررسی کامل پرچم‌دار شیائومی را مطالعه کنید.

مشخصات فنی Xiaomi Mi 9 SE:

  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۲ به همراه ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت
  • نمایشگر ۵.۹۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۳۲ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 616
  • دارای دوربین سه‌گانه؛‌ یک دوربین ۴۸ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱.۲  اینچ سایز حسگر، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)، ۱۳ مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض، f/2.4)، ۸ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو، f/2.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
  • اندروید نسخه‌ی ۹.۰ (پای)
  • ابعاد ۱۴۷.۵ در ۷۰.۵ در ۷.۵ میلی‌متر با وزن ۱۵۵ گرم 
  • باتری ۳۰۷۰ میلی‌آمپر ساعت لیتیوم پلیمری
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 5.0
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
  • مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری

گوشی شیائومی می ۹ اس‌ای را شرکت می‌‌ مارکت برای بررسی دراختیار زومجی قرار داده است.

Xiaomi Mi 9 SE / شیائومی می ۹ اس ای

طراحی

شیائومی با کنار گذاشتن ناچ بالای نمایشگر، زبانه‌ای قطره‌ای را برای جایگیری دوربین سلفی تعبیه کرده است

در مقایسه با می ۸ اس ای، شیائومی این بار دوربین سه‌گانه را به میان‌رده سری Mi آورده است. چینی‌ها همچنین با کنار گذاشتن ناچ بالای نمایشگر دوربین سلفی را در فضایی قطره‌ای گنجانده‌اند که این تغییر باعث افزایش سه درصدی نسبت نمایشگر به بدنه نسبت به نسل گذشته شده است. می ۹ اس ای علاوه‌بر تغییرات ذکر شده نسبت به نسل گذشته وزن کمتری نیز دارد، این موضوع در حالی است که از لحاظ ابعاد شاهد نمایشگری بزرگ‌تر در مقایسه با می ۸ اس ای هستیم.

یکی از تغییرات مهم در طراحی بدنه Mi 9 SE حذف حسگر اثر انگشت از پشت گوشی و انتقال آن به زیر نمایشگر است. این نخستین باری است که شیائومی در گوشی میان‌رده سری «می»، حسگر اثر انگشت را در زیر نمایشگر قرار می‌دهد هرچند پیش از این در نسخه پرو می ۸ شاهد استفاده شیائومی از این فناوری بودیم. به‌لطف نمایشگر ۵.۹۷ اینچی، حاشیه کم و وزن مناسب، می ۹ اس ای اکنون با ابعادی کمتر در مقایسه با می ۸ اس ای تولید و روانه بازار شده است. شیائومی در نهمین نسل از گوشی‌های سری می، با کنار گذاشتن دوربین‌های دوگانه در محصولات خود از سه دوربین با چینش عمودی بهره می‌برد. میان‌رده‌ خوش‌ساخت شیائومی اکنون دارای سه دوربین ۴۸، ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی است که در مقایسه با برادر بزرگترش می ۹، کیفیت پایین‌تری دارد اما در مقایسه با سایر میان‌رده ها در این بازه قیمت، کیفیت تصاویر ثبت شده در شب و روز خوب ارزیابی می‌شود.

Xiaomi Mi 9 SE / شیائومی می ۹ اس ای

برای بررسی راحتی گوشی در زمان استفاده با یک دست ابتدا به سراغ دو بازی Ballz و بازی Skyforce: Reloaded رفتیم. شیائومی می ۹ اس ای در مقایسه با می ۹ ابعاد کوچک‌تری دارد و همین موضوع باعث شده تا جایگیری مناسبی در دستان شما داشته باشد. در بازی اسکای‌فورس: ریلودد باید سعی کنید تا جنگنده‌ای را با سرعت برای دوری از حملات دشمنان به اطراف نمایشگر حرکت دهید. برخلاف می ۹، خوشبختانه در می ۹ اس ای شاهد لغزش در زمان استفاده از گوشی با یک دست نبودیم. این موضوع بی شک در زمان استفاده از هر دو دست برای تجربه بازی‌هایی مانند Cyber Hunter نیز رخ نمی‌دهد و می‌توانید بدون نگرانی از گرم شدن گوشی یا لغزش آن از می ۹ اس ای خود لذت ببرید. متاسفانه مشابه با می ۹، می ۹ اس ای نیز نسبت به نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم نیست.

صفحه‌نمایش

به‌لطف روشنایی بالای نمایشگر می 9 اس ای به‌راحتی می‌توانید از این گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب استفاده کنید

تا به امروز پنل‌های امولد در مقایسه با سایر پنل‌های تلفن‌های هوشمند به‌ویژه در زمینه روشنایی توانسته‌اند به خوبی خود را ثابت کنند. شیائومی در می ۹ و می ۹ اس ای به سراغ پنل‌هایی از نوع AMOLED ساخته شرکت کره‌ای سامسونگ رفته است. استفاده از این پنل‌ها به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی از گوشی‌ خود در زیر نور مستقیم آفتاب استفاده کنند. دلیل این موضوع روشنایی بالای نمایشگرهای امولد است. فارغ از روشنایی، می ۹ اس ای دارای یک نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۳۲ پیکسل در هر اینچ است. نسبت بدنه به نمایشگر می ۹ اس ای ۸۴.۱ درصد است که به کاربر بدون افزایش ابعاد گوشی، فضای بیشتری را برای استفاده می‌دهد. درحالت تنظیم خودکار روشنایی، نور پس زمینه می ۹ اس ای تا ۱۰۰۸ نیت افزایش یافت که در مقایسه با سایر رقبا عملکردی عالی ارزیابی می‌شود. از طرفی نمایشگر این گوشی میان‌رده در حدود ۲.۱ نیت است که هرچند در مقایسه با پی سی لایت با حداقل روشنایی ۰.۶ حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما در مقابل رقبای کره‌ای حداقل روشنایی قابلی قبولی را ارائه می‌دهد.

به‌لطف روشنایی بالای نمایشگر می ۹ اس ای، حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز می‌توانید به تجربه بازی‌هایی مانند Crusaders of Light بپردازید که عمدتا دارای سیاه‌چال‌هایی تاریک هستند.

اسپیکر

شیائومی همچنان در استفاده نکردن از اسپیکرهای استریو در سری گوشی‌های می تاکید دارد؛‌ موضوعی که پیش از این در بررسی می ۹ نیز به آن اشاره کردیم. همین موضوع باعث شده است تا گوشی‌های این شرکت تنها به اسپیکری تک کاناله مجهز باشند. برای بررسی اسپیکر گوشی ابتدا به سراغ بازی Piano Tiles 2 رفتیم؛ محصولی که با موسیقی کلاسیک شناخته می‌شود و به‌لطف تک آواها فرصت مناسبی را برای بررسی اسپیکر مهیا می‌کند. در تجربه ما اسپیکر تک کاناله می ۹ به خوبی از عهده پخش موسیقی کلاسیک بازی برآمد و شاهد حجم خروجی و بلندی قابل قبول اسپیکر بودیم. بااین‌حال در مقایسه با گوشی‌هایی که به اسپیکرهای استریو مجهز هستند، شفافیت صدا پایینی را شاهد بودیم. این موضوع به‌ویژه در بازی‌هایی با موسیقی الکترونیک خودنمایی می‌کند. با وجود حذف درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری از گوشی شیائومی می ۹ اس‌ای، این شرکت تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری مورد نیاز کاربر را در جعبه گوشی قرار داده است.

Xiaomi Mi 9 SE / شیائومی می ۹ اس ای

عملکرد در بازی

مقاله‌های مرتبط:

در بررسی می ۹ از عملکرد عالی این پرچم‌دار به‌ویژه در زمان اجرای بازی‌های آنلاین نظیر بازی Crusaders of Light گفتیم. بازی آنلاینی که تا ۶۴ بازیکن را پشتیبانی می‌کند و به‌ویژه در زمان نبردهای نزدیک و همزمانی استفاده از افکت‌ حملات ویژه قهرمان‌ها شاهد فشار زیادی روی تراشه گرافیکی هستیم. از همین رو در زمان بررسی گوشی میان‌رده می ۹ اس ای نیز با وجود توقع کاهش عملکرد انتظار اجرایی روان را داشتیم. باید گفت اسنپ‌دراگون ۷۱۲ با تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۶ تا حد زیادی ما را شگفت‌زده کرد.

برای سنجش قدرت اسنپ‌دراگون ۷۱۲ در اجرای بازی‌ها، ابتدا به سراغ بازی Ark Survival Evolved رفتیم. اثری که پیش از این در بررسی گوشی‌های میان‌رده از آن کمک گرفته بودیم و به‌لطف گرافیک بالای محیط به آن اعتماد داشتیم. سری آرک همواره به‌دلیل پوشش گیاهی فراوان، جزیره‌ای عظیم و حضور موجودات متنوع در دنیای بازی محصولی نیازمند سخت‌افزاری قدرتمند برای اجرا به حساب می‌آید. با اجرای نسخه اندروید آرک هرچند ابتدا تنظیمات به‌صورت خودکار روی حالت «معمول» تنظیم شد، اما با قرار دادن دستی گرافیک روی حالت اپیک باز هم شاهد افت فریم محسوس به شکلی که باعث آزار کاربر شود نبودیم. این در حالی است که در بازی کریسیدرز اف لایت نیز عملکرد مشابهی را شاهد بودیم و برخلاف تجربه‌ای که در سایر گوشی‌های میان‌رده داشتیم، شیائومی می ۹ اس ای به ندرت دچار افت فریم محسوس شد.

با عرضه بازی سایبر هانتر (Cyber Hunter) از این بازی برای آزمودن عملکرد CPU و GPU در بررسی‌های گیمینگ گوشی‌های موبایل بهره می‌بریم. سایبر هانتر تنظیمات گرافیکی متفاوتی را به کاربر ارائه می‌دهد و همین موضوع دست بازیکن را برای دستیابی به بهترین و روان‌ترین عملکرد باز می‌گذارد. در زمان بررسی Mi 9 SE توانستیم بدون مشکل بازی را روی بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنیم. این اتفاق مهمی برای یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود زیرا عمدتا در گوشی‌های میان‌رده افت کیفیت را نسبت به گوشی‌هایی با سخت‌افزار قدرتمند شاهد هستیم که می ۹ اس‌ای از این قاعده مستثنی بود.

Xiaomi Mi 9 SE / شیائومی می ۹ اس ای

شیائومی می ۹ اس‌ای هرچند در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده جای می‌گیرد اما هنوز هم قدرت زیادی را برای اجرای بازی‌های مختلف دارد؛ بازی‌هایی مانند Crusaders of Light که به‌ ویژه در بخش PvP به خوبی توانایی به چالش کشیدن سخت‌افزار را دارند و فشار زیادی را به تراشه گرافیکی وارد می‌کنند. بااین‌حال در تجربه‌های مختلفی که داشتیم، شیائومی می ۹ توانست تمام بازی‌ها را به‌راحتی روی نرخ بالاتر از ۲۰ فریم اجرا کند که مخصوصا در بازی‌های MMORPG به‌دلیل محیط شلوغ برای گوشی‌های میان‌رده خوب ارزیابی می‌شود.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
محصول / بنچمارکAnTutu 7/63DMark

PCMark
Work 2.0

GeekBench 4GFXBench
IceStorm
Unlimited
Sling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / MultiAztec Ruins Vulkan - Normal Tier
Manhattan 3.1
Car Chase
T-Rex
OpenGL(Onscreen / Offscreen (FPS
شیائومی Mi 9 SE۱۷۹۱۹۱
--
۳۱۶۵۳۲۰۹۷۶۸۷۵
۶۴۷۰
۱۸۵۷
۵۸۵۹
۱۳
۱۴
۲۴
۲۶
۱۳
۱۵
۵۸
۷۴
گلکسی A50۱۴۴۸۴۸
--
۱۶۵۲۰۱۳۰۱۵۸۳۹
۵۲۶۹
۱۶۶۶
۵۱۴۶
۷.۹
۹.۷
۱۳
۱۴
۸.۳
۹.۱
۳۷
۴۱
گلکسی M30۱۰۶۴۰۰
--
۱۳۲۲۸۵۸۴۵۱۴۲
۵۳۳۵
۱۳۲۰
۴۲۲۲
۴.۳
۴.۸
۴.۳
۴.۹
۷
۷.۹
۲۲
۲۵
گلکسی M20۱۰۶۵۴۵
--
۱۳۲۴۸۵۸۱۵۱۲۰
۵۳۴۰
۱۳۱۸
۴۱۴۲
۲.۳
۲.۶
۲.۴
۲.۶
۳.۸
۴.۳
۱۲
۱۴
پی اسمارت ۲۰۱۹ (Performance)۱۴۰۳۹۶
--
۲۱۸۵۱۹۶۳۶۷۲۷
۷۸۲۰
۱۵۵۹
۵۴۱۲
۴.۹
۵.۷
۱۲
۱۴
۶.۷
۷.۵
۳۶
۳۵
پی اسمارت ۲۰۱۹۱۲۴۹۶۰
--
۱۶۴۴۷۸۰۶۵۶۳۰
۵۶۳۴
۱۵۱۳
۵۰۰۳
۴.۹
۵.۷
۱۱
۱۲
۶
۶.۵
۳۰
۳۲
هواوی پی ۳۰ لایت
(Performance)
۱۴۰۳۱۶
--
۲۲۰۶۶۹۷۵۷۰۷۳
۷۶۶۹
۱۵۶۰
۵۴۲۷
۵.۰
۵.۷
۱۳
۱۴
۶.۹
۷.۷
۳۷
۳۵
هواوی پی ۳۰ لایت۱۳۱۰۸۵
--
۱۷۰۹۷۸۱۷۵۹۷۳
۵۷۲۳
۱۵۴۴
۵۱۱۲
۴.۹
۵.۷
۱۳
۱۴
۶.۹
۷.۷
۳۵
۳۴
هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۹۷۲۵۴۷
--
۱۲۴۷۶۴۴۶۴۴۷۴
۴۶۶۵
۷۵۶
۳۷۹۸
۶.۱
۳.۳
۱۳
۶.۰
۶.۷
۳.۴
۳۲
۲۱
هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۸ ۵۹۷۸۹
۴۵۸۱۵
۵۸۴۶--۳۹۷۰
۴۴۸۸
۶۷۱
۲۸۰۱
--۱۰
۴.۶
۵.۳
۲.۵
۲۶
۱۶
هواوی Y9 2019 ۱۲۶۱۲۸
--
۲۰۳۶۲۹۳۶۷۱۰۰
۷۷۷۶
۱۶۱۸
۵۵۱۷
۴.۷
۵.۳
۱۰
۱۱
۶.۰
۶.۷
۲۶
۲۹
نوکیا X7۱۷۰۳۲۹
--
۲۸۸۶۰۱۸۳۵۶۶۳۱
۶۳۶۴
۱۸۴۰
۵۹۰۰
۱۲
۱۳
۲۲
۲۳
۱۲
۱۳
۵۷
۶۶
نوا ۳۱۹۸۳۸۲
--
۳۰۹۲۴۲۷۹۷۷۳۷۵
۷۸۲۹
۱۸۸۲
۶۴۲۰
۱۵
۲۱
۳۱
۳۲
۱۹
۲۱
۶۰
۱۲۳
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

Xiaomi Mi 9 SE / شیائومی می ۹ اس ای

Game Turbo

فارغ از پردازنده قدرتمند، بی شک یکی از خصوصیات مهم شیائومی می‌ ۹ وجود نرم‌افزاری کارآمد به نام گیم توربو بود. به‌لطف نرم‌افزار گیم توربرو کاربران می‌توانستند به اطلاعاتی جامع از شرایطی که پردازنده و تراشه گرافیکی در آن قرار داشتند، مطلع شوند. از طرفی شیائومی می ۹ به بازیکنان اجازه می‌داد تا بدون نیاز به نصب نرم‌افزاری جانبی، از نرخ فریم بازی نیز مطلع باشند. البته که ویژگی‌های گیم توربو تنها به مجموعه‌ای از آمار و ارقام خلاصه نمی‌شد و دارندگان می ۹ می‌توانستند با ورود به تنظیمات Performance به مجموعه‌ای از گزینه‌ها مانند کاهش تأخیر در شبکه بی‌سیم، بهبود کنترل لمسی با افزایش حساسیت نمایشگر، بهبود تجربه صوتی و کاهش نویز و همچنین جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه گوشی دسترسی پیدا کنند.

با وجود تمام ویژگی‌های کاربردی ذکر شده متاسفانه در شیائومی می ۹ اس ای نسخه‌ای ناقص از گیم توربو در دسترس قرار گرفته است. این موضوع باعث می‌شود تا کاربر با وجود توان بالای اسنپ‌درگون ۷۱۲ در اجرای عمده بازی‌ها نتواند از ویژگی‌های مفیدی مانند کاهش‌دهنده تأخیر در شبکه بی‌سیم یا بهبود کنترلر لمسی برای داشتن تجربه‌ای روان‌تر و بهتر در بازی‌ها استفاده کند. گیم توربو در شیائومی می ۹ اس ای به کاربران اجازه تغییر در ویژگی‌های بصری بازی‌ها با ایجاد فیلترهایی متفاوت را نمی‌دهد. بااین‌حال هنوز هم اعتقاد داریم که وجود نرم‌افزاری برای بهبود تجربه بازیکنان در گوشی‌های میان‌رده لازم است. با نصب هر یک از بازی‌ها، بازی مورد نظر به‌صورت اتوماتیک وارد تنظیمات Game Speed Booster می‌شود. با ورود به نرم‌افزار می‌توانید امکاناتی مانند DND برای جلوگیری از اعلان‌ها در زمان تجربه بازی یا پاک شدن کش برای بهبود اجرای بازی‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. 

Xiaomi Mi 9 Game Turbo

باتری

شیائومی، می ۹ اس‌ای را به باتری ۳۰۷۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است. به‌لطف بهبود مصرف باتری در پردازنده‌ها و همچنین عملکرد بهینه رابط کاربری MIUI، شاهد عملکردی رضایت‌بخش از باتری می ۹ اس ای بودیم. برای بررسی میزان شارژدهی ابتدا گوشی را در حالت پرواز قرار دادیم و تنظیم روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت ویدیویی HD به‌صورت متوالی پخش کردیم. در این آزمون باتری این میان‌رده در حدود ۱۴ ساعت ۵ دقیقه شارژدهی داشت که عملکردی خوب قلمداد می‌شود هرچند در مقایسه با گوشی‌هایی مانند گلکسی A50 با مدت زمان ۱۶ ساعت ۲۰ دقیقه در جایگاهی پایین‌تر قرار می‌گیرد و در مقایسه با هواوی پی ۳۰ لایت با ۱۱ ساعت و ۶ دقیقه شارژدهی، در جایگاه بالاتری قرار دارد.

Xiaomi Mi 9 SE / شیائومی می ۹ اس ای

البته نباید فراموش کنید که در زمان تجربه بازی‌ها، شارژدهی گوشی به فاکتورهای مختلفی مانند آنلاین یا آفلاین بودن، گرافیک بازی، میزان روشنایی نمایشگر و استفاده از اینترنت دیتا یا وای‌فای ارتباط دارد. در نتیجه در هر بازی میزان شارژدهی متفاوتی را شاهد هستیم.در تجربه کلی باتری شیائومی می‌ ۹ اس ای می‌تواند به مدت یک روز نیازهای کاربر را از لحاظ شارژدهی پاسخگو باشد. به‌لطف شارژر ۱۸ واتی می‌توانید در ۳۰ دقیقه شارژ گوشی را به ۴۷ درصد برسانید.

جمع‌بندی

شیائومی توانسته با ظاهر می ۹، محصولی جمع‌وجور تر و البته قدرتمند را برای اجرای بازی‌ها را قیمتی مناسب روانه بازار کند. هرچند نرم‌افزار گیم‌ توربو اکنون با ویژگی‌های پیش و پا افتاده‌تر نسبت به آنچه در می ۹ دیده بودیم در دسترس دارندگان می ۹ اس ای قرار دارد، اما هنوز هم می‌توانید به چند گزینه کاربردی برای اجرای روان‌تر و بی‌دردسر بازی‌ها دسترسی داشته باشید. همان‌طور که اشاره شده می‌ ۹ اس‌ای به‌لطف تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۲ و تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۶ می‌تواند تمام بازی‌ها را روی بالاترین تنظیمات اجرا کند، هرچند در زمینه نرخ فریم باید انتظارهای خود را در حد یک گوشی میان‌رده نگه دارید. زیرا گاهی در برخی محیط‌های بسیار شلوغ شاهد افت فریم هستیم، البته این موضوع آنقدر محسوس نیست که آسیب چندانی به تجربه کاربر بزند. خوشبختانه دوربین سه‌گانه  می ۹ اس‌ای در روز و شب قدرتمند ظاهر می‌شود. به‌روزرسانی‌های رابط کاربری MIUI‌ باعث شده است تا با وجود باتری کوچکتر می ۹ اس ای در مقایسه با رقبا، هنوز هم عملکردی در حد و اندازه رقبا را در زمینه شارژدهی شاهد باشیم که نکته‌ای مثبت محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت می ۹ اس ای به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، آیفون، گوشی شیائومی، گوشی هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده