نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۷

ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 امکان خلق دشمنان پیچیده‌تر و دنیاهای بزرگ‌تر را فراهم خواهند کرد

سازنده‌ی بازی Killsquad می‌گوید سخت‌افزارهای کنسول‌های نسل بعد به سازندگان امکان خلق دشمنان باهوش‌تر و دنیاهای وسیع‌تر را خواهند داد.

پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت کنسول های پیشرفته‌ای هستند که زمزمه‌های فراوانی درباره قابلیت‌های آن‌ها به گوش می‌رسد. اگرچه مهم‌ترین بخش این کنسول‌ها در اجرای بازی‌ها پردازنده گرافیکی آنها است اما عده‌ی زیادی منتظرند تا ببینند چه قابلیت‌های تازه‌ای با بهره‌گیری از درایوهای اس‌اس‌دی (SSD) آن‌ها برای بازی‌سازان فراهم می‌شود. این درایوها با پردازش‌های بسیار سریع، قابلیت‌هایی را در اختیار بازی‌سازها قرار می‌دهند که تا پیش از این ممکن نبوده است. علاوه‌بر SSDها، قطعات بسیار دیگری وجود دارند که عملکرد بازی‌ها را روی کنسول‌های نسل بعدی بهبود می‌بخشند. برای مثال ایکس باکس اسکارلت از حافظه‌های GDDR6 استفاده می‌کند که این مسئله باعث روان‌تر شدن اجرای بازی‌ها روی این کنسول می‌شود. همچنین هر دو کنسول نسل آینده قرار است از پردازنده‌های Zen 2 شرکت ای‌ام‌دی (AMD) استفاده کنند.

در همین خصوص ریکاردو سلیگمن، تهیه کننده استودیو نواراما (Novarama) به اظهارنظر در این‌باره پرداخته و از برخی ویژگی‌های تازه‌ای که سخت‌افزار جدید کنسول‌های نسل آینده در اختیار بازی سازان قرار می‌دهند صحبت کرده است. این استودیو که سازنده‌ی بازی اکشن نقش آفرینی Killsquad است این بازی را با قابلیت کو-آپ توسعه می‌دهد و امکان همکاری بازیکنان با یکدیگر را فراهم می‌آورد. به‌گفته‌ی سلیگمن، پردازنده‌های قدرتمند جدید، استفاده از هاردهای اس‌اس‌دی و حافظه‌های GDDR6 امکانات تازه‌ای را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند و کمک می‌کنند تا بازی ها طراحی و اجرای فنی پیشرفته‌تری داشته باشند. سلیگمن در مصاحبه‌اش با وبسایت گیمینگ بولت درباره تاثیر سی‌پی‌یوهای Zen 2 روی بازی‌های نسل آینده سخن گفت. طبق گفته‌های او، سازندگان قادرند با استفاده از این سخت افزارهای جدید دشمنان بسیار بیشتر و باهوش‌تری را درون بازی‌ها طراحی کنند.

این سی‌پی‌یوها این قابلیت را در اختیار ما می‌گذارند که دسته‌های بزرگتری از دشمنان را که باهوش‌تر هم هستند درون بازی طراحی کنیم. ما همچنین قادر خواهیم بود دشمنان بسیار پیچیده‌تری را طراحی کنیم که بی‌شک تجربه بازی را ارتقا خواهند داد.

به‌گفته سلیگمن حافظه GDDR6 کنسول ایکس باکس اسکارلت همچنین به سریع‌تر لود شدن Assetهای بازی‌ها (همه‌ی آبجکت‌ها و مواردی که در گیم‌انجین بازی کنار یکدیگر جمع می‌شوند و اشیاء، محیط‌ها و کاراکترهای بازی را تشکیل می‌دهند) کمک می‌کند و این بدین معنا است که دنیاهایی که توسط بازی‌سازها خلق می‌شوند پیچیده‌تر و بزرگ‌تر خواهند بود و با سرعت بسیار بیشتری بارگذاری می‌شوند؛ به‌خصوص زمانی‌که درایوهای اس‌اس‌دی پرسرعت نیز به تسریع این روند کمک می‌کنند.

پهنای باند بیشتر حافظه برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی که سرعت انتقال داده‌ها بیشتر می‌شود، این قابلیت در اختیار ما قرار می‌گیرد که کاری کنیم Assetهای بازی زودتر بارگذاری شوند. و از این طریق می‌توانیم کاری کنیم دنیاهایی که در بازی‌های‌مان طراحی می‌کنیم عمیق‌تر و بزرگ‌تر باشند.

بازی Killsquad از استودیو Novarama هم‌اکنون در حالت Early Access یا دسترسی زودهنگام قرار دارد و شما می‌توانید آن را از استیم تهیه کنید. بدون شک کنسول‌های نسل آینده قابلیت‌های زیادی را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند و با انتشار اخبار بیشتر در این‌باره می‌توان به دیگر موارد مهمی که با سخت‌افزار ایکس باکس اسکارلت و پلی‌استیشن 5 در اختیار سازنده‌ها قرار می‌گیرد پی برد. شما می‌توانید آخرین اخبار مربوط‌به کنسول‌های نسل آینده را در زومجی دنبال کنید. نظر شما درباره اظهارات سازنده بازی Killsquad چیست؟ آیا  برای شنیدن درباره قابلیت‌های کنسول‌های نسل آینده هیجان‌زده هستید؟ به نظر شما با وجود سخت‌افزارهای نسل جدید چه تغییراتی در بازی‌های آینده ایجاد خواهد شد؟ دیدگاه خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده