// پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱

انتشار بازی Spelunky 2 تاخیر خورد

دِرِک یو، سازنده‌ی بازی Spelunky 2 اعلام کرد که انتشار این بازی تاخیر خورده است و احتمالا در سال ۲۰۱۹ عرضه نخواهد شد.

سال ۲۰۱۷ بود که دِرِک یو، موسس و صاحب استودیو Mossmouth، در یک اقدام ناگهانی نسخه‌ی دوم بازی Spelunky را معرفی کرد. پیش‌تر قرار بود بازی Spelunky 2 در سال ۲۰۱۹ منتشر شود که حالا و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، درک یو در حساب توییتر خود گفته است که که انتشار این اثر با تاخیر مواجه شده است و احتمالا نباید در سال ۲۰۱۹ منتظر آن باشیم. برای طرفداران مجموعه Spelunky این خبر زیاد هم ناراحت‌کننده نیست؛ چراکه این تاخیر باعث می‌شود استودیوی سازنده زمان بیشتری را صرف بهبود بازی کند. پیام درک یو را در زیر مطالعه می‌کنید:

سلام طرفداران Spelunky. متاسفانه بعید است که بتوانیم بازی Spelunky 2 را در سال جاری میلادی منتشر کنیم. روند توسعه‌ی بازی هنوز ادامه دارد و به‌خوبی پیش می‌رود و تا پایان آن نیز زمان زیادی باقی نمانده است؛ اما جزییات و حجم بازی نیازمند صرف زمان بیشتری است.

همان‌طور که یو در توییت خود عنوان کرده است، فرایند توسعه بازی نسبت‌به برنامه‌ریزی‌ها زیاد عقب نیست. تنها مورد مد نظر تیم توسعه این است که بتوانند نسخه دوم بازی را طوری بسازند که از همه نظر بهینه و به‌اصطلاح پولیش‌ خورده باشد. احتمالا کسانی که منتظر بازی بوده‌اند و حالا خبر تاخیر آن را شنیده‌اند، از این وقفه به‌دلیل این‌که قرار است صرف روان‌تر کردن بازی شود خوشحال خواهند شد. بازی‌هایی مانند Spelunky نیازمند زمان بیشتری در فاز توسعه هستند و این وقفه‌ی پیش‌‌آمده موجب خواهد شد در نهایت شاهد انتشار یک بازی بهتر باشیم.

دانلود ویدیو از آپارات

درک یو همچنین از کمبود یا عدم گزارش پیشرفت بازی برای طرفداران نیز صحبت کرد. در حقیقت ایجاد تعادل در این امر کاری سخت محسوب می‌شود؛ چراکه از طرفی تیم توسعه باید افراد علاقه‌مند را با دادن گزارش‌های مکرر در مورد روند توسعه‌ی بازی، مشتاق نگه دارد و از سوی دیگر نیز نباید گزارش‌ها را طوری بروز دهد که اطلاعاتی از بازی لو برود. درک یو گفت که در طول مدتی که خبری از روند توسعه‌ی بازی منتشر نمی‌شود، مطمئن باشید که تیم توسعه به‌سختی در حال کار کردن روی بازی است. وی همچنین وعده داد که اخبار و جزییات بیشتری از Spelunky 2 به‌زودی و به‌مرور منتشر خواهد شد.

بازی Spelunky 2 قرار است در تاریخی نامعلوم برای پلتفرم‌های پی سی و پلی استیشن 4 منتشر شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده