نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۴

مدیرعامل Take-Two: ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 گرافیک بازی‌ها را واقعی می‌کنند

مدیرعامل تیک تو می‌گوید ایکس باکس اسکارلت و PS5 می‌توانند بازی‌ها را به «فوتورئالیسم» نزدیک کنند؛ به معنای آنکه کیفیت گرافیک درست شبیه زندگی واقعی باشد.

تکنولوژی‌های جدید و امکاناتی که برای ما فراهم می‌کنند همیشه هیجان‌انگیز و البته گاهی نیز ترسناک بوده‌اند. همواره اینکه چه اتفاقاتی ممکن است با این تغییرات در جهان رخ دهد، ذهن بسیاری از دوست‌داران تکنولوژی و صنعت سرگرمی را به خود مشغول کرده و پیشرفت‌های سخت‌افزاری نیز یکی از چیزهایی است که زمزمه‌هایش ذهن‌ها را به‌شدت درگیر می‌کند. با هر سخت‌افزار ارتقا یافته‌ی جدید، پی سی ها و کنسول‌هایی که به نسل بعدی ارتقا پیدا می‌کنند، زمزمه‌های زیادی درباره‌ی آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی شکل می‌گیرد. می‌توان گفت هم‌اکنون نیز در همان دوره‌ای هستیم که قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های ناشناخته‌ی کنسول‌های نسل آینده همه را به‌شدت هیجان‌زده کرده است. از آنجا که برخی بازی‌ها در نسل هشتم توانسته‌اند جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای را ارائه کنند و در برخی موارد تصاویری بسیار شبیه واقعیت را شبیه‌سازی کنند، ذهن‌ها درگیر این مسئله شده که اگر سخت‌افزار کنسول‌ها به‌اندازه‌ی یک نسل دیگر ارتقا پیدا کند در بازی‌ها با چه کیفیتی روبه‌رو خواهیم شد؟ آیا ممکن است در نسل آینده دستیابی به فوتورئالیسم ممکن شود؟ این موضوعی است که مدیرعامل شرکت تیک تو (Take-Two) درباره‌ی آن صحبت می‌کند. از دیدگاه استراوس زلنیک، زمانی که به فوتورئالیسم در بازی‌ها برسیم، می‌توانیم تفاوت زیادی را میان بازی‌های حال حاضر و بازی‌های آن دوره پیدا کنیم.

Red Dead Redemption 2

زلنیک در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته تکنولوژی‌ای که قرار است در نسل جدید کنسول‌ها با آن روبه‌رو شویم، به‌معنای واقعی چیز متفاوتی خواهد بود. این تکنولوژی قادر است گرافیک بازی‌های ویدیویی ما را به کلمه‌ی «فوتورئالیسم» نزدیک‌تر کند. فوتورئالیسم بدین معنا است که گرافیک بازی‌های ویدیویی تا اندازه‌ای به واقعیت نزدیک شود که درست شبیه زندگی واقعی به‌نظر برسد. از نظر استراوس زلنیک، قرار نیست همه‌ی بازی‌ها به چنین نقطه‌ای دست پیدا کنند اما برخی از آن‌ها همانند بازی‌های ورزشی این شرکت قرار است به حدی از واقع‌گرایی برسند که همه‌ی مردم را شگفت‌زده می‌کند.

این بدین معنا نیست که ما قرار است این کار را با همه‌ی بازی‌هایمان انجام دهیم. [یعنی گرافیک همه‌ی آن‌ها را به حد و اندازه‌ی لغت فوتورئالیسم برسانیم] برای مثال بوردرلندز (Borderlands) را درنظر بگیرید. این بازی دنیا و گرافیکی کارتونی دارد و قرار است همیشه دنیا و گرافیکی کارتونی داشته باشد.
اما این تصور که ما بازی‌هایی همانند بسکتبال (NBA 2K) را طوری بسازیم که شدیدا شبیه لایو اکشن و واقعیت باشد با این تکنولوژی‌های جدید چندان دور نیست؛ به حدی که اگر اندکی از جزئیات فاکتور بگیریم، این تصاویر با واقعیت یکی می‌شوند. این مسئله واقعا هیجان‌انگیز است و فرصت‌های جدیدی را در اختیار تیم‌های خلاق ما قرار می‌دهد تا هنرشان را نشان دهند.

صدالبته ما همیشه وقتی قرار است نسل جدیدی از کنسول‌ها راهی بازار شوند چنین صحبت‌هایی را زیاد می‌شنویم. بخشی از این سخنان صرفا قرار است بازار نسل بعد کنسول‌ها را داغ‌تر کنند تا هیجان عمومی برای آن‌ها افزایش یابد و میزان فروش بیشتر شود. اما مسئله‌ی دیگر آنجا است که باز هم نمی‌توان توانایی‌های کنسول‌های نسل جدید را دست‌کم گرفت. بازی‌های نسل هشتم توانسته‌اند مرزهای بسیاری را در ارائه‌ی جلوه‌های بصری خیره‌کننده بشکنند و ما حالا شاهد کاراکترهای سه‌بعدی و کاملا مجازی‌ای هستیم که همانند انسان‌ها و بازیگرهای واقعی حرف می‌زنند، کارهای مختلف را انجام می‌دهند و احساساتشان را بروز می‌دهند. بدون شک ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 قرار است این مرزها را فراتر ببرند و بازی‌ها باز هم یک قدم پیشرفته‌تر می‌شوند.

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های مدیر عامل تیک تو چیست؟ آیا فکر می‌کنید در نسل آینده بازی‌ها ممکن است به لغت فوتورئالیسم برسند؟ دیدگاهتان را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده