نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵

علیرضا رییسیان از وضعیت اکران سال 98 انتقاد کرد

علیرضا رئیسیان، کارگردان فیلم مردی بدون سایه اخیرا درمورد وضعیت اکران سینمای ایران در سال ۹۸ صحبت کرده است.

علیرضا رئیسیان، کارگردان سینمای ایران است که جدیدترین فیلم وی «مردی بدون سایه» نام دارد. این فیلم سینمایی برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم ایرانی به‌زودی اکران خواهد شد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، علیرضا رئیسیان در اکران خصوصی فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» از وضعیت اکران سینمای ایران در سال ۱۳۹۸ انتقاد کرده است. وی از وضعیت اکران فیلم‌ها به شرح زیر گفت:

ما از عید فطر قصد اکران عمومی فیلم را داشتیم، اما به کرّات به تأخیر افتاد. عدم استقبال فعلی مردم از سینما و شرایط پیش آمده، نتیجه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی است که سازمان سینمایی به تنهایی و بدون شنیدن نظرات فعالان سینما اجرایی کرده است.

علیرضا رئیسیان اضافه کرد:

تلاش بر این است که اکران برخی از فیلم‌ها به هر قیمتی ادامه پیدا کند. با وجود اینکه تیزر‌های فیلم ما از دو ماه قبل در سینما‌ها در حال پخش است و در اخبار و رسانه‌ها خبر اکران فیلم ما منتشر شده، اما فیلم هنوز اکران نشده و متاسفانه درحال کهنه شدن است. چرا باید با وجود اینکه قرارداد با سرگروه بسته شده، اکران فیلم به تاخیر بیفتد؟

لیلا حاتمی

کارگردان فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» ادامه داد:

دوایر مختلفی در بازی قدرت سینما وجود دارند و ما چون در آخرین دایره روابط قرار می‌گیریم برای تصمیم‌گیران جذابیتی نداریم. در حقیقت ما به گونه‌ای توقیف موقت هستیم و هنوز نمی‌دانیم اکران را بعد از تاسوعا و عاشورا می‌توانیم ادامه دهیم یا خیر؟

وی در نهایت اضافه کرد:

هیچ تقاضا و همتی برای تغییر شرایط حاضر وجود ندارد.

رئیسیان ادامه این وضعیت را تنها به سود کسانی دانست که در گود هستند و فیلمشان درحال اکران است.

فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا رئیسیان با بازی لیلا حاتمی، علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیر آقایی، گوهر خیر اندیش، نادر فلاح، به‌آفرید غفاریان، سیامک اطلسی، نسیم ادبی، سیمون سیمونیان، پانته‌آ سیروس، آزاده اسماعیل خانی، شهرام جمشیدی، احسان شیخی، عاطفه للهی، حمیدرضا حیات، مینا ارشدی، حسام نورانی، آویسا سجادی، محمدرضا خواجوی، فرانک کوشافر، النا مارتینز و رافائل چاوز مادرا ساخته شده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های علیرضا رئیسیان چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده