نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

شان ماری: آپدیت Beyond بازی No Man's Sky را به No Man's Sky 2.0 تبدیل می‌کند

شان ماری، خالق بازی No Man's Sky بر این باور است که آپدیت جدید آن به‌اندازه‌ای بزرگ است که بیشتر از آپدیت، به یک دنباله برای بازی می‌ماند.

دادن وعده‌ی یک تجربه‌ی اعجاب‌آور، دقیقا چیزی که گیمرها سالیان سال رویای آن را در ذهن خود پرورش می‌دادند، فشارِ روی یک تیم بازی‌سازی و همچنین انتظاراتی را که از محصول آن‌ها می‌رود خیلی بالا می‌برد. حالا اگر محصول نهایی اصلا و ابدا به‌آن وعده‌ها و انتظاراتی که از آن می‌رفت نزدیک نباشد، اینجا یک شکست و سقوط بزرگ را برای تیم بازی‌سازی داریم. استودیو هلو گیمز، شان ماری و بازی No Man's Sky مواردی را که خواندیم به‌تمام‌وکمال‌ترین شکل ممکن تجربه‌ کرده‌اند و همراه با این بازی به منفورترین‌های صنعت گیم سال‌های گذشته تبدیل شدند. بالاخره چه کسی دلش نمی‌خواهد همراه با دوستان خود به سفرهای فضایی برود و کهکشان‌های مختلف را زیر پایش بگذارد؛ موضوعی که سازندگان بازی وعده‌اش را می‌دادند و محصول نهایی‌شان حتی به این ایده نزدیک هم نشد.

اما شان ماری و هلو گیمز، در آن مقطع سنگین و پرفشار که دنیای ویدیوگیم از آن‌ها بیزار شده بود، کار خود را رها نکردند و با آپدیت‌ها و خدماتی که کاملا رایگان بودند (و هستند) و صدها مورد دیگر، توانستند بازی تقریبا به‌گِل نشسته‌ی خود را دوباره به بالاترین سطح صنعت بازی برگردانند و به یکی از بهترین مثال‌های ارائه‌ی خدمات و احترام به گیمرها تبدیل شدند و روز‌به‌روز، به‌ارائه‌ی اثری که وعده‌اش را دادند نزدیک شدند و بی‌خیال ماجرا نشدند! پس از انتشار آپدیت‌هایی همچون Vision و Next که بازی را عملا متحول کردند و از اضافه کردن دوربین سوم‌شخص به‌بازی تا جهش‌های بزرگ گرافیکی و بخش چندنفره را در دسترس گیمرها قرار دادند، حالا نوبت به‌آپدیت جدید بازی یعنی Beyond رسیده که به‌گفته‌ی شان ماری، بازی را عملا به‌ No Man's Sky 2.0 تبدیل می‌کند!

No Man

آپدیت Beyond بازی No Man's Sky بیش از دو برابر آپدیت عظیم NEXT، تغییرات و مواردی جدید را به اثر می‌آورد

اگر اخبار بازی No Man's Sky را طی این مدت دنبال کرده‌اید احتمالا با تغییرات گسترده‌ و موارد تازه‌ای که آپدیت Beyond به‌بازی اضافه می‌کند آشنا هستید. یکی از اصلی‌ترین مواردی که آپدیت نام‌برده به‌بازی اضافه می‌کند، پشتیبانی از هدست‌های واقعیت‌مجازی مخصوصا PSVR است؛ ماری در مصاحبه با بلاگ IGN اشاره می‌کند که اعضای استودیو هلوگیمز برای اضافه کردن این قابلیت به‌بازی، تمامی کنترل‌ها را، از کنترل خود کاراکتر اصلی گرفته تا کنترل سفینه‌ها، زیردریایی‌ها، کاوش‌گرها و غیره، از نو طراحی کرده‌اند و آن‌ها را برای هدست‌های VR تطابق داده‌اند. دیگر ویژگی مهم آپدیت Beyond اما گسترش بخش چندنفره است. تا امروز بازیکن‌ها می‌توانستند در سرورهای مختلف بازی همراه با ۴ نفر اثر را تجربه‌ کنند اما به‌نظر می‌رسد که آپدیت Beyond کاری می‌کند تا بتوانید بازی را همراه با ۳۲ بازیکن دیگر انجام بدهید. کنار این مورد، آپدیت Beyond یک هاب با نام Nexus را به بازی می‌آورد؛ یک مکان قمر-مانند که با ورود به آن می‌توانید بازیکن‌های بسیار زیادی را (که از سرورهای مختلف به‌ آن متصل شده‌اند) ملاقات کنید، با آن‌ها دوست ‌شوید و ماموریت‌های مختلفی را همراه با یکدیگر انجام دهید.

گسترده‌ شدن ساخت و ساز ساختمان، بهره‌برداری از محصولات ارگانیک حیوانی مثل دوشیدن شیر و سواری گرفتن از حیوانات، پرجزئیات‌تر شدن ساختمان‌ها، سازه‌ها و همچنین توانایی به جریان درآوردن مواردی همچون برق در آن‌ها، از ویژگی‌هایی است که آپدیت Beyond به بازی اضافه و کاری می‌کند تا ماری از آپدیت بیاند به‌عنوان چیزی یاد کند که بازی را به No Man's Sky 2.0 تبدیل می‌کند! چرا که تغییرات و موارد جدید این آپدیت، تقریبا دو برابر آپدیت عظیم NEXT خواهد بود.

آپدیت Beyond بازی No Man's Sky را از همین امروز می‌توانید برای نسخه‌های ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 بازی دریافت کنید. سازندگان بازی علاقه دارند تا No Man's Sky را به‌نینتندو سوییچ هم بیاورند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده