نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۶

تمرکز اصلی کنسول ایکس باکس اسکارلت روی نرخ فریم خواهد بود

فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس، در مصاحبه اخیر خود مسئله نرخ فریم و نحوه اجرای بازی‌ها را هدف اصلی ایکس باکس اسکارلت خواند.

مایکروسافت بالاخره چند ماه پیش در نمایشگاه E3 2019 از مشخصات و اسم رمز کنسول آینده خود پرده‌برداری کرد. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است ایکس باکس اسکارلت در تعطیلات سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، تا حدودی از مشخصات سخت‌افزاری آن اطلاع دارید. طبق ادعای مایکروسافت، اسکارلت چهار برابر قوی‌تر از ایکس باکس وان ایکس خواهد بود، حافظه گرافیکی استفاده‌شده در آن از نوع GDDR6 است و از همه مهم‌تر قرار است در آن از حافظه SSD استفاده شود. به‌گفته بسیاری از بازی‌سازان، استفاده از SSD می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی ساخت بازی ایجاد کند و با حذف یا به‌حداقل رساندن زمان لود تجربه جدیدی به گیمر انتقال دهد.

حال در جدیدترین اخبار کنسول های بازی، فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس، مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اسپات انجام داده که در آن درمورد سیاست‌های مایکروسافت در قبال اسکارلت نکات جالبی گفته است. او تاکید می‌کند مسئله‌ای که مهم خواهد بود نحوه اجرای بازی‌ها و نرخ فریم آنها است:

ما برای نسل بعدی تمرکز ویژه‌ای روی نرخ فریم بازی‌ها و نحوه اجرای آنها داریم. باید از این مسئله اطمینان حاصل کنیم که بازی‌ها با بالاترین نرخ فریم و سریع‌ترین زمان ممکن اجرا خواهند شد؛ حذف یا به‌ حداقل رساندن زمان بارگذاری بسیار مهم است. مردم علاقه دارند بازی‌های خود را روی ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند؛ پس اساس ما کنسولی خواهد بود که بتواند همواره بازی‌ها را روی 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. در این نسل ما علاوه‌بر توانایی اجرای بازی‌ها روی حالت 4K، روی پخش فیلم‌ و استریم کردن ویدیو‌ها نیز تمرکز ویژه‌ای داریم؛ این قضیه در مقایسه با ایکس باکس وان ایکس که تنها قادر به اجرای بازی‌ با کیفیت 4K بود، نشان از افزایش قدرت اسکارلت می‌دهد؛ اما هدف اصلی و بزرگ‌تر ما برای نسل آینده، نحوه اجرای بازی‌ها و کاهش مدت زمان بارگذاری آنها خواهد بود.

اوایل خبری مبنی بر اجرای بازی‌ها در اسکارلت و PS5 با رزولوشن 8K به گوش‌ می‌رسید، اما اینکه مایکروسافت اولویت خود را روی نرخ فریم بالا قرار داده، تصمیم هوشمندانه‌ای است. البته باید خاطرنشان کرد که در نسل هشتم هم شاهد اجرای برخی بازی‌ها روی 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه بودیم، اما اینکه قرار باشد به‌عنوان یک استاندارد برای  نسل بعد در نطر گرفته شود، می‌تواند منطقی به‌نظر برسد.

لطفا نظرات خود را در مورد نسل بعدی کنسول‌ها و عملکرد آنها با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده