// چهار شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

فیل اسپنسر: معرفی اولیه ایکس باکس وان یک اشتباه بود

فیل اسپنسر در گفت‌وگوی خود با گیم اسپات اعلام کرده است که معرفی اولیه ایکس باکس وان اشتباهی بود که زحمت‌های تیم سازنده را از بین برد.

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باعث ناکامی ایکس باکس وان شد، نحوه معرفی آن در E3 2013 بود. زمانی که مایکروسافت به جای تمرکز روی بازی‌های انحصاری، ایکس‌باکس وان را به عنوان یک کنسول مالتی مدیا معرفی کرد. همچنین قیمت بیشتر Xbox One نسبت‌به پلی استیشن 4 یکی دیگر از دلایلی بود که باعث شد کاربران آنطور که باید و شاید جذب آن نشوند.

طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، در مصاحبه اخیر خود با گیم اسپات در مورد معرفی اولیه ایکس‌باکس وان سخن گفته است. وی اعلام کرده که تیم ایکس باکس در آن زمان به‌جای تمرکز روی بازی، بیشتر به قابلیت‌های اجرایی این کنسول روی تلویزیون اشاره کرد. در ادامه کاربران و همچنین کارمندان از نحوه بازاریابی مایکروسافت برای این کنسول متعجب شده بودند. حتی بعضی از کارمندان بر این باور بوده‌اند که مایکروسافت آن‌ها را گمراه کرده است. فیل اسپنسر دراین‌باره می‌گوید:

بازخوردهایی که از کارمندان خود گرفتیم، این بود که معتقد بودند دو سال برای آماده کردن ایکس‌باکس وان تلاش کرده‌اند، اما مایکروسافت در یک شب تمامی تلاش آن‌ها را از بین برد. تیم بازاریابی به‌جای تمرکز روی ویژگی‌های اصلی ایکس‌باکس وان و مواردی که کاربران منتظر آن بودند، در مورد قابلیت‌هایی صحبت کرد که اصلا جزو موارد اصلی به‌حساب نمی‌آمدند. من فکر می‌کنم که آن‌ها از رهبر خود ناامید شده بودند؛ این صحبت کارکنان شرکت است. در این مدت من با افرادی برخورد کردم که در مورد این موضوع ابراز ناراحتی کردند و ما را به صادق نبودن یا تصمیمات نادرست برای محصولی که ساخته‌ایم، متهم کردند.

با اینکه پس از روی کار آمدن اسپنسر، وی تلاش زیادی تا به امروز برای احیای نام ایکس‌باکس وان کرده است، اما نوع معرفی اشتباه و بازاریابی بد مایکروسافت، سبب شد تا Xbox One عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش نگذارد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده