// یکشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹

آمار فروش کمپانی اکتیویژن، سهم بالای بازی‌های موبایل را نشان می‌دهد

جدیدترین آمار منتشر شده از کمپانی اکتیویژن که مربوط‌به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی است، سود ۳۷ درصدی از فروش بازی‌های موبایل را نشان می‌دهد.

کمپانی اکتیویژن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی در دنیا شناخته می‌شود که انتشار بازی‌های بزرگی هم‌چون Call of Duty و Overwatch را برعهده دارد. حال و بر اساس جدیدترین گزارش‌هایی که از وضعیت مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ برای این کمپانی منتشر شده، مشخص شده که این‌بار بازی‌های پی سی و کنسول نیستند که جلودار بیشترین میزان فروش و سود برای Activision شده‌اند؛ بلکه این بازی‌های موبایل هستند که در بالاترین جایگاه قرار دارند. اگر علاقه‌مند هستید که گزارش مالی کامل را مشاهده کنید، می‌توانید از این‌جا به آن دسترسی پیدا کنید.

activision

همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، بازی‌های موبایل با ۳۷ درصد در بالاترین جایگاه قرار دارند. رسیدن به این آمار را می‌توان در نتیجه‌ی خریداری استودیو King، توسعه‌‌دهنده‌ی بازی Candy Crush، توسط اکتیویژن دانست که چندین سال پیش رخ داده است و تعداد بازیکنان فعال ماهانه‌ی آن به ۲۵۸ میلیون نفر می‌رسد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی بازی‌های Candy Crush و Candy Crush Friends Saga هر ساله در حال افزایش است. همچنین زمان سپری شده‌ی بازیکنان در این بازی نیز نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته است و کماکان در فروشگا‌‌ه‌های اپلیکیشن کشور آمریکا، رتبه‌ی اول را تصاحب کرده است.

کمپانی Activision در سال ۲۰۱۹ بازی‌های پی سی و کنسول زیادی منتشر نکرده است. تنها دو بازی Sekiro: Shadows Die Twice و Crash Team Racing Nitro-Fueled توسط این کمپانی منتشر شده‌اند که هردوی آن‌ها فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. البته بعید است که میزان فروش این بازی‌ها بتواند به اندازه‌ی بازی Call of Duty: Modern Warfare باشد که قرار است در تاریخ ۲۵ ماه اکتبر (سوم آبان ماه) منتشر شود. حتی با وجود این سه بازی بزرگ نیز سهم بیشتر فروش این کمپانی به بازی‌های موبایل اختصاص خواهد داشت.

نظرات خود را در مورد این خبر با زومجی و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده