نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

دیوید آیر یک فیلم درباره جنگ جهانی دوم و العلمین خواهد ساخت

دیوید آیر، کارگردان فیلم جوخه انتحاری (Suicide Squad)، قصد دارد تا برای ساخت اثری دلهره‌آور از العلمین به سراغ دوران جنگ جهانی دوم برود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دیوید آیر قصد دارد تا برای ساخت یک اثر درباره مبارزه بزرگ بین تانک‌ها، به سراغ جنگ جهانی دوم برود. این بار او قصد دارد تا فیلم خود را براساس یک داستان واقعی که در العلمین اتفاق افتاده، بسازد. براساس گزارشی که سایت خبری ددلاین ارائه کرده، کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) قرار است روی ساخت نبردهای خونین این تانک‌ها تمرکز کند. این نبردها، بین فیلد مارشال آلمانی یعنی اروین رومل و ارتش هشتم انگلیس که توسط برنارد مونتگومری هدایت می‌شد، در شمال آفریقا اتفاق افتاده است. طرفداران فیلم‌های سینمایی قطعا فیلم جنگی قبلی آیر را هم به یاد دارند.

او در سال ۲۰۱۴ یک اثر سینمایی دیگر با همین سبک و نبرد دلهره‌آور تانکی در جنگ جهانی دوم ساخته بود. در فیلم Fury (خشم) ما شاهد حضور برد پیت و شایا لباف بودیم. این فیلم جنگی توانست نقدهای خوب و مثبت زیادی را به دست بیاورد و حتی در سایت Rotten Tomatoes هم امتیاز ۷۶ درصد را گرفت. فیلم خشم توانست تنها در باکس آفیس ایالات متحده، چیزی در حدود ۶۸ میلیون دلار را کسب کند. او تانک‌های خود را می‌شناسد و می‌داند که چگونه باید با آنها کار کند. با این حال این بار، دیوید آیر خود را به تاریخ متعهد می‌داند و قصد دارد تا همان داستانی را که در العلمین اتفاق افتاده، بازگو کند.

در این داستان، نیروهای انگلیسی در مقابل نیروهای قدرتمند آلمانی می‌ایستند و تا جایی که می‌توانند با آنها مبارزه می‌کنند. آنها قصد دارند که نگذارند تا نیروهای آلمانی، مصر را به طور کامل تصرف کنند و به کنترل خود در بیاورند. به لطف کمک‌های نیوزیلند و استرالیا، در نهایت نیروهای انگلیسی توانستند در مقابل نیروهای اروین رومل پیروز شوند و مصر را نجات دهند. آخرین پیش‌نویس داستان این اثر به دست جیمز کوین نوشته شده است. از طرف دیگر هم براساس این پیش‌نویس، فیلمنامه نهایی فیلم به قلم دیوید سلف نوشته شد.

لورنزو دی بوناونتورا از کمپانی Di Bonaventura Pictures به همراه مارک واردیان و همچنین توماس اگزبرگر تهیه کنندگی این اثر جنگی را برعهده دارند. تیم تولید این فیلم در نظر دارند تا تولید و فیلمبرداری را در سال ۲۰۲۰ آغاز کنند. دیوید آیر اخیرا ساخت یک اثر درام و جنایی یعنی فیلم The Tax Collector را به پایان رساند. پیش از این هم یک اثر اکشن یعنی فیلم Bright (درخشان) را برای شبکه نتفلیکس و همچنین فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری)‌ را هم برای کمپانی برادران وارنر کارگردانی کرد.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده