نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

شعرخوانی معنادار کوین اسپیسی در یک مکان عمومی در مورد یک بوکسور تنها

هفته گذشته کوین اسپیسی در طی بازدیدی عمومی از یک موزه ایتالیایی، شعری را با محوریت یک بوکسور که شباهت زیادی هم به وضعیت خودش داشت، در مقابل مردم و توریست‌ها خواند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، روز جمعه کوین اسپیسی در یک دیدار نادر با مردم و طرفداران و در طی بازدیدی که از یک موزه در شهر رم داشت، یک شعر در رابطه با یک بوکسور تنها و درمانده خواند. درست چند هفته پیش بود که تمام اتهاماتی که در پرونده کوین اسپیسی وجود داشت برداشته شد و او تا حدودی دوباره به وضعیت قبلی خود بازگشت. این بازیگر محبوب که تا به امروز موفق به دریافت دو جایزه اسکار شده است، در کنار یک مجسمه برنزی از یک مبارز در موزه ملی رم ایستاد و در همین حین هم شعر یک شاعر ایتالیایی به نام گابریل تینتی را که The Boxer نام دارد، خواند.

شعر تینتی درباره یک مبارز است که در حال خونریزی در رینگ مبارزه تنها گذاشته شد و علی رغم تمام پیروزی‌های قبلی‌ای که به ارمغان آورده بود، از طرف همه کنار گذاشته شد. گابریل تینتی در طی ایمیلی که به گزارشگر سایت هالیوود ریپورتر فرستاده بود، به طور واضح اعلام کرد که برای نوشتن این شعر «اصلا و ابدا» از وضعیت کنونی کوین اسپیسی الهام نگرفته است و در عوض منبع او مجسمه Boxer at Rest بوده است. تینتی در طی ایمیل خود و در پاسخ به سوالی که جلسه خواندن شعر چگونه از آب درآمد اینگونه توضیح داد:

من کوین اسپیسی را انتخاب کردم، زیرا او بهترین بازیگر در سرتاسر دنیا است.

تینتی در طی صحبت‌های خود اعلام کرد که مدتی قبل خودش با اسپیسی ارتباط برقرار کرد و این پروژه را برای او توضیح داد:

او بلافاصله از شجاعت و همچنین ماهیت ویژه‌ای که در درخواست و پیشنهاد من وجود داشت، قدردانی کرد. ایده دمیدن صدا در یک مجسمه باستانی یا دادن حیات به قطعات تکه و پاره شده که در گذشته ما باقی مانده است. تمامی این موارد با حساسیت او و همچنین علاقه و عشق عمیقی که نسبت به هنر داشت ترکیب شد و در نهایت چنین اجرای خوبی به وجود آمد.

او در ادامه صحبت‌های خود اینگونه توضیح داد:

سخاوت، بخشش و آمادگی او اطمینان زیادی به من داد و باعث شد که همین جلسه شعرخوانی، بقیه کارها را تا حد زیادی راحت کند. او بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتم در انجام این کار با من همکاری کرد و همین موضوع نشان می‌دهد که او چه هنرمند و بازیگر بزرگی است. در حقیقت، هیچ شکی نیست که او، یکی از بزرگترین بازیگرانی است که در حال حاضر فعالیت می‌کند. این یک افتخار برای من بود که کوین اسپیسی قبول کرد تا شعر من را بخواند. اینکه این شعر را به طور کامل در اختیار او بگذارم و چیزهایی را که نوشته بودم با صدای او بشنوم، اتفاق و افتخار خیلی بزرگی برای من بود.

یکی از خطوطی که اسپیسی در این شعر خواند، این بود:

آنها از من برای سرگرمی و لذت خودشان استفاده کردند تا به خواسته‌های زشت خودشان برسند. زندگی در یک لحظه به پایان رسید.

کوین اسپیسی

این رویداد که به طور کامل برای عموم آزاد بود، اجازه داد تا توریست‌ها و مهمانان مختلف با اسپیسی ملاقات کنند. تینتی در ایمیل خود به سایت هالیوود ریپورتر اعلام کرد:

همه افرادی که آنجا بودند، دوست داشتند او را در آغوش بگیرند. من از این نوع رویدادها چندین بار دیگر هم در گذشته برگزار کرده بودم اما هیچوقت شاهد چنین صحنه‌ای نبودم و شور و شوق زیادی در مردم دیدم.

این شاعر ایتالیایی در یک توییت خود اینگونه نوشت:

کوین اسپیسی چه اجرای درخشانی داشت! لبخندی که روی صورت ۱۵۰ فرد حاضر در این رویداد به وجود آمد، باعث شد تا حال و هوای ابری رم، کاملا آفتابی و روشن شود.

گابریل تینتی همچنین بعد از این مراسم توییت دیگری منتشر کرد و اینگونه نوشت:

به همراه تنها و تنها کوین اسپیسی! موزه اعلام کرد که حضور آقای اسپیسی در کنار آنها، افتخاری برای‌شان بوده است و آنها توانستند از این مجسمه باشکوه که براساس یک بوکسور ساخته شده، تجلیل کنند!

ماه گذشته دادستان‌هایی که در ماساچوست فعالیت می‌کنند، پرونده‌ای را که شاکی اصلی آن یک مرد جوان بود، کنار گذاشتند و تمام اتهامات از روی نام وی برداشته شد؛ این پرونده مربوط به اتفاقاتی می‌شد که در سال ۲۰۱۶ رخ داده بود. علاوه بر این، این بازیگر چندین بار در شهر لندن و لس آنجلس برای اتهامات دیگر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. به خاطر همین اتهامات، کوین اسپیسی از حضور در فصل جدید سریال House Of Cards (خانه پوشالی) هم کنار گذاشته شد. شبکه نتفلیکس هم در پی این اتهامات، پخش ادامه مجموعه را متوقف کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده