نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۶

پیش‌فروش پلی استیشن 5 با قیمت نجومی در یک سایت سوئدی

پلی استیشن 5 در سایتی سوئدی با قیمت عجیب ۹۹۹۹ کرون سوئد پیش‌فروش می‌شود؛ در حالی که هنوز شکل و شمایل این کنسول را هم ندیده‌ایم.

کنسول نسل بعد سونی هنوز به‌طور کامل معرفی نشده و تنها اطلاعات اندکی از آن منتشر شده است؛ کنسولی که احتمالاً در بهترین حالت ممکن بیش از یک سال تا عرضه‌ی آن زمان باقی‌مانده است، ولی سایت Media Markt در اقدامی عجیب دست به پیش‌فروش آن زده و PlayStation 5 را با قیمتی نجومی در سایت خود قرار داده است.

در حالی که هنوز حتی با شکل و شمایل پلی استیشن 5 هم آشنا نشده‌ایم، پیش‌فروش آن اتفاق عجیبی است و این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم قیمت آن ۹۹۹۹ کرون سوئد در نظر گرفته شده است؛ مبلغی معادل ۱۰۳۲ دلار یا ۸۵۳ پوند. اگر هر کرون سوئد را در بازار آزاد ایران حدود ۱۲۵۰ تومان در نظر بگیریم هم به رقم نجومی‌ای در حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسیم.

البته شکی نیست که این عدد در حال حاضر تنها حالت Placeholder را دارد؛ به‌این معنی که سایت مورد نظر تا زمان اعلام قیمت رسمی PS5 این عدد را برای پیش‌فروش کنسول درنظر می‌گیرد و احتمالاً بعد از آن، باقی مبلغ را به حساب خریداران واریز می‌کند. ولی باز هم انتخاب چنین رقمی، تصمیم عجیبی از طرف مسئولان این سایت است؛ مخصوصاً وقتی که به یاد بیاوریم پلی استیشن 3 با قیمت ۴۹۹ و ۵۹۹ دلاری خود (در دو مدل مختلف) به سوژه‌ای عظیم در اوایل نسل گذشته تبدیل شده بود. بعد از آن سونی برای پلی استیشن 4 به‌سراغ قیمت‌گذاری مناسبی رفت و اکنون هم طبق گفته‌های مارک سرنی که نقشی اساسی در طراحی پلی‌استیشن 5 دارد، این کنسول با قیمتی قابل قبول نسبت به سخت‌افزار و امکانات خود عرضه خواهد شد.

گذشته از قیمت بالای کنسول نسل جدید سونی در سایت Media Markt، جزییات زیادی در مورد پلی‌استیشن 5 در این سایت مشاهده نمی‌شود و تنها به توضیحاتی کلی درباره‌ی آن اشاره شده است؛ مانند استفاده از پردازنده‌ای مطابق استانداردهای نسل سوم پردازنده‌های Ryzen تولید شرکت AMD و همین‌طور بهره‌گیری از حافظه SSD که باعث کمرنگ شدن لودینگ بازی‌ها می‌شود و البته قابلیت پشتیبانی از بازی‌های پلی استیشن 4 (Backward Compatibility).

شما چه قیمتی را برای پلی‌استیشن 5 پیش‌بینی می‌کنید؟ آیا انتظار دارید سونی آن را با قیمتی مناسب مانند پلی‌استیشن 4 عرضه کند یا فکر می‌کنید این‌بار با کنسول گران‌قیمت‌تری روبرو خواهیم شد؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده