نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۹

کارگردانان فیلم Game Night نسخه سینمایی Dungeons & Dragons را خواهند ساخت

جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداستاین، کارگردانان فیلم Game Night، در حال مذاکره با پارامونت پیکچرز برای کارگردانی فیلم Dungeons & Dragons هستند.

طبق گزارش سایت دِدلاین، جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداستاین، کارگردانان فیلم Game Night (شب بازی) و نویسندگان فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)، گزینهٔ اصلی کارگردانی نسخه سینمایی Dungeons & Dragons (سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان) شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) و استودیو هاسبرو (صاحب امتیاز بازی) هستند. هنوز خبری به‌صورت رسمی مبنی بر توافق این دو کارگردان با این دو شرکت منتشر نشده است، اما مذاکرات طرفین همچنان ادامه دارد و به‌احتمال فراوان در چند روز آینده خبری قطعی در این رابطه منتشر خواهد شد.

جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداستاین قرار بود فیلم The Flash (فلش) شرکت برادران وارنر (Warner Bros) را نیز کارگردانی کنند که البته این اتفاق نیفتاد و نام این دو نفر در ماه جولای از بین گزینه‌های کارگردانی فیلم ابرقهرمانی شرکت دی‌سی خط خورد.

مدت زمان زیادی از اعلام ساخت فیلمی جدید بر اساس بازی قدیمی و بسیار محبوب Dungeons & Dragons می‌گذرد و این‌طور که به‌نظر می‌رسد سرانجام این پروژه سروسامان گرفته است. زمزمه‌های ساخت فیلم Dungeons & Dragons از زمان دعوای حقوقی بین شرکت‌های هاسبرو (صاحب امتیاز بازی) و استودیو فیلمسازی سوییت‌پی (Sweetpea) آغاز شد و در آن زمان صحبت از ساخت فیلمی تلویزیونی از مجموعهٔ Dungeons & Dragons بود که البته دنباله‌دار باشد. پس از توافقات و حل مشکلات حقوقی بین طرفین در سال ۲۰۱۵، شرکت برادران وارنر تمرکز خود را روی ساخت فیلمی سینمایی از این بازی گذاشت. شرکت برادران وارنر نگارش فیلمنامه را به دیوید لسلی، نویسندهٔ فیلم Wrath of the Titans (خشم تایتان‌ها) سپرده بود. در همان زمان انسل الگورت، بازیگر فیلم Baby Driver (بیبی درایور) برای حضور در فیلم Dungeons & Dragons مدنظر سازندگان بود. قرار بود کارگردانی این فیلم به راب لترمن، کارگردان فیلم‌هایی همچون Shark Tale (داستان کوسه)، Monsters vs. Aliens (هیولاها علیه بیگانگان) و Goosebumps (مور مور) سپرده شود، اما در نهایت این شرکت پارامونت پیکچرز بود که توانست حق امتیاز ساخت فیلم Dungeons & Dragons را به‌دست آورد و کارگردانی آن را به کریس مک‌ کی سپرد که البته وی نیز از پروژه کنار گذاشته شد. کریس مک‌ کی که با کارگردانی انیمیشن The Lego Batman Movie (فیلم لگو بتمن) شناخته شده، کارگردانی فیلمی براساس شخصیت Nightwing (نایت وینگ) را بر عهده گرفته است.

Dungeons

فیلم Dungeons & Dragons در حال حاضر برای اکران در تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (۱ مرداد ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است؛ محل فیلمبرداری فیلم Dungeons & Dragons در کشور انگلستان خواهد بود. نسخهٔ پیشین سینمایی Dungeons & Dragons که در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی کورتنی سالومان اکران شد، بیشتر در نواحی شرقی کشور چک و لوکیشن استودان سدلک فیلمبرداری شده بود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نسخهٔ جدید این فیلم منتشر نشده است. فیلمنامه هنوز در دست نگارش است؛ گرچه که اعلام نشده است چه کسی در حال نوشتن آن است. همچنین گفته می‌شود که شرکت پارامونت پیکچرز در حال مذاکره با انسل الگورت، برای حضور در فیلم Dungeons & Dragons است، اما این خبر تأیید نشده است و خبری از دیگر بازیگران در نظر گرفته‌شده برای این پروژه نیست. نسخهٔ پیشین سینمایی Dungeons & Dragons در سال ۲۰۰۰ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی همچون جاستین والین، مارلون وایانس، تورا بیرچ، کریستن ویلسون، لی آرنبرگ و جرمی آیرونز حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. این فیلم با شکست بدی در گیشه مواجه شد و با بودجهٔ ساخت ۴۵ میلیون دلاری، تنها ۳۳ میلیون دلار فروش داشت. نمرات فیلم کورتنی سالومان نیز افتضاح بود و آن فیلم یکی از بدترین‌ فیلم‌های سال ۲۰۰۰ در تمامی بخش‌ها بود. جالب اینکه در سال ۲۰۰۵، فیلمی برای پخش خانگی با عنوان Dungeons & Dragons: Wrath of the Dragon God ساخته شد و در سال ۲۰۱۲ نیز Dungeons & Dragons: The Book of Vile Darkness به‌صورت DVD منتشر شد که هر دو فیلم به‌نوعی دنباله‌ٔ نسخه ۲۰۰۰ بودند. 

فیلم Dungeons & Dragons در حال حاضر برای اکران در تاریخ ۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است

بازی Dungeons & Dragons در اواسط دهه ۷۰ میلادی توسط گری گایگکس و دیو آرنسون خلق شد و یکی از بهترین‌های ژانر بازی‌های سرگرم‌کننده فانتزی بود. دنیای وسیع و غنی Dungeons & Dragons مملو از داستان‌ها و سرگذشت‌های جذاب است و دست سازندگان نسخهٔ سینمایی آن برای روایت داستان‌های مختلف کاملاً باز خواهد بود.

آخرین فیلم جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداستاین، فیلم Game Night بود که در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ (۴ اسفند ماه ۱۳۹۶) در سینماهای ایالات متحده به طور عمومی اکران شد و امتیاز ۶۶ را از منتقدان سایت متاکریتیک به دست آورد. مارک پرز کار نوشتن فیلمنامه فیلم Game Night را بر عهده داشت. جیسون بیتمن علاوه بر ایفای نقش در این اثر، به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان این پروژه هم فعالیت داشت. علاوه بر جیسون بیتمن، جان دیویس، جان فاکس و جیمز گراونته، تهیه‌کنندگان این پروژه بوده‌اند. ریچل مک‌آدامز، کایل چندلر، بیلی مگنوسن، شارون هورگن، لامورن موریس، کایلی بانبری، جسی پلمونس، مایکل سی هال و جفری رایت، در فیلم Game Night حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده