// پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

نگاهی به تغییرات فصل دهم بازی Fortnite

فصل دهم فورتنایت روز پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه با یک آپدیت بسیار بزرگ در دسترس کاربران قرار گرفت و شامل تغییرات بزرگی در ساختار چالش‌های هفتگی می‌شود.

اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر بازی فورتنایت، هر فصل سعی می‌کند تغییرات جدیدی را در بازی اعمال کند تا کاربران تجربه‌ی متفاوتی را کسب کنند. در فصل‌های اخیر، جدا از تغییرات محیطی، شاهد موارد جدیدی در بتل پس و همچنین پاداش‌های چالش‌های هفتگی بودیم. این در حالی است که ظهر پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه (یک اوت) فصل دهم Fortnite با یک آپدیت بزرگ کار خود را آغاز کرد. حجم به‌روزرسانی فورتنایت روی کنسول‌ها تقریبا ۱۰ گیگابایت و روی کامپیوتر ۲.۶ گیگابایت بود. بااین‌حال اصلی‌ترین سوالی که ابتدای هر فصل وجود دارد، این است که فصل جدید چه تغییراتی را در ساختار بازی به‌وجود آورده است. در ادامه نگاهی به‌تغییرات فصل دهم فورتنایت خواهیم انداخت که به اسم Out of Time شناخته می‌شود.

فصل دهم فورتنایت

تغییرات بتل پس

یکی از موارد جالب نقشه بازی، شهاب سنگی است که در نزدیکی Dusty Depot قرار دارد و بازیکنان می‌توانند داخل آن را مشاهده کنند

بتل‌پس بازی Fortnite همانند سایر بتل‌پس‌ها ۱۰۰ آیتم‌مختلف را در خود جای داده است. این آیتم‌ها شامل کاراکتر، ایموت، رقص، اسپری و موارد دیگری می‌شود که هر فصل شکل و شمایل جدیدی به‌خود می‌گیرند. شخصیت‌های جدید فصل دهم برخلاف فصل گذشته ازطریق دریافت XP و زنده‌ماندن در هر دور از بازی، ظاهرشان تغییر پیدا نمی‌کند، بلکه در فصل دهم شاهد ترکیب تغییر ظاهر شخصیت‌ها با چالش‌های هفتگی هستیم. درگذشته کاربرانی که بتل‌پس را خریداری می‌کردند، می‌توانستند در هر هفته، هفت چالش را انجام دهند که تمامی چالش‌ها آزاد بودند و فقط باید آن‌ها را کامل می‌کردید. این در حالی است که در این فصل چالش‌ها شکل‌وشمایل متفاوتی پیدا کرده‌اند. در ابتدا سه چالش از هفت چالش در دسترس شما قرار دارد و با تکمیل هرکدام از آن‌ها، سایر چالش‌ها هم برای شما آزاد می‌شوند. در ادامه پس از تکمیل هر هفت چالش، می‌توانید چالش‌های هفته مورد نظر را پرستیج کنید و هفت چالش جدید را آزاد کنید.

به‌عبارتی بازیکنان در هر هفته ۱۴ چالش را انجام خواهند داد. هفت چالش اول، بتل استار به شما اهدا می‌کند (البته یک پاداش XP و آیتم مشخص از کاراکترهای بازی هم شامل می‌شود)، اما هفت چالش بخش پرستیج، به شما XP می‌دهد. درواقع بازیکنان می‌توانند در هر هفته جدا از دریافت ستاره‌های همیشگی‌، امتیاز بیشتری را هم به‌واسطه بخش جدید پرستیج دریافت کنند. البته در هفته اول، شاهد دو سری چالش هفتگی هستیم که راهنمای آن‌ها به‌صورت جداگانه در دسترس کاربران قرار داده می‌شود. تغییر دیگر بخش بتل‌پس و چالش‌ها، مربوط‌به چالش‌های روزانه می‌شود که اپیک گیمز هر روز یک چالش را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد و تا پایان هفته، می‌توانید آن‌ها را کسب کنید. درواقع چالش‌های روزانه به چالش‌های محدود هفتگی تبدیل شده‌اند و با انجام آن‌ها پاداش‌هایی نظیر ستاره، امتیاز و موارد دیگری را کسب می‌کنید. جدا از این موارد، اشاره کنم که کاربران عادی، تنها سه چالش را در هر هفته می‌توانند انجام دهند.

فصل دهم فورتنایت

تغییرات گیم‌پلی و نقشه بازی

اولین و مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در گیم‌پلی بازی Fortnite، اضافه شدن یک ربات به نام The B.R.U.T.E است. درواقع The B.R.U.T.E یک وسیله نقلیه دونفره به‌حساب می‌آید که بازیکنان می‌توانند از آن استفاده کنند و راحت‌تر از قبل دشمنان خود را از بین ببرند. جدا از این ربات جنگنده که شباهت‌هایی هم به تایتان‌های سری Titanfall دارد، در نقشه بازی تغییرات جزئی اما کاربردی به‌وجود آمده است. اول از همه، منطقه Dusty Divot جای خود را به Dusty Depot داده است که تقریبا یک سال و نیم پیش از بین رفت. در ادامه جمجمه هیولا کشته شده در فصل قبل، تبدیل به یک محیط فرعی شده است که راز و رمزهای مختلفی در این قسمت قرار داده شده است. از دیگر تغییرات نقشه بازی هم می‌توان به ریفت منفجر شده در منطقه Lucky Lake اشاره کرد. در این قسمت از نقشه بازی هیچ نیروی جاذبه‌ای وجود ندارد و بازیکنان می‌توانند نوع متفاوتی از مبارزات را تجربه کنند.

فصل دهم فورتنایت

همچنین محیط‌های مخفی مختلفی هم در نقشه بازی قرار داده شده‌اند. نکته‌ی جالب این است که اپیک گیمز اعلام کرده که به مرور زمان، نقشه بازی باز هم دستخوش تغییرات مختلفی می‌شود. در بخش سلاح‌ها هم یک بار دیگر سلاح P90 به بازی برگشته است و کاربران می‌توانند ازطریق این سلاح SMG، دشمنان را ازبین ببرند. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد سلاح Tactical Assault از بازی حذف شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده