نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۶

مجموعه انیمیشن The Cuphead Show برای پخش از نتفلیکس آماده می‌شود

نتفلیکس انیمیشنی براساس بازی مستقل Cuphead تولید خواهد کرد که ماجراهای جدیدی از شخصیت‌های بازی را روایت می‌کند.

بازی کاپ‌هد (Cuphead) از جمله آثار مستقل زیبای این نسل بود که در سال ۲۰۱۷ برای کامپیوتر و ایکس باکس وان منتشر شد و مدتی قبل هم نسخه نینتندو سوییچ آن به‌دست علاقمندان رسید. این محصول StudioMDHR که توسط چد و جرد مولدنهاور تولید شده بود، سبک هنری خاصی داشت که یادآور انیمیشن‌های دهه ۱۹۳۰ بود و اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که نتفلیکس (Netflix) قرار است در آینده مجموعه انیمیشنی براساس آن عرضه کند.

طراحی‌های انیمیشن کاپ‌هد مانند بازی آن به‌صورت دستی انجام می‌شود

این انیمیشن که با عنوان نمایش کاپ هد (The Cuphead Show) معرفی شده است، مانند بازی آن از سبک هنری انیمیشن‌های دهه ۱۹۳۰ بهره می‌برد و باز هم مثل بازی، طراحی‌های آن به‌صورت دستی انجام می‌شود؛ هرچند این بار نه روی کاغذ بلکه به‌شکل دیجیتالی. چد مولدنهاور در گفتگویی تلفنی با IGN با اشاره به اینکه انیمیشن کاپ‌هد توسط این دو برادر تولید نمی‌شود، می‌گوید:

ما این انیمیشن را تولید نمی‌کنیم؛ چرا که در این صورت هیچ‌وقت کار روی آن به پایان نمی‌رسد (اشاره به طولانی شدن پروسه ساخت بازی کاپ‌هد). در تولید این انیمیشن تلاش می‌شود تا حد امکان از انیمیشن‌های کامپیوتری دوری شود و تک‌تک فریم‌ها به‌شکل دستی طراحی شوند؛ البته نه روی کاغذ بلکه به‌صورت دیجیتالی و با کمک ابزارهایی مثل قلم نوری.

جرد مولدنهاور هم از این می‌گوید که تولید انیمیشن کاپ‌هد هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و تاریخ انتشار آن هم مشخص نیست، ولی این را می‌دانیم که شخصیت‌های انیمیشن هم مثل بازی شامل خود کاپ‌هد و برادرش ماگ‌من می‌شوند که ماجراهای جالبی را در جزیره Inkwell پشت سر می‌گذارند. در خلاصه داستان منتشرشده از نمایش کاپ‌هد چنین آمده است:

یک کمدی شخصیت‌محور که حوادث ناگوار پیرامون کاپ‌هد و برادرش ماگ‌من را در حالی روایت می‌کند که یکی شخصیتی است که سریع و بدون تفکر به انجام هر کاری می‌پردازد و دیگری هم شخصیتی محتاط و حساس است. این دو برادر که در جزیره Inkwell با ماجراهای عجیبی مواجه می‌شوند، همیشه یار و یاور یکدیگر هستند.

Cuphead

چد در پاسخ به این سوال که حال و هوای انیمیشن و نوع کمدی آن به‌چه‌شکلی خواهد بود، می‌گوید:

کودکان هیچ مشکلی برای دیدن این انیمیشن نخواهند داشت، ولی در عین حال داستان آن به‌گونه‌ای نوشته شده است که مضامین جالبی هم برای بزرگسالان داشته باشد و در مجموع مخاطبان گسترده‌ای را جذب خود کند. نمایش کاپ‌هد اثری کودکانه و تنها مخصوص سنین پایین نیست و مثل بازی کاپ‌هد، حال و هوایی دارد که هر مخاطبی در هر سن و سالی بتواند برداشت خود را از آن داشته باشد.

این بازی‌ساز کانادایی در مورد داستان انیمیشن هم می‌گوید:

ما هنوز اطلاعات کاملی از داستان آن نداریم، ولی چیزی که می‌دانیم این است که نمایش کاپ‌هد قرار نیست یک‌بار دیگر داستان بازی آن را از نو تعریف کند و به‌جای تمرکز روی معامله کردن آن‌ها با شیطان، به‌سراغ ماجراهای جدیدی می‌رود.

جرد هم صحبت‌های برادرش را این‌گونه ادامه می‌دهد:

بازی داستان مخصوص خود را داشت و انیمیشن هم داستان خاص خود را روایت می‌کند. برای اینکه منظور من را بهتر متوجه شوید، می‌توانم از میکی‌ماوس مثال بزنم. در هر قسمت میکی‌ماوس شمایل متفاوتی از او را می‌بینیم و یک‌بار خلبان است و دفعه بعد هات‌داگ می‌فروشد و در یک قسمت دیگر هم موسیقی‌دان است. هیچ قاعده و قانون خاصی هم وجود ندارد که ارتباطی بین این حالت‌های مختلف میکی‌ماوس ایجاد کند.

نتفلیکس برای تولید نمایش کاپ‌هد از شرکت King Features کمک می‌گیرد و سی‌جی کتلر تهیه‌کننده اجرایی آن خواهد بود. همچنین چد و جرد مولدنهاور هم از طرف استودیو MDHR روی تولید انیمیشن نظارت می‌کنند. دِیو واسن (میکی‌ماوس) و کازمو سگرسن (Rocko's Modern Life: Static Cling) از دیگر تهیه‌کنندگان نمایش کاپ‌هد هستند و کلی مارو (میکی‌ماوس) و آدام پالویان (باب اسفنجی) هم وظیفه کارگردانی آن را برعهده دارند.

بازی مستقل کاپ هد امتیاز ۹ را از سایت زومجی در نسخه‌های کامپیوتر و ایکس باکس وان و همین‌طور نسخه نینتندو سوییچ دریافت کرده است و این روزها هم بسته الحاقی آن با عنوان The Delicious Last Course در دست ساخت است که چند روز قبل خبر تأخیر آن تا سال ۲۰۲۰ منتشر شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده