نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۶

کارگردان God of War 3 از ماجرای جالب نام‌گذاری کریتوس می‌گوید

استیگ اسموسن از اتفاق جالبی می‌گوید که در زمان نام‌گذاری کریتوس در اولین نسخه God of War رخ داد.

استیگ اسموسن که این روزها کارگردانی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را در استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment) برعهده دارد، چند سال قبل همین سمت را در مراحل تولید سومین نسخه از مجموعه خدای جنگ (God of War) عهده‌دار بود. او که پیش از جدایی از استودیو سانتا مونیکا (SIE Santa Monica Studio) روی نسخه‌های مختلفی از مجموعه محبوب سونی کار کرده بود، اکنون خاطراتی شنیدنی از آن روزها تعریف می‌کند.

خبرنگار گیم‌اینفورمر در بخشی از صحبت‌های خود با اسموسن از شباهت‌های کار روی جنگ ستارگان و خدای جنگ می‌پرسد و اسموسن هم به نکته جالبی اشاره می‌کند:

صحنه‌هایی که در آن‌ها شاهد بیرون آوردن دل و روده سانتور (Centaur) توسط کریتوس بودیم، با الهام از اپیزود پنجم جنگ ستارگان یعنی امپراتوری ضربه می‌زند (The Empire Strikes Back) طراحی شده بود که در آن هان سولو با پاره کردن شکم موجودی به‌نام Tauntaun، لوک اسکای‌واکر را درون شکم او جای می‌داد تا از سرما در امان بماند.

اسموسن که روی نسخه‌های مختلف God of War از جمله دو نسخه PSP کار کرده و در دوران تولید نسخه اول هم عضوی از تیم بود، ماجرای جالبی از آن زمان تعریف می‌کند:

در آن روزها هنوز اسم نهایی این شخصیت انتخاب نشده بود و اعضای تیم در کنار مسئولان بازاریابی استودیو در حال مشورت برای پیدا کردن نامی مناسب بودند. البته در مراحل اولیه و بین اعضای استودیو، این شخصیت را با نام Dominus می‌شناختیم ولی تیم بازاریابی مخالف این اسم بود. در نهایت قرار شد اسم شخصیت عوض شود و دیوید جفی هم به‌عنوان کارگردان بازی از تمام اعضای سانتا مونیکا خواست که نام‌های مورد نظر خود را اعلام کنند.

نمی‌دانم بقیه اعضا چند نام پیشنهاد دادند، ولی من تعدادی نام پیشنهادی انتخاب کردم و به مسئول مربوطه تحویل دادم. سرانجام با حذف اکثر نام‌ها، چهار اسم باقی ماند تا از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنیم؛ اسم‌هایی که کریتوس (Kratos) یکی از آن‌ها بود و استیگ یعنی اسم من هم یکی دیگر!

در مراحل اولیه و بین اعضای استودیو، کریتوس با نام Dominus شناخته می‌شد

البته اسموسن نام خود را پیشنهاد نداده و ماجرا به‌شکل دیگری پیش رفته بود. او بعد از تهیه لیستی از نام‌های مورد نظرش، اسم خود را هم زیر لیست نوشته بود تا مشخص شود چه‌کسی این اسامی را پیشنهاد داده است. مسئول انتخاب نام‌ها هم فکر کرده بود استیگ جزو اسامی پیشنهادی است و آن را نامی جالب در نظر گرفته بود که می‌تواند برای این شخصیت به‌کار رود. بعد از آن هم دیوید جفی به‌سراغ اسموسن رفته و به او گفته بود مخالفتی با این اسم پیشنهادی ندارد و به نظرش می‌تواند اسم جالبی باشد.

بازی God of War

کارگردان God of War 3 در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نام‌گذاری خود بازی هم اشاره می‌کند و از تعجب اعضای تیم بابت تغییر نام نهایی آن می‌گوید:

گذشته از شخصیت اصلی بازی که عادت کرده بودیم او را Dominus بنامیم، نام خود بازی هم تا مدت‌ها بین اعضا به‌عنوان Dark Odyssey مطرح بود و خیلی هم آن را دوست داشتیم، ولی در نهایت اعضای بخش بازاریابی آن را کمی روشن‌فکرانه ارزیابی کردند و گفتند شاید مخاطبان متوجه منظور آن نشوند. بعد از آن نام فعلی یعنی خدای جنگ برای بازی انتخاب شد و بخش زیادی از اعضای تیم را حیرت‌زده کرد که این دیگر چه جور اسمی است؟ خدای جنگ؟

ولی در نهایت امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هم اسم کریتوس و هم نام خود بازی جایگاه بزرگ خود را در صنعت بازی دارند و تصور نام‌هایی غیر از این‌ها برای طرفداران بازی سخت است.

استیگ اسموسن هیچ نقشی در تولید جدیدترین نسخه God of War نداشته است و وقتی از او در مورد نظرش در ارتباط با این نسخه سوال می‌شود، می‌گوید:

معلوم است که آن را بازی کردم! بازی فوق‌العاده‌ای است و به تیم سازنده آن افتخار می‌کنم. البته بازی کردن این نسخه کمی هم برای من دردناک بود؛ چرا که هیچ نقشی در تولید آن نداشتم و عضوی از تیم نبودم.

خیلی جالب است که ببینیم سازندگان بازی قصد دارند آن را به چه مسیری ببرند. وقتی متوجه شدم کوری بارلوگ به‌عنوان کارگردان بازی قصد دارد شخصیت کریتوس را به چه سمت و سویی ببرد، کمی شک و تردید داشتم؛ چرا که کریتوس پیش از این حالتی دیوانه‌وار داشت. ولی در نهایت این کار جواب داد و زمان خوبی هم برای اعمال چنین تغییراتی بود و این دقیقاً همان چیزی بود که خدای جنگ به آن نیاز داشت.


منبع Game Informer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده