نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

شرکت Nexon مالکیت Embark Studios را به‌دست آورد

استودیو امبارک که مدتی پیش توسط یکی از مدیران سابق الکترونیک آرتز تأسیس شده بود، تحت مالکیت شرکت نکسون درآمد.

پاییز سال گذشته بود که خبری منتشر شد مبنی بر تأسیس یک استودیوی جدید توسط پاتریک سودرلند، از مدیران سابق الکترونیک آرتز. استودیو امبارک (Embark Studios) که این روزها پروژه‌های مختلفی را در دست تولید دارد، اکنون توسط شرکت عظیم نکسون (Nexon) خریداری شده و به یکی از زیرمجموعه‌های آن تبدیل شده است.

نکسون یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی در کره‌جنوبی محسوب می‌شود و تمرکز اصلی آن هم روی ارائه بازی‌های آنلاین و Free to Play است. این شرکت پیش از این هم بخشی از سهام استودیو امبارک را خریداری کرده بود، ولی اکنون این سهم از ۳۲.۸٪ به ۶۶.۱٪ رسیده و چنین چیزی به‌معنی تحت مالکیت درآمدن امبارک توسط نکسون است و از این پس امبارک را به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این غول کره‌ای می‌شناسیم. همچنین پاتریک سودرلند هم طبق این قرارداد به یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی نکسون تبدیل می‌شود و نقش پررنگی در سیاست‌های آن‌ها ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل اجرایی نکسون، اوون ماهانی در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرده است و در بخشی از آن به ادامه‌ی کار امبارک روی پروژه‌های خود با تمام قدرت اشاره می‌کند و می‌گوید:

پاتریک سودرلند فردی موثر و کلیدی در پیشبرد دیدگاه‌های ما در این صنعت است و طبیعی بود که تلاش کنیم دو شرکت به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

سودرلند هم با اشاره به اینکه امبارک و نکسون دیدگاه‌های مشترکی در مورد صنعت بازی دارند، می‌گوید:

هر دو شرکت می‌دانند که تولید بازی‌های ویدیویی نیازمند تغییراتی اساسی است و هر دو به‌دنبال تکنولوژی‌های جدید، روش‌های متفاوت و چشم‌اندازهای تازه‌ای هستیم تا تحولی در بازی‌ها ایجاد کنیم.

استودیو امبارک در حال حاضر حداقل روی دو پروژه کار می‌کند که یکی از آن‌ها اثری Free to Play است که در سبک اکشن و در آینده‌ای دوردست رخ می‌دهد و تمرکز آن روی خلق تجربیاتی است که تنها با همکاری همه‌جانبه‌ی بازیکن‌ها عملی باشند. این استودیو اعضای خود را هم افزایش داده و این رقم به‌تازگی به ۸۰ نفر رسیده است.

تیم امبارک در طول فصل بهار در حال کار روی ایده‌ها و نمونه‌های اولیه برای پروژه‌ خود بود و اکنون داریم اولین نتایج آن را می‌بینیم که چیزی منحصربفرد است. اخیراً هم مراحل تست و آزمایش پروژه شروع شده است که هرچند با باگ‌های زیادی همراه است، ولی کار به جایی رسیده است که می‌توانیم ایده‌های خود را به مرحله‌ی نهایی برسانیم و موارد خوب و مناسب را نگه داریم و سایر را دور بریزیم.

تیم دیگری از امبارک که حدوداً یک‌چهارم اعضای استودیو را تشکیل می‌دهد هم این روزها در حال کار روی پلتفرمی است که به مخاطبان اجازه طراحی بازی‌های ویدیویی را می‌دهد:

ما کار روی پلتفرم جدیدی را آغاز کرده‌ایم که قرار است به همه افراد اجازه خلق تجربیاتی تعاملی بدهد، حتی افرادی که پیش از این تجربه‌ی خاصی در زمینه‌ی کار با ابزار تولید بازی‌های ویدیویی نداشته‌اند. بخش اصلی کار ما صرف تولید هسته‌ی مرکزی این پلتفرم می‌شود و در این راه با چالش‌ها و سختی‌های بزرگ و در عین حال جالبی مواجه هستیم.

برای مثال یکی از مواردی که طراحی آن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، انیمیشن‌ها و نحوه‌ی حرکت شخصیت‌ها است‌؛ موضوعی که باعث شده است امبارک سیستم هوش مصنوعی جدیدی طراحی کند که با استفاده از فیزیک، به تولید انیمیشن‌های مناسب حرکتی دست پیدا می‌کند. نمونه‌ای از این ویژگی را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید که در آن شاهد حرکت عنکبوتی هستیم که بدون هدایت قبلی توسط طراحان و به‌شکل کاملاً خودکار در محیط حرکت می‌کند:

دانلود ویدیو از آپارات

سودرلند پیش از این مدیرعامل اجرایی DICE، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های بتلفیلد (Battlefield) بود؛ استودیویی که در سال ۲۰۰۶ با مبلغ ۲۳ میلیون دلار توسط الکترونیک آرتز خریداری شد و بعد از آن هم سودرلند پست‌های مهمی چون مدیر ارشد طراحی و معاون اجرایی استودیوهای جهانی الکترونیک آرتز را به‌دست آورد، ولی درنهایت سال گذشته از این شرکت جدا شد و استودیو امبارک را تأسیس کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده