نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹

11 شخصیتی که می‌توانند جانشین تانوس در دنیای سینمایی مارول شوند

در این مقاله شخصیت‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند جانشین تانوس در فاز چهارم و آینده دنیای سینمایی مارول شوند. با زومجی همراه باشید.

اگرچه فاز سوم دنیای سینمایی مارول با فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) خاتمه خواهد یافت، اما فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) در واقع به اتفاقات و داستان ۲۲ فیلم اول این مجموعه خاتمه داده که از سال ۲۰۰۸ با اکران فیلم Iron Man (آیرون من) آغاز شد و تا سال ۲۰۱۹ نیز شاهد ادامه آن بودیم. تمرکز این ۲۲ فیلم روی داستان سنگ‌های بی‌نهایت بوده که سرانجام تانوس در فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) تصمیم به جمع آوری این سنگ‌ها گرفت تا بخش اول فصل آخر The Infinity Saga (حماسه بی‌نهایت) آغاز شود و در فیلم Avengers: Endgame نیز خاتمه یابد. حال بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول به دنبال این هستند که چه کسی قرار است پس از تانوس به‌عنوان تهدید بزرگ و اصلی انتقام جویان و دنیای مارول معرفی شود؟ در حال حاضر اطلاعات زیادی از این موضوع در دسترس نیست، اما با اضافه شدن مجموعه‌های محبوبی چون X-Men (ایکس من) و Fantastic Four (چهار شگفت انگیز)، دست مارول استودیو برای انتخاب شخصیت یا شخصیت‌های شرور و منفی که قرار است جای تانوس را به‌عنوان تهدید اصلی MCU بگیرند، بسیار بازتر شده است.  در این مقاله ۱۱ شخصیتی را معرفی می‌کنیم که پتانسیل این را دارند که به‌عنوان تهدید بزرگ بعدی دنیای سینمایی مارول در فاز چهارم یا فازهای بعدی انتخاب شوند یا اینکه دوست داریم شاهد حضور آن‌ها در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشیم.

این مقاله اشاره‌هایی به داستان سری فیلم‌های Avengers دارد

Taskmaster

Taskmaster

شخصیت تسک مستر احتمالا در فیلم Black Widow حضور خواهد داشت

تسک مستر با توانایی تقلید از نوع مبارزه دشمنان خود و مقابله با مثل با این قابلیت‌ها،‌ به یکی از ابرشرورهای محبوب طرفداران طی این سال‌ها تبدیل شده که هنوز به چیزی که حقش است، نرسیده است. شخصیت Taskmaster با سپر، ماسک جمجمه، یک شمشیر و تیروکمان، به یک دشمن منحصر به فرد تبدیل شده که این ترکیب به محبوبیت او کمک زیادی نیز کرده است. طرفداران مارول مدت زیادی است که در انتظار حضور این شخصیت در دنیای سینمایی مارول هستند و وی ظاهرا مورد توجه بازیسازها نیز طی این مدت بوده است. اگر مارول بخواهد در فاز چهارم روی فیلم‌های مستقل بیشتر تمرکز کند، تسک مستر می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای حضور در چنین فیلم‌هایی باشد که از خیابان‌های نیویورک تا هرجایی که فکرش را کنید، با ابرقهرمان‌های مختلفی به مبارزه پرداخته است.

تسک مستر در سال ۱۹۸۰ توسط دیوید میشلینی و جورج پرز به‌عنوان یکی از دشمنان اونجرز معرفی شد که با توجه به تمرکز بیشتر دنیای سینمایی مارول روی دنیای کیهانی خود، احتمالا باید تنها شاهد حضور این شخصیت در فیلم‌های مستقل و تقریبا زمینی‌تر مارول باشیم. با این حال، طبق شایعات منتشر شده قرار است در فیلم Black Widow (بلک ویدو) شاهد حضور شخصیت تسک مستر باشیم که او می‌تواند گزینه مناسب و بسیار ایده‌آلی برای فیلم مستقل ناتاشا رومانوف باشد و می‌توان انتظار داشت که نبردهای تن به تن جذابی بین این دو شخصیت که سابقه مبارزه زیادی نیز در کمیک دارند، در طول فیلم به تصویر کشیده شود.

The Magus

The Magus

مگوس نسخه شیطانی و آینده آدام وارلاک است که به گذشته سفر می‌کند

مگوس در اصل نسخه شیطانی و سن بالاتر شخصیت آدام وارلاک است که به گذشته سفر کرده و امپراطوری مذهبی خود با نام کلیسای یونیورسال را تاسیس کرده است. او همچنین برای اطمینان از خلقت خود در آینده شروع به هدایت نسخه جوان‌تر خود می‌کند تا در آینده به The Magus تبدیل شود. در نهایت آدام وارلاک با کمک تانوس این شخصیت را شکست می‌دهد و آینده و خط زمانی مگوس را از بین می‌برد و پاک می‌کند. مگوس می‌تواند گزینه خوبی برای شخصیت شرور و منفی بعدی گروه نگهبانان کهکشان که از استار لرد، گامورا، درکس ویرانگر، گروت و راکت راکون تشکیل شده، باشد. این گروه در ابتدا با رونان در فیلم Guardians of the Galaxy مبارزه کردند و در ادامه شاهد مبارزه آن‌ها با ایگو و آیشا در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 (نگهبانان کهکشان نسخه. ۲) بودیم. حال نگهبانان کهکشان قرار است در فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 (نگهبانان کهکشان نسخه ۳) با چه کسی مبارزه کنند؟ گزینه‌های زیادی وجود دارد و شاید بهترین آن‌ها شخصیت مگوس باشد.

در فیلم Guardians of the Galaxy برای اولین‌بار شاهد اشاره به شخصیت آدام وارلاک بودیم و در ادامه در صحنه‌ی پس از پایان فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، آیشا ظاهرا شخصیت آدام را خلق کرد که به نظر می‌رسد او قرار است به دنبال شکار اعضای نگهبانان کهکشان فرستاده شود. اگرچه حضور یا عدم حضور این شخصیت تایید نشده، اما مارول می‌تواند با کمی تغییر در ریشه شخصیت آدام وارلاک، شخصیت مگوس را به‌عنوان آنتاگونیست اصلی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 معرفی کند. همچنین مگوس یکی از شخصیت‌هایی است که توانایی استفاده از دستکش بی‌نهایت را دارد و می‌تواند به دشمنی قدرتمند برای نگهبانان کهکشان تبدیل شود. 

Apocalypse

Apocalypse

آپوکالیپس بیش از هزاران سال قدمت دارد و تهدیدی بزرگ برای گروه ایکس من و انسان‌ها است

حضور شخصیت آپوکالیپس (Apocalypse) در فیلم X-Men: Apocalypse (ایکس من: آپوکالیپس) را کاملا فراموش کنید؛ چرا که او یکی از دشمنان اصلی و بسیار قدرتمند مجموعه ایکس من (X-Men) است که می‌تواند نقشی مانند تانوس در فاز چهارم یا درکل آینده دنیای سینمایی مارول را ایفا کند. اگر قرار باشد یک کراس اور بین تمامی مجموعه‌ها با تهدیدی بسیار بزرگ ساخته شود، قطعا آپوکالیپس یکی از گزینه‌های مناسب است که اولین حضور سینمایی آن به لطف سازندگان فیلم، حضور موفقی نبود اما مارول استودیو می‌تواند فرصت دوباره‌ای به این میوتنت دهد. شخصیت آپوکالیس توسط لوئیس سیمونسون و جکسون گایس خلق و در سال ۱۹۸۶ برای اولین‌بار معرفی شد. نام واقعی او اون صباح النور است که والدین واقعی او به‌خاطر چهره زشت و ترسناکش، او را در بیابان رها کردند تا بمیرد اما او توسط قبیله آکابا پیدا و بزرگ شد.

ریشه این شخصیت مصری است و خیلی زود به یکی از قوی‌ترین میوتنت‌ها تبدیل شد. آپوکالیپس یک میوتنت نامیرا است که بیش از هزاران سال قدمت دارد و شکست دادن آن به این راحتی نیست. آپوکالیپس پوستی مقاوم دارد که تقریبا هیچ چیزی نمی‌تواند به او آسیب بزند و همچنین او قابلیت زوددرمانی نیز دارد و این تنها گوشه کوچکی از تمامی توانایی‌های این میوتنت است. اگرچه هنوز نمی‌دانیم گروه X-Men قرار است چگونه وارد دنیای سینمایی مارول شود، اما آپوکالیپس قطعا می‌تواند یکی از گزینه‌های محبوب برای حضور در فیلم‌های این مجموعه و حتی از گزینه‌های مناسب برای یک کراس اور بین مجموعه‌های مختلف مارول در یک قسمت از فیلم Avengers باشد. 

Annihilus

Annihilus

در فیلم Avengers: Endgame شایعه حضور شخصیت انایلوس منتشر شده بود که واقعیت نداشت

انایلوس (Annihilus) یکی از شخصیت‌هایی بود که شایعه حضورش را در فیلم Avengers: Endgame شنیده بودیم که در نهایت مشخص شد که این شایعات چندان منبع معتبری نداشتند. انایلوس یک ابرشرور فضایی است که در سال ۱۹۸۶ توسط استن لی و جک کربی خلق و معرفی شد. این موجود حشره مانند که طی دهه‌ها بارها دستخوش تغییرات زیادی شده، در اصل دشمن گروه Fantastic Four (چهار شگفت انگیز) است اما در برابر نوا و حتی هالک نیز قرار گرفته و شاهد مبارزه بین آن‌ها بودیم. این شخصیت همچنین یکی از دشمنان گروه نگهبانان کهکشان نیز به حساب می‌آید و حال مارول که حق ساخت فیلم براساس Fantastic Four را به‌دست آورده، می‌تواند با خیال آسوده از این شخصیت‌ به‌عنوان شخصیت منفی اصلی در فیلم‌های آینده دنیای سینمایی مارول استفاده کند. انایلوس شخصیتی با قدرت، سرعت، استقامت، چابکی، قابلیت پرواز، خلق ماده و انرژی و شلیک آن و طول عمر بسیار بالا است و می‌تواند هر شخصیتی را به خوبی به چالش بکشد. در هر حال قابل انتظار است که دنیای کیهانی مارول گسترش پیدا کند و Annihilus می‌تواند گزینه جذابی برای هر یک از این فیلم‌ها باشد.

دورمامو در فیلم Doctor Strange

Dormammu

شخصیت دورمامو حضور کوتاهی در فیلم Doctor Strange داشت

اگرچه شاهد حضور کوتاه دورمامو در فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) بودیم، اما قطعا کار این شخصیت هنوز به پایان نرسیده است. با اینکه دورمامو خیلی سریع شکست خورد، اما شاید این تنها مقدمه‌ای برای حضور این شخصیت در دنیای سینمایی مارول باشد. در واقع قبلا هم الگوی این چنینی را در مورد تانوس در فیلم Avengers دیدیم که ارتش او در حمله به زمین شکست خورد و سرانجام در پایان فیلم مشخص شد که او پشت این حمله بوده است. بنابراین دورمامو که حالا دیگر چیزی قرار نیست جلوی او را بگیرد، به تهدیدی بزرگ برای فاز چهارم دنیای سینمایی تبدیل خواهد شد. Dormammu در مجموع دشمن اصلی دکتر استرنج است، اما سابقه مبارزه با اونجرز را نیز در کارنامه دارد و می‌توان انتظار حضور و بازگشت او در هر فیلمی را داشت. اگرچه هنوز مشخص نیست دورمامو قرار است در دنباله فیلم Doctor Strange بازگردد یا باید تا قسمت بعدی اونجرز برای حضور او صبر کنیم، اما شاید در نهایت شاهد مبارزه این شخصیت با تیمی متشکل از دکتر استرنج، اسکارلت ویچ، گوست رایدر و Brother Voodoo باشیم که قطعا می‌تواند مبارزه بسیار جذاب و حماسی شود.

Onslaught

Onslaught

شخصیت Onslaught توسط اگزاویر و با استفاده از ذهن مگنیتو خلق شده است

شخصیت Onslaught یا یورش ترکیبی از نسخه نهایی قدرت‌های میتونت‌ها است. این ابرشرور توسط چارلز اگزاویر با استفاده از ذهن و قدرت‌های مگنیتو خلق شده است. در همان لحظه تاریک‌ترین جنبه شخصیتی مگنیتو به ذهن اگزاویر منتقل و باعث شد تا یک موجود شیطانی با قدرت باورنکردنی خلق شود که با گذشت زمان، این موجود شکلی فیزیکی به خود گرفت و به حدی قدرتمند شده بود که توانایی مبارزه با ترکیبی از اعضای چهار شگفت‌انگیز، ایکس من و اونجرز را داشت. در واقع Onslaught می‌تواند گزینه مطلوبی برای مقابله با ابرقهرمانان بسیار پر قدرت دنیای سینمایی مارول باشد و توانایی به چالش کشیدن آن‌ها را دارد. در طول چند سال آینده قرار است گروه X-Men به دنیای سینمایی مارول اضافه شود و در حال حاضر در مورد نحوه اضافه شدن و خط داستانی آن‌ها چیزی نمی‌دانیم، اما خط داستانی یورش می‌تواند نقش جالبی را در دنیای سینمایی مارول ایفا کند. گروه X-Men برای مقابله با تهدید جاگرنات (Juggernaut)، یک میوتنت پر قدرت را خلق کردند که در ادامه به یکی از دشمنان غیر قابل توقف آن‌ها نیز تبدیل شد. در هر حال Onslaught گزینه بسیار خوبی برای جانشینی تانوس در آینده است و مارول نیز می‌تواند مانند تانوس، به Onslaught انگیزه‌های بهتر و شخصیت پردازی جذاب‌تری اضافه کند تا به شخصیتی ماندگار و بسیار خطرناک تبدیل شود.

Captain Marvel

The Kree و Skrull

احتمال ساخت فیلمی براساس  Secret Invasion هنوز وجود دارد

بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول دوست دارند که پس از فیلم Endgame، مارول ساخت فیلمی براساس کمیک Secret Invasion (تهاجم مخفی) را آغاز کند که پیش از این انتظار می‌رفت در فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) شاهد زمینه چینی برای آن باشیم، اما مارول چهره متفاوتی از نژاد اسکرال (Skrull) را در این فیلم نمایش داد. با این حال، به نظر می‌رسد که مارول هنوز کارت اصلی خود برای ورود نسخه شیطانی‌تر اسکرال‌ها را برای آینده حفظ کرده و اکنون فرصت مناسبی برای ورود این گروه است. در واقع دختر تالوس یکی از رهبران اصلی تهاجم مخفی است و او اکنون نیز بزرگ شده و بعید نیست که به دنبال انتقام باشد. مارول پیش از این تایید کرده بود که اسکرال‌ها نیز مانند بسیاری از نژاد‌های دیگر دارای افرادی خوب و بد هستند پس هنوز زمان برای حضور نسخه شیطانی این شخصیت در آینده نزدیک وجود دارد.

فیلم Captain Marvel

همچنین نژاد کری (The Kree) و امپراطوری آن‌ها همچنان یک تهدید بزرگ برای دنیای سینمایی مارول هستند. اگرچه ممکن است در دنباله فیلم Captain Marvel شاهد مبارزه کاپیتان مارول با امپراطوری کری باشیم، اما امپراطوری این نژاد بزرگ‌تر از چیزی است که در قسمت اول این فیلم مشاهده کرده بودیم و در دنیای سینمایی مارول نیز بارها به انواع گروه‌های مختلف از این نژاد اشاره شده است. در هر حال هنوز یک جنگ بزرگ بین نژاد کری و اسکرال باقی مانده است و شاید در فیلم Captain Marvel 2 شاهد چنین جنگی باشیم که پیش از این انتظار آن را در قسمت اول این فیلم داشتیم. در هر حال، نژاد کری قرار نیست صرفا آنتاگونیست یا قهرمان باشند، اما در صورت گسترش دنیای کیهانی مارول می‌توانند نقش مهمی را در جنگ‌های آینده ایفا کنند.

Kang the Conqueror

Kang the Conqueror

کانگ گذشته و آینده را برای رسیدن به اهداف خود دستکاری کرده است

کانگ فاتح (Kang the Conqueror) یک ابرشرور بسیار قدرتمند است که زمان هدف او است. او آزادانه بین مسیر گذشته و آینده سفر می‌کند تا تاریخ انسان‌ها را برای اهداف شوم خود دستکاری کند. او در مصر باستان به‌عنوان خدا حکومت می‌کرد و از او در آینده به‌عنوان یک فرمانروای ستمگر یاد می‌شود و مهم نیست که کانگ چندبار شکسته خورده و به ظاهر کشته شده است، او به زمان تسلط دارد و این بدان معناست که همیشه نسخه دیگری از او آماده است تا در زمانی که کمتر کسی انتظارش را دارد، به انتقام جویان حمله کند. اتفاقات فیلم Endgame به‌راحتی می‌تواند یک کاتالیزور مناسب برای اولین قدم کانگ باشد و حتی شاید این فیلم به منشا داستانی این شخصیت خدمت کرده باشد. کانگ جوان ممکن است در حال تماشای تلاش اونجرز برای تغییر در زمان باشد یا حتی ممکن است در پشت صحنه دنیای سینمایی مارول حضور دارد و در حال تماشای اونجرز است تا ببیند در چه زمانی این گروه به تهدیدی برای او تبدیل خواهند شد.

در هر حال اتفاقات فیلم Endgame ممکن است زمینه‌ساز حضور شخصیت کانگ در دنیای سینمایی مارول باشد و شاید از هم‌اکنون کارت این شخصیت در بین کارت‌های اصلی قسمت بعدی فیلم Avengers نیز قرار گرفته و مارول روی آن حساب ویژه‌ای نیز باز کرده باشد. کانگ با گروه‌های مختلفی مثل اونجرز، چهار شگفت‌انگیز، ایکس من و حتی اینهیومنز در ارتباط بوده و همین موضوع باعث شده تا او به تهدیدی مناسب برای دنیای سینمایی مارول تبدیل شود و ممکن است از هم‌اکنون به آرامی شاهد حضور این شخصیت شرور بسیار قدرتمند در دنیای سینمایی مارول باشیم که حتی می‌تواند اولین ماموریت مشترک گروه‌های محبوب دنیای سینمایی مارول نیز باشد.

Magneto

Magneto

نحوه ورود X-Men و شخصیت پردازی مگنیتو از جمله چالش‌های بزرگ مارول است

وقتی صحبت از ساخت فیلمی براساس مجموعه X-Men می‌شود، غیر ممکن است این فیلم را بدون شخصیتی مثل مگنیتو (Magneto) تصور کنیم. اگرچه دو حضور موفق از این شخصیت را شاهد بودیم، اما مگنیتو به‌همراه پروفسور ایکس از شخصیت‌های کلیدی این مجموعه هستند و حذف آن‌ها تقریبا غیرممکن است. با این حال، مگنیتو چگونه قرار است وارد دنیای سینمایی مارول شود و اصلا او واقعا تهدید بزرگی می‌تواند باشد؟ اگرچه شاید بزرگترین مشکل مارول نحوه ورود میوتنت‌ها است، اما مگنیتو نه تنها دشمن گروه ایکس من است، بلکه همواره شاهد مبارزه او با اونجرز نیز بوده‌ایم و حتی او در نبرد حماسی Avengers vs X-Men در تیم ایکس-من حضور داشت و همیشه تهدید بزرگی برای اونجرز بوده است. بنابراین طبیعی است که مگنیتو بتواند چنینی نقشی را نیز در دنیای سینمایی مارول داشته باشد و نه تنها باعث دردسر اگزایور شود، بلکه تبدیل به تهدیدی بزرگ برای اونجرز و نسل‌ انسان‌ها نیز شود.

در هر حال مگنیتو که یکی از برترین شخصیت‌های شرور تاریخ دنیای کمیک است؛ شخصیتی که در طول دنیای کمیک بارها تغییر کرده و چنین موضوعی در دنیای سینمایی مارول نیز می‌تواند رخ دهد، اما شاید چالش اصلی مارول این است که اگر منشا مگنیتو مانند کمیک از جنگ جهانی باشد، پس تا به امروز میوتنت‌ها کجا بوده‌اند و اگر قرار است ریشه آن‌ها تغییر کند، آیا مارول می‌تواند منشا متفاوتی را برای مگنیتو ایجاد کند که باعث خلق و ایجاد نفرت از انسان‌ها در او نیز شود؟ این سوال‌ها تنها بخش کوچکی از سوال‌هایی هستند که اکنون وجود دارد و شاید در آینده نزدیک نیز به آن پاسخ داده شود. با این حال، مگنیتو دارای کمیک‌های فوق العاده و بی نظیری است که ساخت اقتباسی براساس هر یک از آن‌ها می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد که در گذشته کمتر شاهد چنین موضوعی بوده‌ایم.

Doctor Doom

Doctor Doom

دکتر دووم یکی از پیچیده‌ترین، قدرتمندترین و موفق‌ترین ابرشرورهای دنیای مارول است

بدون هیچ شکی دکتر دووم (Doctor Doom) یکی از بهترین و محبوب‌ترین ابرشرورهای دنیای کمیک است که این شهرت وی تنها به دنیای کمیک مارول نیز خلاصه نمی‌شود. بااین حال، اگر بخواهیم فاکس قرن بیستم را تنها برای نمایش ضعیف یک شخصیت هیچگاه نبخشیم، قطعا برای شخصیت دکتر دووم در هر سه فیلم Fantastic Four است که هر دو نسخه سینمایی شخصیت آن تنها باعث سرافکندگی طرفداران شده بود. با این حال، Doctor Doom فرصت دوباره‌ای دارد تا اعتبار خود را باز پس بگیرد و به تهدیدی بزرگ برای دنیای سینمایی مارول تبدیل شود. پیش از این، نوآ هاولی، سازنده سریال Legion (لژیون) و سریال Fargo (فارگو)، برای ساخت فیلمی مستقل براساس این شخصیت قرارداد بسته بود که قرار است براساس یکی از کمیک‌های معروف دکتر دووم نیز باشد که البته قرار است این شخصیت به‌عنوان یک ضد قهرمان به تصویر کشیده شود و این موضوع چندان به مذاق طرفداران نیز خوش نیامده است، اما فعلا وضعیت ساخت این فیلم نیز کاملا مبهم است.

در هر حال، دکتر دووم یکی از اولین و مهمترین دشمنان گروه Fantastic Four و دارای شخصیت بسیار پیچیده‌ای است که ترکیبی از عشق و نفرت به خانواده ریچاردز دارد. همچنین دکتر دووم شاید موفق‌ترین آنتاگونیست مارول نیز باشد که شاید بزرگترین موفقیت او در سال ۲۰۱۵ و در کمیک Secret Wars بوده است. زمانی که مولتی ورس یا دنیای موازی حذف شد، دکتر دووم قلمرویی به‌نام Battleworld (بتلورود) را خلق کرد که او در آن به‌عنوان امپراطور خدا حکومت می‌کرد. اگرچه او ممکن است شخصیتی به قدرتمندی تانوس نباشد، اما جاه طلبی بی‌حد و حصر و عطشی که برای شکوه خود دارد، باعث شده تا به یکی از قوی‌ترین و خطرناک‌ترین شخصیت های مارول تبدیل شود و حتی شاید بیشترین شباهت را به نسخه دنیای سینمایی مارول شخصیت تانوس نیز داشته باشد.

Galactus

Galactus

گالاکتوس می‌تواند تهدید بزرگی برای زمین و دیگر کهکشان باشد

زمانی که تانوس در حال مبارزه با اونجرز و نگهبانان کهکشان است، ممکن است تهدید بزرگ دیگری در گوشه‌ای از کهکشان وجود داشته باشد که این تهدید چیزی نمی‌تواند باشد جز شخصیت گالاکتوس (Galactus). اگرچه شاید برای نبخشیدن فاکس قرن بیستم به نسخه ابری و طوفانی این شخصیت در قسمت دوم فیلم Fantastic Four نیز اشاره کنیم، اما گالاکتوس تهدید بسیار بزرگی است که نه تنها می‌تواند زمین را تهدید کند، بلکه هر سیاره‌ای که در سر راه او است نیز از این شخصیت شرور بسیار قدرتمند در امان نخواهند بود. حالا که مارول حق امتیاز ساخت فیلم براساس گروه چهار شگفت‌انگیز را پس گرفته، پس این فرصت طلایی برای مارول وجود دارد تا از یکی از بهترین و مخوف‌ترین شخصیت‌های خود در قسمت‌های آینده انتقام جویان را استفاده کند. تهدیدی بسیار بزرگ که کل کهکشان را تهدید می‌کند و این می‌تواند باعث اتحاد تمامی ابرقهرمانان از جمله اعضای نگهبانان کهشکان شود. Galactus به طور کلی از سیاره‌ها تغذیه می‌کند و قطعا می‌تواند در رتبه‌های اول فهرست شخصیت‌هایی که می‌توانند جانشین تانوس شوند و دوست داریم که شاهد حضور او در فاز چهارم یا در فیلم‌های آینده دنیای سینمایی مارول باشیم، قرار بگیرد که البته دکتر دووم نقش مهمی را در ورود این شخصیت دارد.

شما دوست دارید کدامیک از این شخصیت‌ها یا شخصیت‌هایی که در این فهرست حضور ندارند، در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول و به‌جای تانوس حضور داشته باشند، نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع CBR IGN زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده