// یکشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

هدف بازی The Outer Worlds رساندن پیام سیاسی به بازیکنان نیست

بازی The Outer Worlds مشکلات حاصل از قدرت بیش از اندازه را روایت می‌کند و لئونارد بویارسکی، اعلام کرده که قصد ندارد از این طریق به بازیکنان درس سیاست بدهد.

The Outer Worlds را می‌توان یکی از بازی‌های نقش‌ آفرینی مورد انتظار دانست که در دل داستان خود، مواردی مربوط‌به سیاست را جای داده است. طبق جدیدترین اخبار بازی، لئونارد بویارسکی، یکی از کارگردانان The Outer Worlds، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرده است که آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment)، سازنده بازی The Outer Worlds، قصد ندارد ازطریق این بازی درس سیاست بدهد و به‌واسطه‌ی ساختار داستانی، برای بازیکنان سخنرانی کند.

برخلاف بعضی از بازی‌های ویدیویی، لئونارد بویارسکی به‌صورت کامل مخالف انتشار یک پیام سیاسی نشده است، اما اعلام کرده است که قصد ندارد ازاین‌طریق و ساختار The Outer Worlds دیدگاه سیاسی خاصی را به بازیکنان نشان دهد. وی دراین‌باره می‌گوید:

من نمی‌خواهم که کاربران فکر کنند که این بازی کاملا سیاسی است. این بازی قرار است سرگرم کننده و طنزآلود باشد. ازاین‌رو قصد نداریم کارهای مختلفی را انجام بدهیم و در ادامه بگویم که چه قدر این موارد وحشتناک هستند. The Outer Worlds تمام جنبه‌های مشکلات را به تصویر می‌کشد. تنها کاری که قصد نداریم با این بازی کنیم این است که برای کاربران سخنرانی سیاسی کنیم.

لئونارد معتقد است که مشکلاتی که داستان بازی The Outer Worlds آن‌ها را به ‌نمایش می‌گذارد، به‌خاطر ساختار قدرت بیش از اندازه و استفاده نادرست از آن است؛ مثل مشکلات نظام سرمایه‌داری. بویارسکی دراین‌باره افزود:

من پول را دوست دارم. من علیه نظام سرمایه‌داری نیستم و از جهات مختلف از این جامعه خوشحال هستم، اما راه‌های متعددی وجود دارند که باعث بهبود این نظام می‌شوند.

در ادامه لئونارد بویاسرکی به این مورد اشاره کرده است که افرادی که در بازی The Outer Worlds دارای قدرت هستند، می‌توانند خط داستانی خود را به وجود بیاورند.

داستان بازی می‌تواند پر از توطئه باشد؛ مردم می‌توانند داستانی را که شما از جهان بازی روایت می‌کنید، تحت کنترل خود قرار دهند. اگر به مردمی که دارای قدرت هستند اجازه دهید تا روایت داستان را در دست بگیرند، در ادامه می‌توانند شما را هم تا حد مشخصی کنترل کنند. این گفته می‌تواند مربوط‌به هر دولتی باشد. فقط مختص به نظام سرمایه‌داری نیست و می‌تواند به ساختار دیگری هم مرتبط باشد.

در انتها وی داستان بازی The Outer Worlds را با Arcanum: Of Steamworks مقایسه کرده است. در این بازی بویارسکی جزو تیم توسعه‌دهنده بوده است و در آن‌جا مشکلات نژادی را به تصویر کشیده بودند. وی اعلام کرده است که داستان The Outer Worlds هم شباهت‌هایی به بازی ذکر شده دارد و نحوه‌ی استفاده مناسب از قدرت را نشان می‌دهد. باید منتظر ماند و ببینیم بازی The Outer Worlds به چه شکل قصد دارد مشکلات ناشی از قدرت بیش از اندازه را به‌تصویر بکشد. The Outer Worlds در تاریخ سه آبان ماه (۲۵ اکتبر) برای کامپیوتر، ایکس‌ باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده