نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۷

سازنده بازی کنترل: استفاده از SSD در نسل بعدی کنسول‌ها فوق‌العاده است

استودیوی رمدی، سازنده بازی کنترل، در جدیدترین مصاحبه خود راجع‌به نسل بعدی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد و بهره‌گیری آن‌ها از SSD را فوق‌العاده دانست.

سروکله نسل جدید کنسول‌ها به زودی پیدا می‌شود و کم کم باید با پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خود خداحافظی کنیم. با اینکه همیشه خداحافظی سخت‌ترین کار ممکن است آن هم وقتی قرار باشد با وسایلی که چندین سال برای ما خاطره‌سازی کرده‌اند، خداحافظی کنیم؛ اما با نگاه به آینده و پیشرفت تکنولوژی و مشخصات احتمالی کنسول‌های نسل نهم کمی از این ناراحتی کاسته می‌شود.

چند هفته پیش مایکروسافت طی مراسمی در E3 2019 به‌طور رسمی از کنسول نسل بعدی خود رونمایی کرد. ایکس‌باکس جدید که با نام رمز اسکارلت شناخته می‌شود قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود. از طرف دیگر سونی، رقیب سنتی مایکروسافت نیز، طبق انتظار در حال کار روی کنسول بعدی خود با نام احتمالی PS5 است که احتمالا آن هم مانند ایکس باکس اسکارلت در سال آینده عرضه شود.

با اینکه هنوز اطلاعات کامل و دقیقی از مشخصات و قیمت احتمالی این دو غول آینده صنعت بازی به بیرون درز پیدا نکرده است، اما قابلیتی که با قطعیت روی هردو کنسول شاهد آن خواهیم بود، استفاده از حافظه‌های SSD است. این حافظه‌ها به‌ دلیل سرعت بسیار بالایی که دارند آزادی عمل زیادی به بازی‌ساز‌ها برای طراحی آثار خود می‌دهند. یکی از مهم‌ترین و حتی برای اکثر گیمر‌ها، خوشحال کننده‌ترین اثر مثبتی که این ویژگی به ارمغان می‌آورد، توانایی حذف یا به حداقل رساندن زمان انتظار برای صفحات طولانی و خسته کننده لودینگ بازی‌ها خواهد بود.

عوامل بازی کنترل، جدیدترین ساخته‌ی استودیو رمدی در مصاحبه اخیر خود در مورد نسل بعدی کنسول‌ها به‌خصوص استفاده از حافظه‌های SSD، توضیحات جالبی ارائه داده‌اند:

استفاده از این نوع حافظه‌ها بسیاری از مشکلاتی را که صنعت بازی تا به امروز با آن روبه‌رو بود حل خواهد کرد؛ به همین دلیل استفاده از آن فوق‌العاده خواهد بود.

در ادامه مصاحبه به تاثیرات سخت‌افزار روی صنعت بازی نیز اشاره کوتاهی شد:

همه ما به سخت‌افزار قوی علاقه‌مندیم؛ چراکه این امکان را می‌دهد که کار‌های خلاقانه بیشتری انجام دهیم. ما به عنوان یک استودیوی بازی‌سازی برای وفاداری بالا تلاش زیادی می‌کنیم و به دنبال دستاورد‌های فنی و بصری هستیم؛ پس برای ما این خبر خوبی خواهد بود.

در حال حاضر تمام بحث‌ها و تبادل نظرهایی که راجع‌به حافظه‌های SSD و تاثیرات آن روی نسل بعدی می‌شود تنها جنبه نظری دارد و تا زمانی که در عمل مورد ارزیابی قرار نگیرد، نمی‌توان با اطمینان از میزان اثرات مثبت آن روی گیمر‌ها و نیز بازی‌سازها صحبت کرد.

بازی کنترل، جدیدترین ساخته استودیوی رمدی، قرار است در تاریخ ۵ شهریور (۲۷ آگوست) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شود.

به‌نظر شما با ورود به نسل نهم، آیا قرار است شاهد انقلابی در صنعت بازی‌های ویدیویی باشیم؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

 اگر گیمر کامپیوتری هستید و به دنبال خرید SSD هستید توصیه می‌کنیم راهنمای خرید SSD و هارددیسک زومیت را مطالعه کنید؛ همچنین شما می‌توانید از طریق بخش محصولات زومیت و با مقایسه قیمت SSD سامسونگ، SSD ای دیتا، SSD وسترن دیجیتال و دیگر برندهای معتبر با یکدیگر به راحتی ارزان‌ترین فروشنده‌ی معتبر محصول موردنظر خود را یافته و از آن خرید کنید. 


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده