// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۹

اسم بازی Control معانی متفاوتی دارد

استودیو رمدی در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرده است که اسم بازی Control در ظاهر ساده است، اما معنی‌های مختلفی را در خود جای داده است.

بازی Control در هفته اول شهریور ماه در دسترس کاربران کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قرار می‌گیرد. استودیو رمدی (Remedy Entertainment) سعی دارد با خلق این بازی تجربه‌ی متفاوت و جدیدی را ارائه دهد. در جریان مصاحبه‌ی اخیر اعضای استودیو رمدی اینترتینمنت، آن‌ها در مورد کنسول‌های نسل آینده، مدت زمان بخش داستانی بازی و داستان‌سرایی بازی صحبت کرده‌اند. حال در این مصاحبه مورد جالب دیگری هم به آن پرداخته شده است که مربوط به اسم بازی است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، میکائیل کلسورینن و بروک مگس، به‌ترتیب کارگردان و طراح روایت بازی کنترل، اعلام کرده‌اند که کنترل معانی مختلفی را در خود جای داده است. در ظاهر کنترل کردن محیط به‌واسطه‌ی قدرت‌های کاراکتر اصلی، موردی است که در همان ابتدا ذهن کاربر را به خود جلب می‌کند، اما نیروی The Hiss و وقایع داستانی هم ارتباط خاصی با معنی کنترل دارند. استودیو رمدی دراین‌باره می‌گوید:

بله، کلمه کنترل معنی‌های مختلفی برای تجربه ما دارد. زمانی‌که به جسی و قابلیت‌های او نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که او می‌تواند محیط را با مهارت‌هایش کنترل کند، می‌تواند ذهن دشمنان‌اش را تسخیر و آن‌ها را علیه یکدیگر کند و کارهای مشابه دیگری را هم انجام بدهد. در ادامه داستان کلی Control در مورد کنترل کردن است؛ اینکه کنترل کردن را از دست بدهید و در ادامه تلاش کنید که مجددا آن را به‌دست بیاورید. ازاین‌رو معنی این کلمه عمیقا به تجربه‌ی شما ارتباط دارد. نقاط کنترل را می‌توانید المان‌هایی از یک ساختمان فرض کنید که The Hiss آن‌ها را آلوده کرده است. کاری که جسی می‌تواند بکند این است که این آلودگی را از بین ببرد و زمانی که این کار را انجام دهید ساختمان به نوعی خودش را بازیابی می‌کند.

استودیو رمدی برای انتقال دقیق داستان و تجربه‌ی Control از معانی مختلفی برای آن استفاده کرده است که بازیکنان با توجه به نوع تجربه‌شان و وقایع داستانی، قادر به درک آن‌ها هستند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ بازی کنترل در تاریخ ۵ شهریور ماه (۲۷ آگوست) عرضه می‌شود.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده