// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲

مدیرعامل سابق پارادوکس از سرویس Xbox Game Pass گله‌مند است

فرد وستر، مدیرعامل سابق پارادوکس اینتراکتیو، معتقد است که مایکروسافت هزینه کافی را در قبال سرویس Xbox Game Pass، به آن‌ها پرداخت نکرده است.

Xbox Game Pass را می‌توان یکی از سرویس‌های اشتراکی خوب و مفید برای کاربران در میان سایر سرویس‌های اشتراکی دانست. مایکروسافت از زمان راه‌اندازی این سرویس تا به امروز سعی کرده است با ارائه خدمات مختلف، Xbox Game Pass را کامل‌تر کند. حال سوال اصلی این است که آیا سرویس Xbox Game Pass به همان اندازه که به نفع کاربران است، آیا از نظر مالی برای توسعه‌دهندگان و ناشران Third Party هم مفید است؟

طبق جدیدترین اخبار بازی، در جریان رویداد Gamelab، یک پنل برگزار شد که در جریان آن افراد حرفه‌ای صنعت بازی‌های ویدیویی در مورد مزایا و معایب مدل تجاری سرویس Xbox Game Pass صحبت کرده‌اند. در جریان این پنل بعضی از افراد نظیر دینو پتی، یکی از موسسین Playdead، اعلام کرده‌اند که Xbox Game Pass اولین سرویس در نوع خودش است که به نفع سازنده‌ها است. بااین‌حال بعضی از توسعه‌دهندگان هم در این پنل از مدل تجاری ایکس باکس گیم پس انتقاد کرده‌اند.

برای مثال فرد وستر، مدیرعامل سابق پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive)، اعلام کرده است که ایکس باکس گیم پس یک مدل قابل قبول در میان سرویس‌های مشابه است، اما باتوجه‌به مدت زمانی که کاربران بازی یک استودیو یا ناشر را تجربه می‌کنند، به استودیو یا ناشر مورد نظر هزینه‌ی کافی پرداخت نمی‌شود. وی دراین‌باره می‌گوید:

اسپاتیفای باتوجه‌به میزان دفعاتی که آهنگ شما شنیده می‌شود، به شما هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. این درحالی است که نتفلیکس باتوجه‌به ارزش محصول شما یک هزینه ثابت را پرداخت می‌کند. این دو شرکت ساختار متفاوتی از این مدل تجاری را نشان می‌دهند و این موارد دقیقا چیزی است که در صنعت گیم هم مشاهده می‌شود. برای مثال OnLive به شما می‌گوید که می‌توانید بازی خود را روی سرویس ما داشته باشید و ما کاربران را جذب می‌کنیم. در ادامه باتوجه به مدت زمانی که بازی شما تجربه شده است، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنیم. در استودیو پارادوکس، ما این مدل تجاری را دوست داریم؛ زیرا کاربران بازی‌های ما را بیش از سه الی چهار هزار ساعت تجربه می‌کنند. Xbox Game Pass برای ما سرویس محبوب و ارزشمندی است، اما ما فکر می‌کنیم که هزینه‌ی کافی پرداخت نمی‌شود؛ زیرا مدت زمان تجربه‌ی بازی‌های ما توسط کاربران نسبت‌به بسیاری از بازی‌های تک‌نفره، بیشتر است.

با اینکه دو سال از آغاز به کار سرویس Xbox Game Pass می‌گذرد، اما این مدل تجاری در ابتدای راه خود قرار دارد و باید ببینیم در آینده مایکروسافت به‌ چه شکل آن را کامل‌تر می‌کند. مدل تجاری فعلی شاید برای استودیوهایی مثل پارادوکس اینتراکتیو مناسب نباشد، اما به توسعه‌دهندگان مستقل این فرصت را می‌دهد تا دیده شوند و کاربران بتوانند بازی‌های آن‌ها را تجربه کنند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده