نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

نگاهی به تاریخچه سرویس‌های استریم و Google Stadia

در این آیتم ویدیویی، نگاهی به تاریخچه سرویس‌های استریم مثل OnLive یا Playstation Now داشتیم و اطلاعات سرویس جدید Google Stadia را مرور کردیم. 

چندی پیش گوگل، از سرویس استریم جدید بازی خود با نام Stadia رونمایی کرد که قرار است پاییز امسال در دسترس قرار بگیرد و ویژگی‌هایی چون داشتن دو نسخه رایگان و پولی، پشتیبانی از بازی‌های بزرگی از سازنده‌هایی چون راک‌استار یا بتسدا و همینطور کنترلر اختصاصی داشته باشد. اما با وجود جذاب بودن اطلاعات ارائه‌شده از استیدیا، سرویس گوگل نه اولین سرویس استریم هیجان‌انگیزی است که معرفی شده و نه قرار است آخرین آن‌ها باشد. برای مثال در گذشته، سرویس‌های مختلفی از OnLive تا گایکای در دسترس بودند که به مرور، به دست فراموشی سپرده شدند و البته که سرویس‌هایی مثل Playstation Now هنوز هم در دسترس هستند. 

در این آیتم ویدیویی که اولین بار در لودینگ ۵۶ پخش شد، ابتدا نگاهی به تاریخچه سرویس‌های استریم داشتیم و به شکلی خلاصه دلایل موفقیت یا شکست آن‌ها را بررسی کردیم. پس از آن هم به‌سراغ گوگل استیدیا رفتیم تا مروری بر تمام اطلاعاتی که تا به امروز از آن منتشر شده است، داشته باشیم. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

در قسمت ۵۶ لودینگ، علاوه بر آیتم مربوط به سرویس‌های استریم موارد دیگری مثل تاریخچه سری Counter-Strike و بخش تازه‌ها را داشتیم که می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده