نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵

کارگردان فیلم «درخونگاه» از اصلاحات این فیلم سینمایی صحبت کرد

سیاوش اسعدی، کارگردان فیلم سینمایی «درخونگاه» از اصلاحات اعمال شده بر نسخه اکران این فیلم صحبت کرد.

فیلم «درخونگاه» جدیدترین ساخته سیاوش اسعدی است. این فیلم سینمایی برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. مدتی پیش نیز پروانه نمایش «درخونگاه» صادر شده است. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، سیاوش اسعدی، کارگردان «درخونگاه» در مصاحبه‌ای از اصلاحات وارد شده بر نسخه اکران این فیلم ایرانی صحبت کرده است. وی صحبت‌های خود را به شرح زیر آغاز کرده است:

فیلم درخونگاه همان نسخه‌ای است که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد‌ و نسخه‌ای که این روزها در انتظار اکران عمومی است، تنها نسخه‌ای است ناقص از نسخه اصلی که به مدد اصلاحات تحمیل شده به فیلم (به شرط اکران) آماده شده است.

وی افزود:

ما بر خلاف میل باطنی و‌ به‌ناچار به این اصلاحات سلیقه‌ای تن دادیم، تا این فیلم اکران شود و‌ سرمایه بخش خصوصی که با پول تمیز کار می‌کند بازگردد و در ادامه مسیر حرفه‌ای بتواند به حیات خودش ادامه دهد.

فیلم درخونگاه

کارگردان فیلم سینمایی «درخونگاه» به شرح زیر ادامه داد:

برخلاف میل باطنی‌ام، نسخه‌ای ناقص از نسخه اصلی فیلم «درخونگاه» را در سینماها خواهیم دید. هر فیلمسازی کم و بیش با مقوله سانسور آشنا است، اما معیار مشخصی برای سانسور وجود دارد که متاسفانه در ایران این معیارها ثابت نیست و کاملا سلیقه‌ای است و این سلیقه‌ها در هر دوره‌ اشکال متفاوت دارد. اصلاحات براساس تعبیر صورت می‌گیرد؛ نه آن چیزی که در فیلم دیده می‌شود. تعبیر چند نفر سرنوشت یک فیلم را تغییر می‌دهد و این دور از انصاف است.

وی در ادامه از مقوله درجه‌بندی سنی بالای ۱۲ سال برای «درخونگاه» گفت:

در پروانه نمایش فیلم‌ من، درجه‌ بندی سنی ۱۲+ را قرار داده‌اند. بچه ۱۲ ساله به سینمای اجتماعی اشتیاقی ندارد و ضرورت تاکید بر حضور نداشتن بچه‌ها در سالن اکران این فیلم را متوجه نمی‌شوم اما مشکلی هم با این موضوع ندارم.

سیاوش اسعدی در پایان از وضعیت پروژه‌های آینده‌اش صحبت کرد:

من دو فیلمنامه آماده دارم و قصد دارم که یکی از آن دو را برای امسال جلوی دوربین ببرم. و این روزها درگیر جذب سرمایه هستم و تا حدی جلو رفته‌ام. متاسفانه اقتصاد ما ثبات ندارد و در هر مرحله از تولید، با یک شوک از بابت هزینه‌ها روبه‌رو می‌شویم.

فیلم سینمایی «درخونگاه» با بازی امین حیایى، ژاله صامتى، مهراوه شریفى نیا، نادر فلاح، محمود جعفرى، جمشید هاشم پور، منصور شهبازى، على استادى، افشین سنگ چاپ، فاطمه مرتاضى و پانته آ پناهى‌ها ساخته شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده