نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

احتمال افزایش قیمت کنسول پلی استیشن در صورت اعمال تعرفه های جدید

با افزایش تنش بین کشورهای چین و امریکا، به‌نظر می‌رسد قرار است قیمت نسل بعدی کنسول‌های بازی نیز دستخوش تغییراتی شود.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، در ماه‌های اخیر تنش‌های بین دولت‌های چین و امریکا به بالاترین حد خود رسیده است. به‌همین منظور دولت ترامپ دستور داده است که روی اجناس الکترونیکی که از چین وارد می‌شود ۲۵ درصد مالیات گرفته شود؛ در حالی که در گذشته این مقدار ۱۰ درصد بود. با توجه به اینکه این قانون هنوز نهایی نشده است و قرار است دو کشور با هم مذاکراتی داشته باشند، اما افزایش احتمالی ۱۵ درصدی علاوه‌بر اینکه روی مردم فشار می‌آورد، به‌نظر می‌رسد نگرانی‌های زیادی را برای شرکت‌هایی که عمده محصولات آنها در چین تولید می‌شود، به‌وجود آورده است. 

حال در جدیدترین اخبار کنسول های بازی، سونی به‌تازگی اعلام کرده است که در صورتی که این قانون تصویب شود، احتمال افزایش قیمت نسل بعدی پلی استیشن در امریکا بسیار زیاد است. هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی، در تازه‌ترین مصاحبه خود مفصل در مورد این اتفاق صحبت کرده است. او تاکید می‌کند در صورتی که دولت ترامپ تعرفه‌های جدیدی را برای وسایل الکترونیکی از جمله کنسول‌های بازی وضع کند، قیمت‌ پلی استیشن 5 در امریکا افزایش خواهد یافت:

بیشتر اجزا و قطعات کنسول پلی استیشن در کشور چین ساخته می‌شود. ما بارها نظر خود را مبنی بر اینکه در صورت افزایش تعرفه‌ها اقتصاد امریکا ضربه خواهد خورد را به دولت امریکا گفته‌ایم.

علاوه‌بر اظهارنظر سونی، دو غول دیگر در صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی مایکروسافت و نینتندو نیز به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند. آنها در بیانیه‌‌ی خود، تعرفه‌های جدید را باعث فروش پایین نسل بعدی کنسول‌ها خطاب کردند و تاکید می‌کنند که این قانون باعث می‌شود خرید آنها برای خیلی از خانواده‌ها سخت شود و همه نتوانند نسل بعدی را تجربه کنند. در همین رابطه نینتندو اعلام کرده است که برای جلوگیری از این اتفاق ساخت کنسول‌های جدید خود مثل نینتندو سوییچ لایت را در خارج از چین انجام می‌دهد.

به‌نظر شما آینده نسل بعدی کنسول‌ها چگونه خواهد بود؟ آیا با اعمال احتمالی تعرفه‌های جدید، بازهم می‌توانند در بازار موفق ظاهر شوند یا شکستی بزرگ برای آنها رقم خواهد خورد؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده