نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵

ثبت نام دوره خبرنگاری و نقد بازی آغاز شد؛ شروع دوره تابستان از ۱۵ مرداد

اگر به بازی‌های ویدیویی،‌ نوشتن درباره آن‌ها و همینطور کار در رسانه علاقه دارید؛ دومین دوره از کلاس‌های ژورنالیسم بازی از ۱۵ مرداد آغاز به کار می‌کند. 

سال گذشته با جمعی از همکاران رسانه‌ای تصمیم گرفتیم تا دوره‌ای را طراحی کنیم که پیش از این وجود نداشت؛ دوره خبرنگاری بازی‌های ویدیویی. بعد از جلسه‌ها و رفت‌و‌آمدهای زیاد، بالاخره سرفصل‌های آموزشی تدوین شدند تا برای اولین بار،‌ انستیتو ملی بازی‌سازی میزبان هنرجوهای علاقه‌مند به این رشته باشد. 

دوره قبلی با حضور ۲۲ هنرجو برگزار شد و خروجی‌های این دوره که پشتکار و تلاش بیشتری از خود نشان دادند، هم‌اکنون در حال فعالیت در زومجی و سایر رسانه‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی هستند. بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوانی که انستیتو ملی بازی‌سازی تجربه کرد، خبر رسید که فرزانه شریفی به سمت سرپرستی آن منصوب شده و قرار است تا کلاس‌های جدید این موسسه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شود

یکی از دوره‌های تابستان انستیتو، کلاس خبرنگاری و نقد بازی است که قرار است توسط نادر امرایی و آرش عیاری تدریس شود. در پایان دوره، با اصول و الفبای خبرنگاری آشنا می‌شوید؛ تا جایی که بتوانید آن را در خدمت بگیرید و از بازی‌های ویدیویی بنویسید. علاقه‌مندان می‌توانند به صورت تخصصی با مفاهیم نقد در بازی‌های ویدیویی و نگارش یادداشت، خبر، پیش‌نمایش و سایر شاخه‌ها آشنا شوند. در این دوره سعی می‌شود تا هم تا حدودی از مفاهیم مهم در رسانه‌های آنلاین مانند سئو و تیتر و سایر موارد گفت و هم سری به رسانه‌های مکتوب زد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از اتمام دوره و داشتن عملکرد مناسب در کلاس‌ها با تاییدیه انستیتو ملی بازی‌سازی، برای استخدام در رسانه‌های سرگرمی و بازی‌های ویدیویی در ایران اقدام کنند. علاقه‌مندان به مارکتینگ بازی‌های موبایل هم می‌توانند در این دوره با تدریس رضا عباسی از تیم کوییز آو کینگز شرکت کنند و مباحث تخصصی مرتبط با این حوزه را آموزش ببینند. 

دوره خبرنگاری

برخی از موضوعاتی که در این دوره مطرح خواهند شد به شرح زیر است:

  • تاریخ بازی و رسانه
  • اهمیت رسانه در حوزه تخصصی
  • ساختار رسانه
  • شناخت انواع مخاطب
  • نحوه تعامل بازی ساز و رسانه
  • قواعد نگارشی و درست‌نویسی
  • آشنایی با انواع رسانه اعم از آنلاین، مکتوب و مالتی مدیا
  • آشنایی با انواع محتوای رسانه‌ای اعم از خبر، مقاله، نقد،‌ پیش‌نمایش، دیدگاه، نظر شخصی و غیره
  • اخلاق رسانه‌ای
  • کسب اعتبار، دقت، تحریک احساسات و پروپاگاندا، سرقت ادبی، تصمیم گیری در شرایط سخت و قوانین مطبوعاتی ایران و جهان

فراموش نکنید که این یک دوره حرفه‌ای خبرنگاری نیست و تنها اصول و الفبای این حرفه را به شما خواهد آموخت. با این حال، کسانی که در این کلاس‌ها شرکت کنند، قطعا وضعیت بسیار بهتری نسبت به دیگر علاقه‌مندانی خواهند داشت که سعی دارند وارد این حوزه شوند و از بازی‌های ویدیویی بنویسند. 

دوره تابستان خبرنگاری و نقد بازی‌های ویدیویی در ۱۰ جلسه برگزار می‌شود. محل برگزاری این کلاس‌ها در مجتمع هاب دانشگاه شهید بهشتی تهران است و هزینه شرکت در آن برای هر نفر، ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. 

برای ثبت‌نام در این دوره، از طریق پرتال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اقدام کنید. هر سوالی درباره دوره و محتویات آن دارید، بپرسید. با کمال میل پاسخگو خواهیم بود. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده