نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵

راسل کرو از رد پیشنهاد بازی در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها می‌گوید

راسل کرو، بازیگر محبوب سینمای هالیوود، قرار بود نقش شخصیت آراگورن را در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» ایفا کند که با یک تماس پیتر جکسون، بازی در این نقش را رد کرد.

راسل کرو، بازیگر، تهیه‌کننده و نوازنده استرالیایی که از محبوب‌ترین بازیگران سینمای هالیوود است و نقش‌آفرینی وی در فیلم‌هایی چون Gladiator (گلادیاتور) و A Beautiful Mind (یک ذهن زیبا) فراموش‌نشدنی هستند، برای ایفای نقش شخصیت محبوب دنیای ارباب حلقه ها، یعنی شخصیت آراگورن انتخاب شده بود و قرار بود وی به‌جای ویگو مورتنسن این نقش را در سه‌گانهٔ پیتر جکسون ایفا کند، اما تماس تلفنی جکسون با کرو، نظر وی را به‌کل تغییر داد و وی دیگر حاضر به حضور در پروژه نشد.

غریزه من در آن لحظه به من گفت که در ذهن پیتر جکسون، کسی دیگر است که البته حدس من درست از آب درآمد و ویگو مورتنسن آن بازیگر بود

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، راسل کرو در مصاحبه‌ای که با هاوارد استرن در برنامه‌ٔ تلویزیونی استرن داشت، بدین موضوع اشاره کرد. در واقع هاوارد استرن از وی پرسید که آیا واقعاً وی پیشنهاد بازی در سه‌گانهٔ «ارباب حلقه‌ها» را رد کرده است که راسل کرو این موضوع را تأیید کرد. سپس استرن گفت که طبق برخی اخبار، قرار بود ۱۰ درصد از کل فروش فیلم به کرو داده شود و راسل کرو این مسئله را نیز تأیید کرد و در ادامه گفت که همهٔ این‌ها پس از تماس پیتر جکسون با وی، لغو شد. صحبت‌های راسل کرو را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فکر نمی‌کنم که پیتر جکسون من را واقعاً برای سه‌گانهٔ «ارباب حلقه‌ها» می‌خواست. من این‌طور فکر می‌کنم که وی را برای تماس با من تحت فشار گذاشته بودند؛ چون زمانی بود که هرکسی من را برای پروژه‌اش می‌خواست و این برای همهٔ بازیگران اتفاق می‌افتد. اما در مورد این رفیق نیوزیلندی [راسل کرو نیز اصالتاً نیوزیلندی است] باید بگویم از صدایش فهمیدم که علاقه‌ای به‌حضور من در فیلمش ندارد؛ این حس به من دست داد که اصلاً او نمی‌داند من چه کاره‌ام و در چه فیلم‌هایی بوده‌ام. غریزه من در آن لحظه به من گفت که در ذهن پیتر جکسون، کسی دیگر است که البته حدس من درست از آب درآمد و ویگو مورتنسن آن بازیگر بود. اعتقاد دارم پیتر جکسون باید آن بازیگری را که دوست داشت استخدام می‌کرد.

Aragorn

هاوارد استرن سپس از راسل کرو خواست که در مورد دستمزد حضور در این سه‌گانه نیز شفاف‌سازی کند که وی گفت اول از همه استودیوی سازنده، پیتر جکسون را مجبور به‌استخدام او کرده بود و این موضوع را تأیید می‌کند. استرن در ادامه گفت رقم پیشنهادی چقدر بود که گویا ۱۰۰ میلیون دلار دستمزد به‌علاوه ۱۰ درصد از فروش کل فیلم که این رقم بسیار زیادی است و کافی است به‌فروش ۲.۵ میلیارد دلاری این سه‌گانهٔ محبوب نگاه کنید. در هر صورت راسل کرو نقشی را که جکسون نیز راضی به حضور وی در آن نبود، نپذیرفت و جا را برای هنرنمایی ویگو مورتنسن خالی کرد. جالب است بدانید که استرن از راسل کرو در مورد رد کردن نقش ولورین در مجموعهٔ «مردان ایکس» نیز پرسید که کرو در جواب گفت:

 هیو جکمن نقش خود را بی‌نظیر و فوق‌العاده بازی کرد و هیچ‌کس دیگر نمی‌توانست این نقش را به‌ این زیبایی خلق کند. حتی اگر این نقش را قبول می‌کردم، نمی‌توانستم آن حس‌وحالی را که جکمن به شخصیت ولورین داده است، به این شخصیت بدهم.

راسل کرو برای بازی در نقش شخصیت ماکسیموس دسیموس مِریدویس در فیلم حماسی Gladiator که توسط ریدلی اسکات ساخته شد، مورد توجه بین‌المللی قرار گرفت و او برای این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برنده شد و کاندیدای ۱۰ جایزهٔ دیگر برای بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز شده بود. از دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر دوست‌داشتنی می‌توان به Cinderella Man (مرد سیندرلایی)، A Good Year (یک سال خوب)، American Gangster (گانگستر آمریکایی)، Les Misérables (بینوایان) و The Nice Guys (مردان خوب) اشاره داشت.

یادآوری می‌کنیم سریال The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) نیز در دست ساخت است و قرار است در کشور نیوزیلند فیلمبرداری آن انجام شود. پیش از این سه گانه فیلم The Lord of the Rings و سه‌گانه فیلم The Hobbit (هابیت) هر دو به کارگردانی پیتر جکسون به‌طور کامل در کشور نیوزیلند فیلمبرداری و تولید شده بودند و پیش‌تر نیز شایعاتی مبنی بر احتمال فیلمبرداری سریال The Lord of the Rings در این کشور منتشر شده بود. عضو ارشد صنایع فیلم در اوکلند اعلام کرد که حداقل دو شرکت فیلمسازی به‌نام‌های Kumeu Film Studios و Auckland Film Studios در حال کار روی این سریال هستند و همچنین مراحل پیش از تولید آن را نیز آغاز کرده‌اند. شبکه آمازون در حال ساخت سریال The Lord of the Rings است و این سریال قرار است براساس دست‌نوشته‌های تالکین که تاکنون فاش نشده‌اند، ساخته شود و این سریال قرار است در ۵ فصل تولید شود که هزینه آن حدود یک میلیارد دلار خواهد بود. جان دی. پین و پاتریک مک‌ کی، وظیفه نوشتن فیلمنامه سریال The Lord of the Rings را بر عهده دارند. به نظر می‌رسد که اتفاقات سریال The Lord of the Rings قرار است در دوره دوم جریان داشته باشد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده