نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰

استودیوی Quantic Dream هم‌اکنون روی چندین پروژه کار می‌کند

دیوید کیج، خالق بازی‌های موفقی مانند Detroit و Heavy Rain، درباره‌ی پروژه‌های آینده کوانتیک دریم صحبت‌های جالبی کرده است.

به‌نظر می‌رسد کم‌کم قرار است قرارداد انحصار استودیوی Quantic Dream توسط سونی، به پایان دوران خود برسد. سال ۲۰۱۰ این استودیو توانست با عرضه بازی Heavy Rain برای پلی استیشن 3،‌ یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های نسل قبل را عرضه کند؛ به‌طوریکه بعد از گذشت حدود ۹ سال از آن زمان، هنوز هم عده‌ای Heavy Rain را بهترین اثر ساخته شده از این استودیو می‌نامند. بازی Detroit، آخرین ساخته آنها، توانست علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کند؛ به‌نظر می‌رسد اما اعضای این استودیو در فکر گسترش بیشتر کار خود هستند.

حال در جدیدترین اخبار بازی، دیوید کیج، مدیر عامل استودیوی کوانتیک دریم، در مصاحبه اخیر خود با سایت گیم‌اسپات درمورد آینده استودیو صحبت‌هایی کرده است. با توجه به خبری که در گذشته مبنی‌بر تمایل Quantic Dream برای انتشار بازی‌های ترد‌پارتی به گوش می‌رسید، کیج بیان می‌کند که آنها دنبال این هستند که تجربه ۲۲ ساله خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهند. با اینکه او تایید کرده است که استودیو در حال کار روی پروژه‌های زیادی است اما مشخص نیست که این بازی‌ها قرار است از طرف آنها منتشر شوند یا همچون گذشته این استودیو تنها وظیفه ساخت آنها را برعهده دارد:

این همان چیزی است که ما در ابتدا به دنبال آن بودیم؛ به‌همین منظور هم با افراد زیادی مشورت کردیم تا اینکه با شرکت چینی NetEase آشنا شدیم. این شرکت بسیار بزرگ پنجمین ناشر بزرگ دنیا است؛ اما احتمالا در حال حاضر کمتر کسی نام آنها را شنیده باشد. با آدم‌هایی آشنا شدیم که کاملا کار ما، سیاست و طرز دید Quantic Dream را درک می‌کنند؛ آنها به‌دنبال پیشرفت استودیو و کشف پتانسیل‌های جدید هستند. این امکان باعث می‌شود اعضای تیم احساس آزادی بیشتری داشته باشند. آنها پشتیبانی لازمی را که برای ساخت و توسعه هدف‌های جاه‌طلبانه نیاز داریم در اختیار ما قرار می‌دهند؛ چراکه همواره دنبال ساخت آثاری هستیم که حتی از بازی‌های قبلی ما جاه‌طلبانه‌تر باشند. در حال حاضر مشغول کار روی پروژه‌های مختلفی هستیم؛ می‌خواهیم با همان تعصب و اشتیاق گذشته بازی‌های جدیدی را عرضه کنیم. یکی از هدف‌هایی که همیشه دنبال آن هستیم، تبدیل شدن به ناشری برای عرضه بازی‌های خود و همین‌طور آثار خلاق، باکیفیت و جدید دیگر بازی‌سازها در سبک‌های مختلف، بوده است. ما نزدیک به ۲۲ سال است که در این صنعت به عنوان توسعه‌دهنده و بازی‌ساز حضور داریم و به‌نظر می‌رسد تجربیاتی که در این مدت طولانی کسب کرده‌ایم، می‌تواند برای بقیه نیز مفید باشد. تکنولوژی را باید در دسترس افراد مشتاق و بازی‌سازها قرار دهیم و تا جایی که می‌توانیم به بهترین شکل از آنها حمایت کنیم.

تا امروز استودیو‌های ترد‌پارتی زیادی تلاش کرده‌اند آثار گوناگونی منتشر کنند اما به‌دلیل مشکلات فراوانی از قبیل هزینه نتوانسته‌اند آن‌طور که باید موفق ظاهر شوند. اینکه بتوانیم عملکرد استودیوی کوانتیک دریم را در حوزه نشر بازی بررسی کنیم به گذر زمان نیاز دارد؛ تنها باید امیدار بود که بازی‌های خوبی از طرف این استودیو منتشر شود.

به‌نظر شما Quantic Dream می‌تواند به‌عنوان ناشر نیز موفق عمل کند و آثار قابل احترامی را برای مخاطبان خود روانه بازار کند؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده