// دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

جمع بندی مسابقات رسمی Fortnite World Cup

نفرات برتر رویداد Fortnite World Cup بازی فورت‌نایت بعد از سه روز رقابت مشخص شدند.

مرحله اصلی رویداد Fortnite World Cup (جام جهانی فورتنایت) از روز جمعه به میزبانی ورزشگاه آرتور اش شهر نیویورک شروع شد و بعد از سه روز رقابت در چهار بخش مختلف درنهایت نفرات برتر مشخص شدند. اولین روز رقابت‌ها با برگزاری بخش‌های Creative و PRO-AM پیگیری شد. بخش دو نفره مسابقات در روز دوم و بخش انفرادی نیز در سومین روز برگزار شد. در مجموع نفرات برتر رویداد درکنار جایگاهی که به‌دست آوردند سهمی از جایزه ۳۰ میلیون دلاری را دریافت کردند.

بخش Creative

اولین روز رقابت‌ها بدون برگزار شدن بخش انفرادی و تیمی پیگیری شد. هشت تیم راه یافته به مرحله اصلی بخش Creative بایستی در روز جمعه با یکدیگر رقابت می‌کردند تا قهرمان رویداد را مشخص کنند. در بین ۳۲ بازیکنی که در این بخش حضور داشتند در هر تیم حداقل یک بازیکن معروف یا استریمر مطرح وجود داشت. به‌عنوان مثال تایلر بلویینز که بیشتر با نام مستعار Ninja شناخته می‌شود یکی از افراد حاضر در این بخش بود.

Fortnite World Cup

تیم‌های برتر بخش Creative

مقامتیمجایگاه نخستجایزه (دلار)
۱Fish Fam۲۱.۳۴۵.۰۰۰
۲Funky Fighters
۱۳۴۵.۰۰۰
۳Raven's Revenge-۳۱۵.۰۰۰
۴Lil Whip Warriors-۲۹۵.۰۰۰
۵Chicken Champions۱۲۷۰.۰۰۰
۶Llama Record Co-۲۵۰.۰۰۰
۷Sunshine Soldiers-۲۳۵.۰۰۰
۸Cuddle Crew-۱۹۵.۰۰۰

بخش Pro-AM

دومین بخش مسابقات که در اولین روز رقابت‌ها پیگیری شد با نام Pro-AM شناخته می‌شود. بخشی که ۵۰ بازیکن مطرح بازی فورت‌نایت بایستی با ۵۰ فرد مشهور هم‌تیمی شوند و به رقابت بپردازند. افراد مشهوری که در این بخش حضور داشتند به‌عنوان ورزشکاران حرفه‌ای، بازیگر یا هنرمندان مطرح عرصه موسیقی شناخته می‌شدند. نکته قابل‌توجه این بخش در مورد جایزه آن است. بازیکنان در هر جایگاهی که قرار بگیرند بایستی جایزه خود را بسته به انتخابشان در اختیار یکی از موسسات خیریه قرار دهند.

بخش Pro-AM در چهار نقشه پیگیری شد که بازیکنان بایستی با کشتن دشمنان خود و قرار گرفتن در رتبه‌های برتر هر راند امتیاز مورد نیاز جهت کسب عنوان قهرمانی را به‌دست می‌آوردند. در این بخش افرادی مانند Ninja نیز حضور داشتند که سابقه قهرمانی در دوره‌های قبلی بخش Pro-AM مسابقات فورت‌نایت را در کارنامه خود دارد.

Fortnite World Cup

نفرات برتر بخش PRO-AM

مقامبازیکن اولبازیکن دومامتیازجایزه
۱AirwaksRL Grime۵۲۱ میلیون دلار
۲SinoOhOking۴۰۵۰۰ هزار دلار
۳JeltyGaborever۳۹۲۵۰ هزار دلار
۴JacobClare Grant۳۵۱۰۰ هزار دلار
۵TfueNav۳۵۸۵ هزار دلار
۶JT BrownMarksman۳۴۷۵ هزار دلار
۷Vinnie PergolaSymfuhny۳۱۶۵ هزار دلار
۸Sean O'MalleyCouRage۳۱۵۵ هزار دلار
۹Witt LowryCloak۳۰۴۰ هزار دلار
۱۰NICKMERCSMario Hezonja۲۵۳۰ هزار دلار

بخش دو نفره

دومین روز رقابت‌های Fortnite World Cup با پیگیری بخش دو نفره شروع شد. در این بخش که تمامی بازیکنان آن با شرکت در مراحل مقدماتی جواز حضور در مرحله اصلی را کسب کرده بودند با حضور صد بازیکن برگزار شد. نفرات برتر بخش دو نفره با کشتن دشمنان خود و قرار گرفتن در رتبه‌های برتر هر راند امتیاز لازم جهت کسب عنوان قهرمانی را به‌دست می‌آوردند. این بخش در شش راند پیگیری شد که درنهایت بازیکنان تیم Cooler Esports توانستند با کسب ۵۱ امتیاز به‌عنوان قهرمانی و جایزه ۳ میلیون دلاری دست یابند. مجموع جوایز این بخش ۱۵.۱ میلیون دلار بود.

در این بخش تیم‌های اول تا چهارم به جمع میلیونرهای ورزش الکترونیک اضافه شدند و تیم‌هایی که در جایگاه یازدهم تا پنجاهم قرار گرفتند جایزه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری را به خانه بردند.

Fortnite World Cup

نفرات برتر بخش دو نفره

مقامبازیکن اولبازیکن دومامتیازجایزه
۱aquaNyhrox۵۱۳ میلیون دلار
۲RojoWolfiez ۴۷۲.۲ میلیون دلار
۳ElevateCeice ۴۵۱.۸ میلیون دلار
۴SafZayt ۴۴۱.۵ میلیون دلار
۵FalconerArkhram ۴۴۹۰۰ هزار دلار
۶Mitr0Mongraal ۴۰۴۵۰ هزار دلار
۷MeggaDubs ۳۸۳۷۵ هزار دلار
۸deroxitemm ۳۶۳۷۵ هزار دلار
۹Vinny1x ZexRow۳۵۲۲۵ هزار دلار
۱۰Vato Skite۳۱۲۲۵ هزار دلار

بخش انفرادی

بخش انفرادی در سومین و آخرین روز رقابت‌های Fortnite World Cup پیگیری شد که از قوانین مشابه با بخش دو نفره پیروی می‌کرد. در این بخش نیز صد بازیکن مطرح جهان حضور داشتند. این افراد با شرکت در بخش مقدماتی مسابقات جواز حضور در مرحله اصلی را کسب کرده بودند و بیشتر آن‌ها به‌عنوان نماینده سازمان‌های فعال در ورزش الکترونیک مانند Cloud9، Team Liquid، T1 و FaZe Clan در نیویورک حضور پیدا کردند.

مجموع جوایز بخش انفرادی مسابقات ۱۵.۲ میلیون دلار بود که در پایان رقابت‌ها کایل گیرسدورف شانزده ساله که در اولین هفته بخش مقدماتی به مرحله اصلی راه پیدا کرده بود توانست با کسب ۵۹ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رویداد دست یابد و جایزه ۳ میلیون دلاری بخش انفرادی را از آن خود کند. این بازیکن جوان که در حال حاضر در تیم Sentinels فعالیت می‌کند با دریافت جایزه ۳ میلیون دلاری رقابت‌های فورت‌نایت یک شبه در جایگاه دهم رنکینگ «بالاترین درآمد بازیکنان از دریافت جوایز ورزش الکترونیک» قرار گرفته است. رنکینیگی که کورو صالحی تخاصمی معروف به Kuroky با دریافت ۴ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۵۶ دلار از بیش از نود رویداد رسمی بازی Dota 2 در صدر آن قرار دارد.

Fortnite World Cup

نفرات برتر بخش انفرادی

مقامبازیکنملیتتیمامتیازجایزه
۱Bughaایالات متحدهSentinels۵۹۳ میلیون دلار
۲pisalmایالات متحدهCLG۳۳۱.۸ میلیون دلار
۳EpikWhaleایالات متحدهNRG۳۲۱.۲ میلیون دلار
۴Kreoایالات متحدهLazarus۳۰۱ میلیون دلار
۵k1nGآرژانتین9z۳۰۹۰۰ هزار دلار
۶crueسوئدVV۲۷۶۰۰ هزار دلار
۷SkiteفرانسهGO۲۶۵۲۵ هزار دلار
۸nayteفرانسهLeStream۲۶۳۷۵ هزار دلار
۹Riversanایالات متحدهLiquid۲۴۳۰۰ هزار دلار
۱۰FatchکاناداKungarna۲۴۲۲۵ هزار دلار


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده