// دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Attack on Titan: Assault؛ حمله به تایتان‌ها

Attack on Titan: Assault یک بازی آنلاین برای اندروید و آیفون است که در جریان آن بازیکنان باید تایتان‌ها را بکشند و مراحل داستانی انیمیشن ژاپنی این مجموعه را پشت سر بگذارند.

در این قسمت از معرفی بازی موبایل به‌سراغ یک بازی الهام گرفته شده از انیمیشن ژاپنی Attack on Titan رفته‌ایم؛ اثری که استودیو گیم‌سامبا (GameSamba) سعی کرده است با اضافه کردن المان‌های جدید، تجربه‌ی متفاوتی را در دسترس کاربران قرار دهد. بازی اندروید و آیفون Attack on Titan: Assault روایت‌گر داستان انیمه حمله به تایتان‌ها است. البته داستان بازی به‌صورت کامل شرح داده نمی‌شود، اما ماجرا از نقطه‌ای شروع می‌شود که کلوسوس تایتان دیوار ماریا را خراب کرده است و تایتان‌ها وارد این قسمت از سرزمین شده‌اند. حال شما در نقش ارن، آرمین، میکاسا و سایر کاراکترهای جهان بازی آیفون و اندروید Attack on Titan: Assault، وظیفه دارید کلوسوس تایتان و سایر تایتان‌ها را از بین ببرید.

Attack on Titan: Assault

موردی که در بازی Attack on Titan: Assault اهمیت بالایی دارد، سرعت عمل و استفاده به‌موقع از دکمه‌زنی‌های بازی است

با شروع بازی موبایل Attack on Titan: Assault، بازی از شما می‌خواهد بخش تمرینی را تجربه کنید. بخش تمرینی Attack on Titan: Assault به‌خوبی نحوه بازی کردن، استفاده از مهارت‌ها و چینش کارت‌های کاراکترها را به شما یاد می‌دهد. مکانیزم اصلی گیم‌پلی برگرفته از بازی‌های دکمه‌زنی (QTE) است. به‌عبارتی با شروع هر مرحله بازیکن هدایت کاراکتر خود را برعهده ندارد بلکه، با شروع مبارزه، هدف خود را انتخاب می‌کنید و تمامی شخصیت‌های تیم شما، به هدف انتخاب شده حمله می‌کنند. نحوه‌ی حمله کردن هم بدین صورت است که در بازه زمانی بسیار کوتاهی، مثلا ۲۰ ثانیه، باید روی صفحه نمایش ضربه‌بزنید. البته به شما گفته می‌شود که در چه نقطه‌ای باید انگشت خود را فشار دهید. این مورد هم اضافه کنم که زود یا دیر ضربه‌زدن روی صفحه نمایش هم می‌تواند پیامد‌های خودش را داشته باشد. اگر زود ضربه بزنید، ضربه‌ی اعمال شده آسیب زیادی را به تایتان مورد نظر وارد نمی‌کند. این در حالی است که اگر دیر ضربه بزنید، اصلا آسیبی وارد نمی‌شود و در کار خود ناکام مانده‌اید. همچنین سیستم مبارزات یک حالت نوبتی هم دارد. زمانی‌که تمامی بازیکن‌های تیم شما ضربات خود را اعمال کردند، نوبت به تایتان‌ها می‌رسد تا به شما آسیب وارد کنند.

داستان بازی به‌صورت کامل شرح داده نمی‌شود، اما ماجرا از نقطه‌ای شروع می‌شود که کلوسوس تایتان دیوار ماریا را خراب کرده است

جدا از ضربه‌های معمولی، هر کاراکتر ضربه ویژه‌ی مخصوص‌به خودش را هم دارد. این ضربات تاثیر بسیار زیادتری دارند و می‌توانند تایتان‌ها را به‌راحتی از بین ببرند. با حملات پیاپی، یک مخزن در سمت چپ صفحه نمایش پر می‌شود که مربوط به ضربه مخصوص کل تیم می‌شود. این ضربه تقریبا همانند ضربه ویژه هر شخصیت است. بازیکنان در ابتدا با یک شخصیت وارد مراحل می‌شوند، اما رفته رفته و ارتقای سطح خود، می‌توانید مکان قرار گیری سایر شخصیت‌های دیگر را هم آزاد کنید و در انتها، با ۶ کاراکتر به نبرد با تایتان‌ها بروید. از نظر سیستم ارتقای کاراکتر هم با ارتقای سطح کلی خود، می‌توانید شخصیت‌های داخل تیم خود را هم ارتقا دهید. برای مثال اگر سطح کلی شما به پنج برسد، می‌توانید هر شخصیت داخل تیم را پنج سطح ارتقا دهید. همچنین تجهیزات شما نظیر لباس‌ها و سلاح شما هم قابل ارتقا هستند. موردی که در بازی اندروید و آیفون Attack on Titan: Assault اهمیت بالایی دارد، سرعت عمل و استفاده به‌موقع از دکمه‌زنی‌های بازی است. جدا از این موارد، بخش داستانی بازی دارای چپترهای مختلف است که هر چپتر، مراحل متفاوتی را به‌خود اختصاص داده است. هرکدام از این چپترها بخشی از داستان انیمه حمله‌ به تایتان‌ها را روایت می‌کند.

Attack on Titan: Assault

جدا از بخش داستانی، استودیو گیم‌سامبا از یک بخش چندنفره هم استفاده کرده است تا بازیکنان ازطریق‌ کارت‌هایی که کسب می‌کنند با یکدیگر به‌رقابت بپردازند. ازنظر طراحی هم گیم‌پلی بازی حالت فانتزی و انیمه‌ای دارد، اما ویدیوهای سینمایی بازی، قسمت‌های مختلفی از انیمه است که به‌نمایش در می‌آید. بااین‌تفاسیر اگر از علاقه‌مندان به انیمیشن ژاپنی Attack on Titan هستید یا به بازی‌های شرقی روی موبایل علاقه دارید، بازی آیفون و اندروید Attack on Titan: Assault می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. در پایان یادآوری می‌کنیم که مقالات بهترین بازی های اندروید به‌طور هفتگی و ماهانه منتشر می‌شوند که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید. همچنین می‌توانید ویدیو Attack on Titan: Assault را در زومجی تماشا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی Attack on Titan: Assault


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده