نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۷

اقتباس سینمایی جدیدی از سیمپسون‌ها ساخته خواهد شد

طبق گفته‌های مت گرینیگ، خالق و تهیه‌کنندهٔ مجموعه محبوب The Simpsons، به‌زودی اقتباس سینمایی جدیدی از این مجموعه ساخته خواهد شد و شاید مجموعه Futurama نیز به تلویزیون بازگردد.

مت گرینیگ، کارتونیست، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی که از وی باید به‌عنوان خالق مجموعهٔ تلویزیونی قدیمی و همیشه محبوب و دوست‌داشتنی The Simpsons (سیمپسون‌ها) یاد کنیم، در مراسم کامیک کان 2019 سن دیگو، از ساخت اقتباس سینمایی جدیدی از این انیمیشن تلویزیونی خبر داد. وی در پرسش و پاسخی که با طرفداران داشت، به‌صورت رسمی اعلام کرد تصمیم به‌ساخت فیلمی جدید از انیمیشن The Simpsons دارد و تنها باید زمان انجام این کار مشخص شود و البته برنامه‌ریزی طوری باشد که همچون فیلم ابتدایی، دچار مشکلات فراوان در زمان ساخت نشوند. وی در این رابطه چنین گفت:

فیلم «سیمپسون‌ها»، ما را کشت!

گویا در آن زمان تیمی جداگانه برای ساخت فیلم The Simpsons وجود نداشت و همان افرادی که دائم روی مجموعهٔ تلویزیونی «خانوادهٔ جذاب سیمپسون‌ها» کار می‌کردند، همزمان مجبور به‌ساخت نسخه‌ای سینمایی شدند و فشار زیادی به مت گرینیگ و دیگر عوامل تولید آن پروژه‌ها، وارد شد. خوشبختانه مت گرینیگ در ادامهٔ صحبت‌های خود از ساخت فیلم جدید خبر داد و چنین گفت:

تقریباً از آن زمان تا اکنون، به‌خوبی تجدید قوا کرده‌ایم. جای شکی نیست که یکی از همین روزها، فیلم دیگر از «سیمپسون‌ها» را خواهیم ساخت؛ دیزنی به‌دلیل خرجی که کرده است، انتظاراتی دارد.

همان‌طور که می‌دانید پس از خرید شرکت فاکس (Fox) توسط شرکت بزرگ والت دیزنی (Walt Disney)، مجموعهٔ تلویزیونی The Simpsons نیز به فهرست دارایی‌های شرکت والت دیزنی اضافه شد و این شرکت تصمیم گرفته تمامی فصل‌های پخش‌شده این سریال را روی سرویس استریم جدید خود، یعنی دیزنی پلاس (Disney Plus) قرار دهد. گفتنی است انیمیشن تلویزیونی The Simpsons از ماه دسامبر سال ۱۹۸۹ روی آنتن شبکه تلویزیونی فاکس رفت. تاکنون ۶۶۲ قسمت از این سریال پخش شده است. سریال تلویزیونی سیمپسون‌ها برنده ۳۱ جایزه اِمی ساعات پربیننده (جایزه اِمی برای برنامه‌های تلویزیونی سر شب)، ۳۰ جایزه آنی (Annie Award) و یک جایزه پیبادی شده است. از صداپیشگان این سریال می‌توان به نام‌هایی چون دن کستلانتا، جولی کاونر، نانسی کارترایت، یاردلی اسمیت، هاناک آزاریا و هری شیرر اشاره داشت.

Futurama

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در مورد آینده مجموعهٔ تلویزیونی Futurama (فیوچراما) نیز به‌صورت خلاصه چنین گفت که از نظر تئوری این مجموعه را می‌توان بار دیگر روی آنتن برد.

مجموعه‌‌ی کمدی و علمی-تخیلی Futurama ابتدا توسط مت گرینیگ برای شبکه‌ فاکس ساخته شد و هر قسمت آن نزدیک بیست‌وپنج دقیقه بود. داستان مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama در مورد یک پسر پیتزا رسان ساده‌لوح به نام فرای بود که به صورت اتفاقی به‌مدت ۱۰۰۰ هزار سال در حالت انجامد سلولی به‌خواب فرو می‌رود و در قرن سی‌ویکم در شهر نیویورک از این خواب طولانی مدت بیدار می‌شود. دنیای جدید پر از جهش‌یافته‌هایی است که در مجراهای فاضلاب زندگی می‌کنند، ربات‌هایی که احساسات تصنعی در آنان بیداد می‌کند، هایپنوتوآدها و حتی شخصیت‌های معروف دنیای واقعی که با شباهتی باورنکردنی در این مجموعه به تصویر کشیده شده‌ بودند. شبکه‌ فاکس این مجموعه تلویزیونی را از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ روی آنتن برد. بعد از درخواست‌های مکرر طرفداران، این مجموعه‌ی تلویزیونی بار دیگر به‌جعبه‌ جادویی آمد؛ این مرتبه کمدی سنترال و در سال ۲۰۰۶ به این مجموعه جانی دوباره بخشید. بعد از زمانی نزدیک به هفت سال، کمدی سنترال هم پروژهٔ Futurama را به‌حال خود رها کرد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون این نمایش تلویزیونی در برزخ به‌سر می‌برد. هفت فصل از مجموعه‌ تلویزیونی Futurama ساخته شد و در مجموع ۱۴۰ قسمت از این کمدی علمی-تخیلی به روی آنتن رفت. دیوید ایکس کوهن، مت گرینگ و کن کیلر، تهیه‌کنندگان اجرایی آن بودند. از صداپیشگان این مجموعه‌ی تلویزیونی می‌توان بیلی وست، کیتی سیگال، جان دیماجیو، ترس مک‌نیل، ماوریس لامارش، لورن تام، فیل لامار و فرانک ولکر را نام برد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده