// یکشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵

کرایتریون مجموعه‌ای نفیس از ۱۵ فیلم گودزیلا را منتشر می‌کند

شرکت کرایتریون به تازگی از عرضه‌ی مجموعه‌ای بزرگ از ۱۵‌تا از فیلم‌های دوران طلایی گودزیلا خبر داده است. همراه زومجی باشید.

یک هزار عدد بزرگی است و گودزیلا هم هیولای بزرگی است. پس کاملا منطقی است که شرکت کرایتریون که در عرضه‌ی فیلم‌های کلاسیک و مهم تاریخ سینما تخصص دارد، به مناسبت جشنِ رسیدن به هزارمین عرضه‌اش، مجموعه‌ای غول‌آسا از آقای گودزیلا و دوستانِ کایجویش در لباس‌های لاستیکی‌شان منتشر کند. به تازگی کرایتریون اعلام کرده که در حال آماده کردن کالکشنی با هشت دیسک بلوری است که شامل تمام فیلم های ژاپنی گودزیلا از دوران شوآ می‌شود (دورانی که از سال ۱۹۲۶ شروع می‌شود و تا سال ۱۹۸۹ ادامه دارد). این به معنی رقمِ دیوانه‌وارِ ۱۵ فیلم هیولایی است که به قولِ کرایتریون همه با کیفیت بالا و متریال‌های جانبی، مثل کتابی شامل یادداشت‌هایی درباره‌ی هر فیلم، مصاحبه‌های قدیمی با بازیگران و عوامل پشت‌صحنه‌ی فیلم‌ها و یک مقاله‌ی صوتی درباره‌ی فاجعه‌ای در دنیای واقعی که به منبع الهامِ «گودزیلا» تبدیل شد و غیره عرضه می‌شود.

خبر بد این است که این کالکشن با برچسبِ قیمتِ ۲۲۵ دلاری‌اش کمی گران‌قیمت است. این کالکشن در تاریخ بیست و نهم اکتبر امسال (۷ آبان) عرضه می‌شود و فهرستِ فیلم‌های موجود در آن عبارت است از: «گودزیلا» (۱۹۵۴)، «گودزیلا دوباره حمله می‌کند» (۱۹۵۵)، «کینگ کونگ علیه گودزیلا» (۱۹۶۳)، «ماترا علیه گودزیلا» (۱۹۶۴)، «گیدورا، هیولای سه‌سر» (۱۹۶۴)، «تهاجم هیولای فضایی» (۱۹۶۵)، «ایبیرا، وحشت اعماق آب» (۱۹۶۶)، «پسر گودزیلا» (۱۹۶۷)، «تمام هیولاها را نابود کن» (۱۹۶۸)، «حمله‌ی تمام هیولاها» (۱۹۶۹)، «گودزیلا علیه هِدورا» (۱۹۷۱)، «گودزیلا علیه گیگان» (۱۹۷۲)، «گودزیلا علیه مگالون» (۱۹۷۳)، «گودزیلا علیه مکاگودزیلا» (۱۹۷۴) و «وحشتِ مکاگودزیلا» (۱۹۷۵). در توضیحِ این کالکشن در سایت کرایتریون آمده است: «در سال ۱۹۵۴، جانورِ غول‌آسایی از دریا سر بیرون آورد، هر چیزی را که سر راهش قرار داشت نابود کرد و سینما را برای همیشه متحول کرد. فیلمِ درگیرکننده‌ی اورجینالِ «گودزیلا» خیلی زود به تولدِ ژانر فیلم‌های کایجویی منجر شد، اما پادشاه هیولاها به فرمانروایی‌اش ادامه داد. در قالب ۱۴ دنباله‌ی به‌شدت سرگرم‌کننده‌ای که در جریان دو دهه‌ی بعد برای فیلم اول ساخته شدند، گودزیلا از تخت پادشاهی‌اش علیه گروهی از جانورانِ نیرومند محافظت کرد و در این راه، از سمبلِ هولناکِ بمب هسته‌ای به محافظ خیرخواه (اما کماکان متخاصم) سیاره‌ی زمین تبدیل شد. در این کالکشن، برای اولین‌بار پانزده‌تا از فیلم‌های ژاپنی گودزیلا از دوران شوآ دور هم گردآوری شده‌اند که تصویرگرِ جادوگری‌های فنی، داستانگویی‌های فنتستیکال و جذابیتِ بین‌المللی رام‌نشدنی‌ای مجموعه‌ای هستند که مشهورترین هیولای غول‌آسایی را که سینما تا حالا به خودش دیده است معرفی کردند».

همچنین پوسترهای خوش رنگ و لعاب و زیبای جدیدی هم با کمک هنرمندان مختلفی برای هرکدام از این فیلم‌ها طراحی شده که می‌توانید آن را در گالری زیر تماشا کنید:


منبع avclub
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده