نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۴

فروش جهانی فیلم Aladdin از یک میلیارد دلار عبور کرد

فروش بالای فیلم لایواکشن Aladdin والت دیزنی، از اتفاقات غافلگیرکننده امسال در گیشه بوده و حال فروش این فیلم از یک میلیارد دلار نیز گذشته است.

شرکت والت دیزنی (Walt Disney)، روز جمعه به‌صورت رسمی اعلام کرد که فروش جهانی فیلم لایواکشن Aladdin (علاالدین)، از یک میلیارد دلار عبور کرده است و این فیلم ۴۱امین اثری است که در باشگاه فیلم‌های میلیارد دلاری قرار می‌گیرد.

فیلم Aladdin در کنار فیلم‌های چون Beauty and the Beast (دیو و دلبر)، فیلم Alice In Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب) و قسمت دوم و چهارم از مجموعه فیلم‌های Pirates of the Caribbean (دزدان دریایی کارائیب)، پنجمین فیلم لایواکشن شرکت والت دیزنی است که به این میزان فروش جهانی دست پیدا کرده است. فیلم جدید گای ریچی در کنار فیلم‌های Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، Captain Marvel (کاپیتان مارول) و Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه)، فیلم‌هایی بودند که در سال ۲۰۱۹ مجموع فروش جهانی بیش از یک میلیارد دلار در گیشه داشتند. همان‌طور که مطلع هستید، فیلم Avengers: Endgame هفتهٔ پیش توانست به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود و فیلم Avatar (آواتار) جیمز کامرون را پس از یک دهه به‌مکان دوم جدول فیلم‌های پرفروش تاریخ بفرستد.

Aladdin

فروش فیلم Aladdin در بازار ایالات متحده آمریکا، ۳۴۳.۱ میلیون دلار بوده و فروش بین‌المللی این فیلم، ۶۵۶.۲ میلیون دلاری برآورده شده است. فیلم لایواکشن والت دیزنی فروش ۹۸.۸ میلیون دلاری در ژاپن، ۸۱.۴ میلیون دلاری در کرهٔ جنوبی، ۵۳.۳ میلیون دلاری در کشور چین و ۴۵.۳ میلیونی در انگلستان داشته است.

فروش فیلم Aladdin در پایان ششمین هفته اکرانش به ۸۷۴.۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرد تا این فیلم لایواکشن با گذشتن از فیلم Independence Day (روز استقلال)، با فروش ۸۱۷.۴ میلیون دلار، به پر فروش‌ترین فیلم ویل اسمیت در سراسر جهان تبدیل شود.

شرکت والت دیزنی چند روز پیش اعلام کرد که در ابتدا نسخه دیجیتالی این فیلم در تاریخ ۲۷ آگوست امسال (۵ شهریور ماه) منتشر خواهد شد و در ادامه شاهد انتشار نسخه خانگی فیلم Aladdin که شامل بلوری و 4K Ultra HD می‌شود، در تاریخ ۱۰ سپتامبر امسال (۱۹ شهریور ماه) خواهیم بود که پیش‌فروش این نسخه‌ها از هم‌اکنون آغاز شده است. نسخه خانگی فیلم Aladdin حاوی محتوای اضافه از جمله بخشی در مورد مراحل ساخت فیلم، آهنگ حذف شده Desert Moon، چگونگی خلق آهنگ جدید Speechless برای یاسمین، چگونگی خلق نسخه سینمایی جنی توسط گای ریچی، صحنه‌های حذف شده و ویدیویی بامزه از اشتباهات بازیگران و عوامل فیلم در پشت صحنه ساخت آن، می‌شود.

منا مسعود در نقش علاالدین، نائومی اسکات در نقش پرنسس یاسمین، ویل اسمیت در نقش جنی، مروان کنزاری در نقش جعفر، نسیم پدراد در نقش دالیا، نوید نگهبان در نقش سلطان، بیلی مگنوسن در نقش شاهزاده آندرس، آلن تودیک در نقش یاگو و نومان اکار در نقش حکیم، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Aladdin حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. وظیفه کارگردانی فیلم لایو اکشن علاالدین بر عهده گای ریچی، کارگردان دو قسمت فیلم Sherlock Holmes (شرلوک هلمز)، بوده است. فیلم Aladdin، اولین فیلم گای ریچی است که در گیشه فروش بیش از یک میلیارد دلاری داشته است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده