// شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

AMD تولید کارت‌ های گرافیک RADEON VII را متوقف کرد

براساس گزارشاتی که در فضای مجازی منتشر شده است، به نظر می‌رسد که شرکت AMD تولید کارت گرافیک Radeon VII را متوقف کرده و خط تولید این محصول را کنار گذاشته است.

براساس گزارشاتی که خبر از توقف تولید کارت گرافیک Radeon VII می‌دهد، گویا شرکت AMD خط تولید این محصول را کنار گذاشته است. فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی سخت‌افزار نیز تنها می‌توانند باقی مانده‌ی موجودی این محصول خود را به فروش برسانند، چرا که ظاهرا دیگر کارت گرافیک Radeon VII به دستشان نخواهد رسید با توجه‌ به گزارش یادشده گفته می‌شود که شرکت AMD در پایان ماه گذشته از پایان عمر کارت گرافیک Radeon VII سخن گفته و اعلامیه‌ی خود را تایید کرده است.

کارت گرافیک Radeon VII اولین کارت گرافیک مجهز به معماری 7 نانومتری در جهان بود که براساس سیلیکون Vega 20 با تعداد ۳۸۴۰ هسته‌ی پردازشی جریانی ساخته شده بود. همچنین لازم به ذکر است که کارت‌های Radeon VII نخستین کارت رده مصرفی با مقدار حجم ۱۶ گیگ حافظه ویدئویی شرکت AMD بودند.

پس از معرفی سری کارت‌های Radeon RX 5700 مشخص شد کارت‌های مبتنی بر سیلیکون Navi از لحاظ توان مصرفی و عملکرد بازدهی لازم را نداشته و عملا تولید آن مقرون‌به‌صرفه نیست.

amd

گزارش شده که حتی نسخه‌های سفارشی از کارت‌های مدل ۷ Radeon نیز از این پس تولید نخواهند شد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده